تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۸۲۸۷۷
پس از دو سال و اندی، بازهم اولتیماتوم به مدیران ناکارآمد، سخاوت نامیمونی است که ازجیب مردم برای بقای ناشایستگان هزینه می‌شود.
۰
plusresetminus
آقای استاندار مازندران؛ اولتیماتوم کافی است
به گزارش بلاغ؛ استاندار مازندران برای چندمین بار است که به مدیران و مسئولان ناکارآمد اولتیماتوم می‌دهد تا شاید آنها کارآمد شوند!!.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان، خطاب به مدیران ناکارآمد گفت: مدیری که قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم نیست و نمی‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند باید از کار خود کناره‌گیری کند.

هنوز پس از گذشت دو سال و اندی از عمر دولت سیزدهم، همچنان مردم شاهد تعارفات بی‌فایده‌ای از سوی مسئولان و بازهم دادن فرصت تنبه به همتایان خود در دستگاه‌های پرهزینه و کم خاصیت دولتی هستند که آخرین این هشدارباش را استاندار مازندران به مسئولان و مدیران ناتوان داده، که خارج از صلاحیت و شایستگی به مسئولیت گمارده شده و همچنان ناتوانی و عدم صلاحیت خود را به حساب ناکارآمدی نظام و حکومت ثبت و ضبط می‌کنند.

به اعتراف صاحب‌نظران، دولت آقای رئیسی از همان روز اول با دلسوزی نابجا، اجازه داد تا مسئولان ناشایست دولت قبلی همچنان بر پست‌های خود باقی بمانند تا شاید در فرصت جدید، خود را با سیاست‌های دولت سیزدهم تطبیق دهند که این دلسوزی برای دولت بسیار پرهزینه بود و اغلب موجبات نارضایتی مردم از دولت آقای رئیسی شد چرا که مسئولان قبلی، کارکرد نامطلوبی داشته و بدتر از دوران دولت قبلی عمل کردند.

از سوی دیگر، مسئولانی هم که عوض شدند، جای خود را اغلب به کسانی دادند که آنها نیز شایستگی لازم را برای ایجاد تحولی که آقای رئیسی قولش را در تبلیغات انتخابات داده بود، نداشتند؛ حال بماند که در این انتصابات ناشایست چه دست‌هایی فعال و مقصر بودند و چه نمایندگانی دخالت کردند و مقامات را تحت فشار قرار می‌دادند تا اشخاص مورد نظر آنها را منصوب کنند که این موضوع مهم باید در نوشته دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

تحول‌گرایی وعده داده شده، زمانی قابل تحقق می‌بود که از نیروهای مستعد و پرانرژی جوان در سطوح مختلف و از جمله در سطح مدیران استانی و روسای شهرستانی استفاده می‌شد که بسیار محدود و انگشت شمار اتفاق افتاد و این مقدار نتوانست فضای کاری در استان‌ها بویژه شهرستان‌ها را علی‌الخصوص در مازندران، در راستای انتظارات مردم تغییر دهد و شد آنچه که نمی‌بایست می‌شد، همانند شرایط امروز که استاندار مازندران ناچار می‌شود برای چندمین بار زنهار دهد و تهدید کند تا شاید این حضرات به خود تکانی دهند و باری از مشکلات مردم را بردارند که در همین جا باید به‌وضوح، بی‌تاثیری این اولتیماتوم آقای استاندار را اعلام کنیم و خواستار اقدام عاجل برای جایگزین شایستگان و افراد کاربلد انقلابی شویم.

وقتی در تمام دولت‌ها بویژه در این دولت اعلام می‌شود که استاندار، رئیس‌جمهور استان است و عالی‌ترین مقام دولتی و دارای اختیارات کافی برای ایجاد تحول است، آقای استاندار مازندران بپذیرد که می‌توانست از نخسیتین روزهای انتصاب خود با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص، متدین، متعهد و انقلابی در همه بخش‌ها، تحول مورد انتظار مردم و مورد نظر رئیس‌جمهور را زمینه‌سازی می‌کرد که تاکنون مردم مازندران از دستاوردهای آن اقدام بهره‌مند می‌شدند و دیگر جای دادن اولتیماتوم آنهم پس از گذشت مدت طولانی از انتصاب ایشان نمی‌بود.

ممکن است از محدودیت‌ها در انتصاب مدیران کل و...، گفته شود که هنر مدیریت نیز در هماهنگ‌کردن ظرفیت‌ها، نظرات و جلب تعامل وزراء و مشارکت نیروهای شایسته برای برداشتن خیز بلند تحولی است.

با قدردانی از زحمات آقای استاندار بابت کارهای خوب انجام شده که جای انکار آن نیست، سخن در موضوع اولتیماتوم ایشان است که اساساً نیاز به اظهار علنی آن نیست؛ چراکه شخص استاندار دارای آنچنان اختیاراتی است که برای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی و کوتاهی مدیران، بتواند طی هماهنگی با مقام عالی آن مدیر، از نیروی انقلابی شایسته، که مازندران از این بابت دستان پر دارد، استفاده کند.

ضمن تقدیر از ایشان، باید آقای استاندار بپذیرد که در راه نیل به اهداف دولت و ملت، ایشان نیز کوتاهی‌هایی داشته که جای طرح آن در فرصت دیگر قابل برشماری است، و این کوتاهی‌ها کار را به آنجا رسانده که پس از گذشت بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم، ایشان باید همچنان اولتیماتوم بدهند!.

محمدعلی شیخ

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳