تاریخ انتشارجمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۹۸۳۰
تحریکات آمریکا از طریق ناتو، اکراین را در ورطه جنگی قرار داد که آتش مردم کشی را غربگرایان اکراینی فراهم آورده‌اند.
۰
plusresetminus
باز هم آمریکا جنگ به راه انداخت
به گزارش بلاغ؛ سرانجام خیانت آمریکا در خالی کردن پشت غربگرایان اکراینی، که امکان حضور ناتو در خاک خود و تهدید امنیت روسیه را فراهم آورده بودند، به نمایش مکرر در آمد.
این اولین بار نیست، همچنانکه آخرین بار نیز نخواهد بود که آمریکا با به قدرت رساندن عناصر وابسته به خود در یک کشور، در بزنگاه پشت آنها را خالی کرده و پرداخت هزینه جنگ افروزی خود را از کشته‌های مردم و از بین رفتن منابع آن کشور می‌پردازد.

چند سالی است که پس از فروپاشی شوروی و شکل گیری کشورهای متعدد از آن تجزیه، غرب به رهبری آمریکا تلاش فراوانی را مصروف نفوذ در ساختار قدرت این کشورها کرده تا بتواند حداکثر تا ۲۰۲۵، قدرت علی الاطلاق و تنها کدخدای جهان شود که در این ارتباط، طرح‌های فراوانی برای از میدان به در کردن رقبایی همچون: چین، روسیه، ایران و...، به مورد اجرا گذارد که بسیاری از این طرح‌ها به شکست انجامید و آمریکا را، که با ایجاد مناقشات جهانی و گل آلود کردن جهان می‌تواند منافع نامشروع خود را تامین کند، بی اعتبار و عصبانی کرده است.

تهدیدهای نظامی و امنیتی از طریق گسترش نفوذ ناتو، یکی از ابزارهای موثر آمریکا در جهان است که در ماجرای اکراین نیز با تهدید امنیت روسیه، توانست جنگ و ناامنی را در منطقه بوجود بیاورد.

گسترش حضور ناتو به شرق و ایجاد پایگاه‌های نظامی و استقرار جنگ افزارهای استراتژیک، همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک، علاوه بر دامن زدن به اختلاف بین کشورهای منطقه، با فروش گسترده سلاح‌ها، جنگ میان کشورها را بوجود می‌آورند و نهایتاً نیز از طریق سازمان ملل و شورای امنیت، خود را به عنوان میانجی جا می‌زنند، تا هم از آخور بخورند و هم از توبره.

روسیه در حنگ اکراین، مغتقد است که با زیاده‌خواهی و تجاوزطلبی آمریکا در حریم امنیتی خود در حال جنگ است و این جنگ برای تامین امنیت شهروندانش می‌باشد. 

اکراین، تجربه جدیدی نیست. روسیه بنابر اصل اقدام پیشگیرانه در اکراین اقدام نظامی را متعاقب شکست تلاش‌های  دیپلماتیک بمانند اقدام های نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و...، به انجام رساند تا به گفته خود، از نسل کشی بیش از یک میلیون روسی تبار مقیم اکراین جلوگیری بعمل آورد.

در هر صورت، آنچه که زمینه‌های درگیری روسیه با اکراین را باعث شد، تحریکات آمریکا با استفاده از ظرفیت ناتو بوده است و روسیه نیز بجای تن دادن به بازی "سیاست چماق و هویج آمریکا" بمنظور باج خواهی از روسیه، به سیاست راهبردی خود در برخورد سخت با تهدیدگران امنیت ملی روسیه توسل جست تا یکبار و برای همیشه، درسی باشد برای غربگدایان کشورهای همسایه خود.
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴