مسئولان مازندران این هشدار را جدی بگیرند؛

شرط‌‌بندی‌؛ دامی خطرناک برای جوانان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۵۰۵۲
ضرورت تبیین دام‌های فراوانی را که دشمنان ایران برای مردم کشورمان بویژه جوانان پهن کرده‌اند، بسیار ضروری است که حضور فعال کارشناسان و تحلیلگران را در این زمینه می‌طلبد.
۱
plusresetminus
شرط‌‌بندی‌؛ دامی خطرناک برای جوانان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ هر روز ده‌ها و بلکه صدها توطئه ریز و درشت از سوی دولت‌های متخاصم با ملت ایران برای گرفتار کردن مردم بویژه جوانان ایرانی طراحی و به اجرا گذارده می‌شود.

بخشی از این طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی سربازان گمام امام زمان(عج) کشف و خنثی می‌شود و خبر آن‌ها یا اعلام نمی‌شود و یا در میان اخبارو سروصداها گم می‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرد که جا دارد در همین جا از مسئولان کشور به‌خصوص صدا و سیما، این برنامه‌های فوق‌العاده خطرناک، که همانند مالیخولیا بصورت خاموش و بی سروصدا، اساس جامعه را می‌پوساند و به نابودی می‌کشاند، به بحث و تحلیل در بهترین وقت پخش به معرض دید و تماشای جامعه گذارده شود تا عموم مردم نسبت به این پروژه‌های شیطانی آگاهی بدست بیاورند و در دام‌های پرزرق و برق نیفتند.

یکی از این طرح‌های نابودکننده، که اخیراً در پی کار شبانه‌روزی ۱۴ ماهه سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و برخی از عوامل داخلی آن دستگیر شدند، انهدام بزرگ‌ترین شبکه اخلالگر مالی و قمار آنلاین مرتبط با انگلستان بود.

براساس اعلام وزارت اطلاعات، این شبکه از بزرگ‌ترین شبکه‌‌های سازمان‌یافته‌ قمار و شرط‌بندی اینترنتی است که توسط مبادی مستقر در خارج از کشور مدیریت و راهبری می‌شد و پس از ۱۴ ماه تحقیقات و رصدهای پیچیده‌ اطلاعاتی و با مساعدت قوه قضائیه و بانک مرکزی شناسایی و منهدم شد.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود آورده که این شبکه که توسط باندهای مرموز مستقر در انگلستان تأسیس و هدایت می‌شد، توانسته بود مبالغ کلانی از سرمایه‌های ریالی و ارزی کشور را با استفاده از ۳۵۰۰۶ حساب و ۱۲۰۰ درگاه بانکی اجاره‌ای و ۵۴ سایت بزرگ قمار و شرط‌بندی در اختیار بگیرد.

وزارت اطلاعات یادآور شد که شبکه‌ مافیایی لندن‌نشین برای اغوای قماربازان طمّاع، بخشی از وجوه دریافتی از آن‌ها را به عنوان عایدی قمار به حساب قماربازان واریز و بخش کلانی را به انگلستان منتقل می‌کرد.

از یافته‌های بسیار قابل تأمل آن که دولت انگلستان با دریافت مالیات هنگفت از وجوه متقلبانه و نامشروع، نسبت به پولشویی و سایر فعالیت‌های تبهکارانه‌ باند لندن‌نشین چشم‌پوشی کرده و عملاً مسیر اقدامات مجرمانه را برای خلافکاران هموار می‌نمود.

براساس این گزارش، فساد شبکه‌ مستقر در انگلستان صرفاً معطوف به اَعمال تبهکارانه‌ مالی و پولشویی نبوده، بلکه مضاف بر آن، به دنبال شکل‌گیری جریانی رسانه‌ای برای قبح‌زدایی از ارزش‌های اسلامی- ایرانی و عادی‌سازی فرهنگ منحط قمار در جامعه‌ اسلامی ایران بودند.

سربازان گمنام امام زمان همچنین با حکم مرجع محترم قضایی، پنج مدیر داخلی شبکه‌ موسوم به (Nitro bet) و درگاه مالی موسوم به «پرداخت می» (Pardakht.me) را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی، اداره‌ قمارخانه در فضای مجازی و تحصیل مال از طریق نامشروع بازداشت کردند.

باز هم تاکید می‌شود، عدم تبیین زوایای پیچیده بسیاری از پروژه‌هایی از این نوع، موجب اغفال جامعه و آسیب دیدن و آلودگی‌های جبران‌ناپذیر می‌شود که بر شورای اجتماعی استانداری‌ها و از جمله در استانداری مازندران، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی با صداوسیمای استان و استفاده از کارشناسان آگاه بسیار ضروری است.

به گزارش بلاغ، در فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، جرایم مرتبط با قمار، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی در فضای مجازی آمده که هرگونه قمار، شرط‌بندی یا بخت‌آزمایی در فضای مجازی، دایر کردن یا اداره (هرگونه بستری) در فضای مجازی برای ارتکاب قمار، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی، تولید، معامله، عرضه و نگهداری ابزار مخصوص قمار شرط‌بندی و بخت‌آزمایی رایانه‌ای، قبول خدمت در فضای مجازی برای ارتکاب قمار، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی، کمک به دایرکننده یا اداره کننده (هرگونه بستری) در فضای مجازی برای ارتکاب قمار شرط‌بندی و بخت‌آزمایی از جمله مصادیق محتوای مجرمانه است.

معاونت با اقداماتی از قبیل طراحی، ساخت، نگهداری پشتیبانی یا راه‌اندازی در تأسیس، اداره یا دایر کردن مراکز قمار شرط‌بندی و بخت‌آزمایی در فضای مجازی، تبلیغ یا ترویج قمار، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی در فضای مجازی یا تشویق یا دعوت افراد به آن به هر نحو، در اختیار قرار دادن حساب بانکی، ابزار پذیرش، درگاه پرداخت الکترونیکی یا ابزار پرداخت الکترونیکی برای ارتکاب اعمال مجرمانه مذکور در مواد ۷۰۵ تا ۷۰۹ قانون مجازات اسلامی تعزیرات و عدم اطلاع فوری هر یک از ارائه دهندگان خدمات ارتباطی یا خدمات پرداخت یا عملیات بانکداری الکترونیکی از قبیل بانک‌ها به مراجع قضایی پس از اطلاع از فعالیت مجرمانه موضوع مواد ۷۰۵ تا ۷۰۹ قانون مجازات تعزیرات در بستر ارائه خدمات خود نیز از دیگر مصادیق مجرمانه در فضای مجازی محسوب می‌شود.

محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷