تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۲۲۸۲
اینکه باید صرفه‌جویی اساس حرکت هر مسلمان و شهروند با فرهنگ و متمدن باشد، تردیدی نیست اما اگر در بلخ آهنگری مسرفانه مصرف کرد نباید در شوشتر مسگر را مجازات کرد.
۰
plusresetminus
جرم آهنگر و مجازات مسگر
به گزارش بلاغ؛ در فرهنگ و آموزه‌های ملل مترقی و متمدن، حس مسئولیت پذیری، تکالیفی را متوجه آحاد جامعه می‌کند تا آرامش و سلامت گردش زندگی بدون موانع جدی برای عموم مردم فراهم آید. در رعایت تمام موازین و مقررات است که سطح فرهیختگی جامعه، تضمینی خواهد بود برای زندگی متوازن و بدون دغدغه‌های مهلک.

یکی از موازین فرهنگ‌ساز، صرفه جویی و مصرف صحیح در همه حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی است و امروزه، انرژی و برق از مصادیق بارز لزوم رعایت كامل صرفه‌جویی و وابسته به منافع ملی است. در یک مقایسه ساده، مصرف انرژی در کشورمان چندین برابر کشورهای جهان است و مشهور نزد متخصصان، رکوردداری ایرانیان در اطراف به‌خصوص در بخش انرژی می‌باشد و این واقعیت تلخ، هیچ تناسبی با سطح فرهمندی ملی ایرانیان ندارد و بدون کوچک‌ترین تردید، این واقعیت ناصواب باید بسرعت اصلاح شود و این تحول رخ نخواهد داد مگر با مساعی جمعی هموطنان و تعامل آنان با دولت.

نکته ضروری برای توجه جدی به آن، این است که صرفه‌جویی بمعنی امساک در مصرف و مصرف نکردن نیست، بلکه درست و بمقدار مصرف کردن است و دولت حداقل برای اغلب حامل‌های انرژی، استانداردهایی را تعریف کرده که پایه اصلی تعرفه معقول قرار داده شده و حتی زیر آن استانداردها مشمول معافیت در هزینه است.
آن‌چه که منطقی و معقول به نظر می‌رسد، پرداخت هزینه تمام‌شده حامل‌های انرژی از سوی کسانی است که فراتر از استانداردهای لحاظ و اعلام شده مصرف می‌کنند، است.

در اطلاعیه شرکت توانیر وابسته به وزارت نیرو اعلام شد وزارتخانه‌ها و دستگاههای دولتی و غیردولتی که دارای مصرف بالا و مسرفانه برق داشته باشند، بعداز تذکر، اقدام به قطع برق آنها خواهد شد و تاکنون نیز دهها مرکز ارائه خدمات به مردم به همین دلیل دچار قطعی برق شده‌اند و روند قطعی برق این مراکز همچنان نیز ادامه دارد.

در اقدام وزارت نیرو که با هشدار وزیر نیز توأم بود، نکته‌ای که نیازمند تدبیر جدی بود، سردرگمی مردم در این مراکز و معطل و سرگردان شدن ارباب رجوع است که چه بسا از استان‌های متخلف برای رتتق و فتق امور خود به این مراکز مراجعه می‌کنند و با قطعی برق و در واقع با قطعی و تعطیلی ارائه خدمات مواجه می‌شوند.

ستوال جدی در این میان، وضعیت و باتکلیفی مردم سرگردان است که بواسطه تنبیه مراکز پرمصرف برق، آنان باید مجازات شوند، والا چه بسا با قطعی برق و تعطیلی فرآیند خدمات‌دهی به مردم، کارکنان این مراکز به استراحت می‌پردازند و یا به منازل‌شان می‌روند و در این میان مردم هستند که باید تاوان مراکز قطع برق شده را بدهند و طبیعی است که این از انصاف و عدل بدور است و مصداق این عبارت است که: گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴