تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۱۵۱
اعترافات تاجیک، تاج‌زاده، حجاریان، عطریانفر، ابطحی و دیگران بیان‌کننده این واقعیت بود که آن‌ها طی سالیان گذشته در هماهنگی با جریان خصم و دشمنان خارجی و اپوزیسیون خارج‌نشین عمل کردند و کوشیدند مطابق خواست آنان برای تغییر نظام اقدام کنند.
۰
plusresetminus
زمینه‌های بروز فتنه ۸۸
به گزارش بلاغ؛ هم‌زمان با شروع جنگ سخت، دشمنان با تلاش مضاعف خواستند که نهادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تحت سیطره خود درآورند. عده‌ای از آن‌ها نیز، که از عناصر متمایل به غرب بودند، کوشیدند با نفوذ در ارکان و نهادهای مختلف حکومتی به شکلی زمینه را فراهم کنند که حاکمیت با اراده خود به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی پشت‌پا زند و بدین‌ترتیب بتواند نهادهای تحت امر رهبری را به انفعال و حذف بکشاند.

 طرح مسائل مختلف و زیر سوال بردن آرمان‌ها و ایدئولوژی‌های انقلاب اسلامی و توهین به مقدسات در بعضی رسانه‌های  نوظهور، کم‌کم به یک عرف تبدیل شد. تریبون‌ها و رسانه‌های وابسته به گروه‌های اصلاح‌طلب به‌طور مرتب مسائلی مانند اتمام انقلاب یا به موزه سپردن دیدگاه‌های امام را تکرار و اعلام می‌کردند. تشکیل گروه‌های سمن یا ان. جی. او های همسو با غرب، استفاده از ظرفیت‌های وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور و سازمان ملی جوانان در دستور کار قرار گرفت.
جریان اصلاح‌طلب که هم دولت ضعیف و بدون کارایی هفتم و هشتم و مجلس ششم را در اختیار داشت، به‌طور مرتب دیگران را باعث‌وبانی ناکارآمدی و بی‌کفایتی خود می‌دانست و مدعی بود دیگران اجازه نمی‌دهند که کار و فعالیت کنند. سراسر این جریان هم‌زمان با شبهه‌افکنی و تضاد افکنی در کشور همسو با استعمار و استکبار غرب، فلش حمله خود را متوجه آن دسته از نهادهای حکومتی کرد که زیر سلطه آنان نبودند و نمایندگان تندروی این جریان در مجلس ششم به‌مثابه گروه اپوزیسیون عمل می‌کرد، و برای تحمیل خواسته‌های خود به رهبری نظام به تحصن و اعتصاب روی آورده‌اند.

مقامات سیاسی و وزراء و استانداران، رهبری و نظام را به استعفاء تهدید می‌کردند. این کشمکش‌ها و بروز نابسامانی‌ها در رده‌های بالای حکومتی منجر به حذف جریان ناکارآمد اصلاحات در انتخابات بعدی شد (انتخابات ۱۳۸۴).
بدین‌ترتیب جریان مذکور که پشتیبانی خود را از دست داده بود، با همسو شدن با دشمنان خارجی کوشید دوباره سنگرهای ازدست‌رفته را تصاحب کند. وصل شدن به نهادهای آمریکایی، انگلیسی و کسب تجارب کودتاهای مخملی در کشورهای دیگر، آموزش دادن کادرهای مختلف در داخل و خارج از کشور، جهت دادن جنگ رسانه‌ای، تأسیس روزنامه‌ها و مجلات و نشریات جدید، سازماندهی و ایجاد سایت‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های مختلف و برانداز داخل و خارج‌نشین، ایجاد ارتباط با رسانه‌های خارجی وابسته به شبکه‌های جهانی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی و صدای امریکا، ارتباط با سفارتخانه‌های خارجی، به کار بستن دستورالعمل‌های جین شارپ که ۱۹۸ بند مختلف را داشت و تشکیل گروه‌های هرمی از جمله اقدامات تخریبی این جریان فتنه‌انگیز بود.
 اقدامات گروه‌های معاند با نظام از ماهه‌ای قبل از برگزاری انتخابات، شکل بی سابقه ای به خود گرفت.

ماه‌ها قبل‌از برگزاری انتخابات طبق دستورالعمل جین شارپ، کل نظام را به تقلب در انتخابات محکوم کردند. آمارهای افراد واجد شرایط رای دادن را یکی از دلایل تقلب دانستند و خواستار برگزاری انتخابات زیر نظر نهادهای غربی شدند. همچنین درحالی‌که انتخابات برگزار نشده بود، خود را برنده آن معرفی می‌کردند و می‌گفتند اگر انتخابات برنده دیگری داشته باشد تقلب شده‌است.

ستاد انتخاباتی موسوی به ستاد دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی تبدیل‌شده بود و این جریان با کمک گرفتن از همه امکانات خارجی و داخلی و سفارتخانه‌های اروپایی به آتش‌افروزی و نبرد با انقلاب اسلامی روی آورد.

دستگیری و محاکمه گروهی از سران نفاق که در شکل‌دهی جریانات انحرافی دهه‌های اخیر در کشور نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند، اطلاعات بسیار باارزشی را نصیب نظام و ملت کرد.

اعترافات تاجیک، تاج‌زاده، حجاریان، عطریانفر، ابطحی و دیگران بیان‌کننده این واقعیت بود که آن‌ها طی سالیان گذشته در هماهنگی با جریان خصم و دشمنان خارجی و اپوزیسیون خارج‌نشین عمل کردند و کوشیدند مطابق خواست آنان برای تغییر نظام اقدام کنند. آنان در اظهارات خود بر این نکته هم تاکید کردند که تقلب رمز آشوب بود. فتنه‌ی سبز اموی در جهت براندازی، چه در صورت پیروزی در انتخابات یا شکست در آن، سازمان‌دهی شده بود. هدف آن‌ها براندازی نظام بود و قصد تقابل با ولایت فقیه و حذف آن از صحنه سیاسی کشور را داشتند.

پیش‌از این حوادث، نسل سومی‌ها تجارب و اطلاعات خود را درباره مبارزات سترگ ملت ایران فقط از طریق تصاویر تلویزیونی و سخنرانان به دست می‌آوردند، ولی طی سال‌های اخیر با فرصت ایجاد شده توانستند بسیاری از حوادث ابتدای انقلاب را در صحنه عمل مشاهده کرده و خود در فرونشاندن دسیسه‌ها و توطئه‌ها نقش داشته باشند.

تغییر نگرش مسئولان و مردم به‌ویژه جوانان و رسانه‌های متعهد به نظام و انقلاب و ظهور نسلی جدید از نخبگان و آشنا به وضعیت جدید جهان و منطقه و نیازهای انقلاب و نظام از پیامدهای جنگ سرد نظام سلطه و دنباله‌روهای داخلی آن‌ها است.

 جای بسیار امیدواری است که نسل کنونی به یاری خداوند به‌خوبی خواهد توانست با پیروی از ولی‌فقیه و پای‌بندی به اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) با صلابت و اقتدار، نگهبان خوبی برای انقلاب این ودیعه بزرگ الهی باشد.
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴