تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۶۳۰۲۴
وزيرجنگ رژيم صهيونيستي نيز به مانند ديگر مقامات تل آويو، بن سياسي چهارساله این رژیم را بحراني بزرگ و توصيف كرده كه در طول تاريخ اين رژيم بي سابقه است.
۰
plusresetminus
وزیر جنگ اسرائیل: بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می‌کنیم
به گزارش بلاغ؛ روز يكشنبه تل آويو يك مراسم ويژه داشت و در آن رهبران دو حزب سياسي گرد هم آمده بودند تا رو‌به‌روي دوربين خبرنگاران بنشينند و مدعي شوند كه آماده پايان دادن به چهار سال بن بست سياسي در اين رژيم هستند. «بني گانتز»، وزيرجنگ فعلي و رئيس حزب راست گراي آبي و سفيد و «گیدئون ساعر»، وزیر دادگستری و رئيس حزب چپ گراي «امید نو» با برگزاري اين نشست تلاش داشتند تا ائتلاف خود براي انتخابات پارلماني پيش رو اعلام كنند. اما حتي در اين نشست، سياستمداران صهيونيست نتوانستند زبان شان را از وضعيت به شدت متزلزل و آشفته اين روزهاي رژيم صهيونيستي ببندند و گانتز با هشدار نسبت به اوضاع اين روزهاي تل آويو گفت: «ما با یک وضعیت اجتماعی غیرمنطقی و بی‌سابقه رو‌به‌رو هستیم و اسرائیل در بدترین بحران دموکراتیک در تاریخ خود گیر کرده است.»
هشدار گانتز درباره بدترين بحران تاريخ رژيم صهيونيستي اولين و تنها هشدار در اين ارتباط نيست. پيش از گانتز نيز افراد مختلفي از جمله دو نفر از نخست وزيران سابق رژيم صهيونيستي شامل «ايهود باراك»،‌ نخست وزير اواخر دهه 1990 و «نفتالي بنت» كه تا همين يك ماه پيش به مدت يكسال سكان نخست وزيري تل آويو را در دست داشت و بدليل اختلافات داخلي مجبور به استعفا شد، همگي اوضاع سياسي و داخلي صهيونيست را بسيار بحراني توصيف كرده و نسبت به آينده سرنوشت آن هشدار داده بودند. ايهود باراك حتي هشدار داده بود كه تا كنون عمر هيچ دولت يهودي به بيش از دهه 80 نرسيده و اكنون نيز احتمال فروپاشي تل آويو در دهه هشتم شكل‌گيري‌اش وجود دارد.
در حال حاضر نيز قرار است در پائيز امسال پنجمين انتخابات پارلماني در كمتر از 4 سال گذشته برگزار شود، چون همه انتخابات‌ها طي 4 سال قبل بي نتيجه بوده و به‌دليل عدم كسب اكثريت مطلق توسط احزاب مختلف، هيچ كابينه سياسي با دوامي در اين 4 سال در تل‌آويو تشكيل نشده است. اكنون نيز بسياري پيشاپيش گفته‌اند حتي انتخابات پائيز هم گره از كار صهيونيست‌ها نخواهد گشود و احتمالا بن بست سياسي در اين ر‍ژيم ادامه خواهد داشت.

بن‌بست پشت بن‌بست!
نظرسنجی‌هاي جديد نيز نشان می‌دهد که اگر همين امروز در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين انتخابات برگزار شود دو حزب لیکود و یش عتید کرسی‌های بیشتری از دوره فعلی پارلمان کسب خواهند کرد، اما اين دو حزب نه توان كسب اكثريت مطلق آرا را دارند و نه قادر به ائتلاف با هم هستند. اختلافات اين دو حزب آن قدر زياد است كه در واقع پس از انتخابات حتي با پيشرو بودن، اما ائتلافی که بتواند با کسب اکثریت، كابينه تشکیل دهد، قابل تصور نیست و به همین دلیل بن‌بست سیاسی در تل آويو ادامه خواهد داشت. اين نظرسنجي را بي بي سي انگليسي تائيد كرده و گفته است كه چشم‌انداز تشكيل كابينه در تل آويو به شدت تيره و تار است.
البته اين نخستين بار نيست كه صهيونيست‌ها بر سر حياتي‌ترين موضوعات سرنوشت سازشان دچار اختلاف نظر مي شوند. آنها حتي در زمان آغاز اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني هم نتوانستند بر سر يك قانون اساسي واحد براي خودشان به يك تفاهم و نتيجه مشترك دست يابند و نخست‌وزیر وقت «دیوید بن گوریون» مخالف تدوين قانون اساسي بود و ادعا کرد تا زمانی که اکثریت مردم یهود هنوز در دیگر کشورها زندگی می‌کنند‌، هیچ قانون اساسی پایداری تصویب نخواهد شد و در مقابل صهيونيست‌هاي ديگري بدنبال تدوين قانون اساسي بودند و سرانجام، حقوقی اساسی با وضعیت قانون اساسی ترسیم شد که تا امروز پایه و اساس این رژیم را تشکیل می‌دهد. لذا امروزه در تل آويو هيچ قانون اساسی وجود ندارد.

نگراني امنيتي پيش از سفر بايدن
اين روزها در اوج بي ثباتي سياسي كه دامن تل آويو را گرفته، سفر پيش روي «جو بايدن» رئيس جمهور آمريكا به فلسطين اشغالي به دلمشغولي مقامات امنيتي اين رژيم منجر شده است. صهيونيست‌ها نگران هستند كه در زمان حضور بايدن در تل آويو اتفاقي رخ دهد و وضعيت از آنچه هست بدتر هم شود. دو روز پيش «بني گانتز»، وزير جنگ رژيم صهيونيستي به دفتر محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله رفت تا همكاري ابومازن را براي برقراري امنيت جلب كند، هرچند اين ديدار با واكنش تند بسياري از گروه‌هاي فلسطيني منجر شد و فلسطيني‌ها اين ديدار را محكوم كردند.
روز يكشنبه نيز «میخائیل زینگرمن»، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری گفت: «۱۶ هزار افسر پلیس در جریان بازدید بایدن از تل‌آویو در طول مسیر حضور خواهند داشت و این رقم نیروی امنیتی بی‌سابقه است.» همچنین پیش‌بینی شده در جریان سفر بایدن تعدادی از بزرگراه‌ها در کوتاه مدت مسدود شود و خواسته شده است مردم اخبار پلیس را دنبال کنند.
همچنين روزنامه «القدس العربی» به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اخیرا تمریناتی که در آن اسکورت و تأمین امنیت کاروان خودرویی رئیس‌جمهور آمریکا و هیئت همراه آن شبیه‌‌سازی شده بود، اجرا کرده است و در این عملیات دیگر نهادهای امنیتی نیز شرکت كردند.
از سوي ديگر، ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه سفر منطقه‌ای بايدن، سامانه گنبد آهنین را به منظور مقابله هرگونه شرایط اضطراری به حالت آماده‌باش درآورده و يك رزمایش یک روزه برگزار کرده است. گفته شده این رزمایش که با هدف آماده ‌سازی برای حفظ امنیت رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد، اکنون به پایان رسیده است.

افشاي زيرساخت‌هاي رژيم صهيونيستي در حملات سايبري
زيرساخت‌هاي ضعيف رژيم صهيونيستي باعث شده تا حملات هكري و سايبري عليه اين رژيم همچنان ادامه داشته باشد. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نيز در گزارش روز یکشنبه خود با اشاره به حمله هکری اخیر به سیستم فاضلاب یکی از شهرهای صهيونيستي، نوشت کارشناسان هشدار می‌دهند که بسیاری از سیستم‌های زیرساختی اسرائیل در بحبوحه جنگ‌‌های سایبری با ایران افشا شده‌اند.
به نوشته این رسانه صهیونیستی، هکرها دریافته‌اند که سیستم فاضلاب شهر ساحلی «اور عقیفا» کاملاً در معرض فضای وب و بدون هیچ‌گونه حفاظت اولیه قرار دارد. محققان سایبری صهيونيستي می‌گویند که بسیاری از سیستم‌های صنعتی در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن در معرض هک‌های مشابهی هستند که به هکرها اجازه دسترسی، کنترل سیستم‌ها و آسیب فیزیکی را می‌دهد. طبق این گزارش، روز پنجشنبه گذشته هکرها عکسی را منتشر کردند که رابط گرافیکی سیستم کنترل پمپ فاضلاب در شهر اور عقیفا را نشان می‌داد. بر اساس گزارش‌هاآرتص، پس از تماس این رسانه، اداره سایبری رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه با شهرداری این شهر تماس گرفت، اما حتی پس از آن رابط کاربری برای ساعات زیادی در معرض دید قرار داشت و دسترسی به آن عصر پنجشنبه پس از پرس‌وجوی‌هاآرتص مسدود شد. به ادعای این رسانه صهیونیستی، خطر هک شدن سيستم فاضلاب اسرائيل در بحبوحه جنگ سایبری فزاینده وجود دارد و هكرها نيز به دفعات موفق به هک کردن تاسیسات آب در فلسطین اشغالی شده‌اند و اين مسئله به نگراني فزاينده شهرداري‌هاي مناطق اشغالي منجر شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴