تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۵۶۸۷
طوفان‌الاقصی، عملیات همه‌جانبه و ترکیبی و بی‌نظیر علیه رژیم اشغالگر و تروریست و کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و زلزله‌ای ویرانگر و شکستی تاریخی و بی‌نظیر است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «غیرقابل ترمیم» برای صهیونیست‌هاست.
۰
plusresetminus
طوفان‌الاقصی، فریاد مظلومان غزه مقتدر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ بیش از 6 ماه از آغاز طوفان الاقصی گذشته است. تمرکز مردم و رسانه‌ها بر این نبرد بیشتر بر جنایات رژیم صهیونیستی بوده که در آماری کم‌نظیر، بیش از 33 هزار نفر از مردم نوار غزه که اغلب آنها نیز زنان و کودکان هستند. اما درباره دستاوردها و فتوحات این نبرد، کمتر صحبت شده است. به همین بهانه در این گزارش، دستاوردهای بی‌نظیر و حیرت‌انگیزِ طوفان‌الاقصی از آغاز تا امروز را بررسی می‌نماییم.
***
معجزۀ محور مقاومت 
- پدیده عظیم و بی‌نظیر و استثنایی و حیرت‌انگیزی که اکنون با آن مواجه هستیم و از بزرگ‌ترین دستاوردهای طوفان الاقصی به شمار می‌رود، اتحاد و یکپارچگی و یکرنگیِ جهان و جهانیان علیه صهیونیست‌هاست که از آن می‌توان به معجزۀ محور مقاومت تعبیر نمود. 
- محور مقاومت که تاکنون در موضع دفاعی بود و هرگاه مورد حمله واقع می‌شد، از خود دفاع می‌نمود و تا شکست دشمن به دفاع ادامه می‌داد، اخیراً در پدیده‌ای شگفت‌انگیز وارد فاز تهاجمی شده و حملات پیش دستانه در محور مقاومت آن هم مستقیم علیه آمریکا و اسرائیل کلید خورده است؛ آمریکا و اسرائیلی که تا دندان مسلح و برخوردار از انواع و اقسام تسلیحات پیشرفتۀ متعارف و غیرمعارف و هسته‌ای هستند و القای ابهت پوشالی و ادعای شکست‌ناپذیری‌شان گوش دنیا را کَر کرده بود. ابتدا نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و ترکیبی و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه رژیم اشغالگر و تروریست و کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز نمودند که به زلزله‌ای ویرانگر و شکستی تاریخی و بی‌نظیر و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «غیرقابل ترمیم» تبدیل گردید. 
مجاهدان فلسطینی با طوفان الاقصای‌شان شکستی تاریخی و بی‌نظیر را به صهیونیست‌های غاصب و خونخوار تحمیل نمودند و همچنان نیز مبارزۀ قهرمانانه‌شان ادامه دارد و هر روز تلفات سنگین‌تری را بر پیکرۀ نیمه جانِ رژیم اشغالگر قدس وارد می‌آورند. از سوی دیگر در پدیده‌ای بی‌نظیر گروه‌های مقاومت در منطقه مکرراً و به صورت پیشدستانه مواضع آمریکا و اسرائیل را زیر آتش سنگینِ هوائی قرار داده‌اند. حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن بارها و بارها مواضع متعدد و راهبردی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند و گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه نیز مکرراً پایگاه‌های نامشروع و غیرقانونیِ شیطان بزرگ آمریکا را با حمله راکتی و پهپادی مورد هدف قرار داده‌اند. اخباری نیز از حملات هواییِ گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی منتشر گردیده است. همچنین انصارالله یمن گام‌های مؤثر و مهمی در مسیر قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی برداشته و حملات بی‌نظیر و بی‌باکانۀ دریایی علیه رژیم اشغالگر قدس و متحدان و طرفدارانش که منجر به فلج شدنِ تجارت دریاییِ صهیونیست‌ها و وارد آمدنِ ضربات بنیادین و ویرانگر به اقتصاد اسرائیل گردیده است، را آغاز نموده و بی‌وقفه ادامه داده است.
با این اوصاف می‌توان گفت که خروج محور مقاومت از موضع دفاع و قرار گرفتن در موضع تهاجمی، واقعیت امروز و معجزۀ بزرگ و بی‌نظیری است که رخ داده است و همچنان هم در حال توسعه و گسترش روزافزون است. 
بسیج لندن و پاریس و نیویورک و اروپا و آمریکا تشکیل شده است!  
- حیرت‌انگیزتر و شگفت‌انگیزتر آنکه با حمایت بی‌نظیر و بی‌سابقه و همگانیِ افکار عمومی در سرتاسر جهان از ملت فلسطین و ابراز نفرت و انزجارشان از جنایات رژیم شغالگر قدس مواجه هستیم و حتی موجِ مبارزه با صهیونیست‌ها در کشورهای مستکبری که بزرگ‌ترین پشتیبانان و حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند، به اوج رسیده است و بارها شاهد تظاهرات چند هزار نفریِ مردم در حمایت از ملت فلسطین در سرتاسر جهان از جمله در آمریکا و انگلیس و فرانسه هستیم، انگار که بسیج لندن و پاریس و نیویورک و اروپا و آمریکا تشکیل شده است!!!  
دیگر نباید از وقوع و بروز تجمعات ضداسرائیلی در سطحی گسترده در همه جای جهان حتی در کشورهای مستکبر و طرفدار و متحد صهیونیست‌ها تعجب نمود و باید هر روز بیشتر از قبل منتظر دستاوردهای بسیج لندن و پاریس بود!
ایران در صف مقدم حمایت از فلسطین 
- بعد از شروع طوفان‌الاقصی و نقش‌آفرینی‌های مکرر محور مقاومت در یمن و لبنان و عراق و سوریه و حملات نظامی مستقیم و مکررشان به اسرائیل، بسیاری این شبهه را مطرح کردند که ایران در این عرصه غایب است و حتی برخی ناآگاهان و مغرضان داخلی بارها به این القائات دامن زدند و تکرارشان کردند اما سران محور مقاومت بعد از شروع طوفان الاقصی بارها بر حضور جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم نبرد الاقصی و حمایت همه‌جانبه ایران اسلامی از مبارزات ملت فلسطین تأکید نمودند از جمله آن که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و فشارهایی که به این خاطر متحمل می‌شود، گفت: ایران مسئولیت اقدامات محور مقاومت در غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق را برعهده‌ دارد. همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران اظهار داشت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است.
علاوه‌بر اینها جمهوری اسلامی چند شهید از میان فرماندهان عالی‌رتبه نظامی‌اش در راه آزادی قدس تقدیم نموده است که در حملات مستقیمِ هوائی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که این موضوع نیز تأییدی دیگر بر حضور مستقیم و مؤثرِ جمهوری اسلامی ایران در صف مقدمِ دفاع از فلسطین در طوفان الاقصی و مشارکت در بالاترین و عالی‌ترین سطح است.  
اثبات و انعکاسِ بی‌سابقۀ مظلومیت مردم غزه 
- اثبات و انعکاسِ جهانی و بی‌سابقۀ مظلومیت مردم غزه با انتشار گسترده تصاویر شهادت مردم عادی و به‌ویژه زنان و کودکان و نوزادان و حتی جنین‌ها و افشای جنایات وحشیانه و گستردۀ صهیونیست‌ها علیه آنها و ایجاد موج بی‌سابقۀ محکومیت این جنایت‌ها از یک‌سو و همدردی و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین از سوی دیگر در سرتاسر جهان. تحولات غزه، بیش از گذشته ثابت کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اصول اخلاقی پایبند نیست.
- ایجاد یک خیزش بی‌سابقه جهانی علیه رژیم اشغالگر قدس و باز شدن افق‌های جدید در مقاومت اسلامی.
- طوفان الاقصی مردم آزاده جهان را در بیش از ۶۰ کشور دنیا به خیابان کشانده و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را طنین‌انداز کرده است.
- اثبات هزاران بارۀ کودک‌کش بودنِ صهیونیست‌ها رهاورد طوفان الاقصی است. یکی از آلوده‌ترین و ددمنشانه‌ترین و ضدانسانی‌ترین جنایات تاریخ بشریت که ارتکاب آن همواره روی جنایتکاران و خونخواران را سیاه کرده است، کودک‌کشی و به خاک و خون کشیدن کودکان و به ویژه نوزادان است. رژیم ‌اشغالگر و تروریست و کودک‌کشِ صهیونیستی همواره شهره به کودک‌کشی و به شهادت رساندنِ کودکان و نوزادان بوده است و در طول سالیان متمادی تصاویر متعددی از این جنایات فجیعِ جلادان صهیونیست در سطحی گسترده منتشر شده و هر بار نیز با محکومیت و انزجار جهانی مواجه گردیده است. همواره بیش از پنجاه درصد شهدای تهاجمات صهیونیست‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده‌اند. از زمان آغاز طوفان الاقصی تا کنون، این جنایات عریان‌تر و در سطحی بی‌سابقه جانب صهیونیست‌های خونخوار و جنایتکار انجام شده و بازتاب گسترده‌تر و شفاف تری هم در جهان داشته و با محکومیت افکار عمومیِ بی‌سابقه‌ای هم در جهان رو‌به‌رو شده است. در روز قدس امسال دست سازه‌های نمادین نوزادان شهید غزه در دستان تظاهرکنندگان بسیار دیده می‌شد.
اسارت و هلاکت کم‌نظیر نظامیان اسرائیلی
- اسارت ده‌ها نظامی صهیونیست که در بین آنها شمار زیادی افسر ارشد از جمله یک ژنرال وجود دارد، از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی است. ژنرال نمرود آلونی فرمانده واحد جنوب ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده لشکر غزه در همان نخستین روز طوفان الاقصی در حالی که در خواب بود به دست نیروهای مقاومت فلسطین اسیر شد و تصویر بدن نیمه عریانش در حالی که ذلیلانه و مفتضحانه به اسارت برده می‌شود، به سراسر جهان مخابره شد.
- کشته شدن نظامیان بسیارِ اسرائیلی از جمله فرماندهان و افسران عالی رتبه، از مهم‌ترین دستاوردهای طوفان الاقصی است.
اسامی برخی از نظامیان عالی رتبه‌ای که توسط مجاهدان فلسطینی به هلاکت رسیده‌اند: 
 سرهنگ آساو حمامی فرمانده تیپ جنوب در لشکر غزه(که یکی از قدرتمندترین لشکرهای ارتش اسرائیل به شمار می‌رفت)، سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ فرمانده تیپ ناحال(یکی از پنج تیپ پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی)، سرهنگ لئون بار یک فرمانده ارشد در لشکر کرانه باختری ارتش رژیم صهیونیستی، سرهنگ روعی یوسف لوی فرمانده یگان چند بعدی ارتش رژیم صهیونیستی، سرهنگ دوم ساهار تسیون مخلوف از لشکر غزه و فرمانده گردان ارتباطات، سرهنگ دوم یوناتان تزور فرمانده گردانی در تیپ گولانی، سرهنگ دوم تومر‌گرینبرگ فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی، سرهنگ اسحاق بن بساط فرمانده یگان ستاد عملیاتی تیپ گولانی، سرهنگ دوم سلمان ‌هابکا فرمانده گردان ۵۳ تیپ ۱۸۸، سرهنگ دوم ایلی گینزبورگ افسر یگان کماندوی نیروی دریایی زبده‌هاشیطت-۱۳(به خاطر حضور در تعداد عملیات‌های نامحدود نشان شجاعت دریافت کرده بود. او همچنین فرمانده مرکز آموزش یگان لوتر بود)، سرهنگ دوم میدان یسرائیل، فرمانده تدارکات فرماندهی در فرماندهی جنوب، سرهنگ دوم سلمان حبقه فرمانده گردان ۵۳ ارتش رژیم صهیونیستی، سرهنگ دوم علیم عبدالله، جانشین فرمانده تیپ ۳۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی که مسئول تامین امنیت مرز غربی لبنان است، کاپیتان آریه شلومو زیرینگ افسر ارشد ارتش رژیم‌ صهیونیستی و فرمانده گروهان در واحد تهاجمی اوکتز، کاپیتان هادر کاما افسر ارشد ارتش رژیم‌ صهیونیستی که در یگان نخبه سایرت متکل حضور داشت، ماور لافی سرگرد ارتش رژیم ‌صهیونیستی.
در هم شکسته شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی
- طوفان الاقصی اقتصاد اسرائیل را در هم شکست. بعد از شروع این طوفان سهمگین، گزارش‌های زیادی از منابع خبری غربی و صهیونیستی درباره وضعیت رو به وخامت اقتصاد صهیونیست‌ها منتشر شده‌ است. رژیم صهیونیستی در هفته‌های جنگ با حماس دچار بحران اقتصادی شدید و کسری مالی شده که بیشتر آن مربوط به هزینه‌های مالی و تبعات این جنگ است. با تداوم جنگ غزه بازارهای اقتصادی و تجاری در سرزمین‌های اشغالی با رکود و تعطیلی مواجه شده‌اند؛ کارگران از کار دست کشیده و پیمانکاران، صنعتگران و سایرین پیشبرد پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند. فعالیت‌های تجاری کمتر، کاهش تقاضای مصرف‌کننده و محیط سرمایه‌گذاری نامطمئن از جمله واقعیت‌های امروز اسرائیل است. 
فرار حجم قابل توجهی از سرمایه‌های داخلی و خارجی از سرزمین‌های اشغالی بحران دیگری است. در مورد سرمایه‌گذاران خارجی، گزارش‌های مختلفی منتشر شده ‌است. به عنوان نمونه مذاکرات شرکت‌های نفتی غربی با تل‌آویو در جهت توسعه میدان‌های نفتی تحت تصرف این رژیم در آب‌های دریای مدیترانه تعلیق شده‌است. بسیاری از فعالان تجاری از اقصی نقاط جهان که در اراضی اشغالی فعال بوده‌اند نیز به دلایل امنیتی، اقدام به ترک آنجا کرده‌اند. سرمایه‌های داخلی نیز گرایش به خروج از اسرائیل دارند. میزان مهاجرت شهروندان صهیونیستی به خارج که قبل از عملیات طوفان الاقصی نیز روندی افزایشی داشت اینک، فزونی گرفته ‌است.
وضعیت رکود اقتصادی پیش روی اقتصاد اسرائیل شبیه به آن چیزی است که در دوران همه‌گیری کرونا رخ داد. این رکود با سقوط بورس در بازارهای مالی مشهود است به طوری که از ابتدای جنگ غزه، سهام پنج بانک بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تل‌آویو در نتیجه جنگ ۲۰ درصد کاهش یافت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به فروش سهام خود در شرکت‌های فهرست شده رژیم به ویژه بانک‌های فعال در بازار داخلی ادامه دادند.
در مجموع، سقوط بورس، تنزل ارزش شِکِل، تعطیلی هزاران شرکت اسرائیلی، بحران اشتغال و بیکاری قطعی یک پنجم صهیونیست‌ها، کاهش ۵۰ درصدی درآمد شرکت‌های رژیم، تعطیلی یک‌سوم کسب و کارها، خسارت چندین میلیارد دلاری جنگ و ضربه بی‌سابقه به صنعت توریسم از جمله رهاوردهای طوفان الاقصی است.
منابع مالیِ سرمایه‌گذاران همچنان از اسرائیل فرار کرده و خارج می‌شوند به گونه‌ای که از زمان تأسیس اسرائیل بی‌سابقه است. 
ایجاد انشقاق در بین مقامات رژیم صهیونیستی 
و متحدان اسرائیل

- ایجاد انشقاق در بین مقامات رژیم صهیونیستی و چنددستگی و درگیری‌های شدید و علنیِ سیاسی در اسرائیل و تظاهرات‌های متعددِ ضد نتانیاهو در اسرائیل، اتفاقات جاری در سرزمین‌های اشغالی هستند.
- ایجاد انشقاق در متحدان اسرائیل و کمرنگ‌تر شدن حمایت‌های‌شان واقعیت دیگری است. بارزترین مؤیدِ این واقعیت، تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در 6 فروردین 1403 با رای مثبت 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا بود. این قطعنامه انزوای سیاسی و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی را نشان داد. این مسئله نشان می‌دهد که جایگاه اسرائیل در آمریکا دیگر مانند گذشته قدرتمند نیست.
پیش از آن نیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در همان نخستین ماه‌های بعد از شروع طوفان الاقصی(در آذرماه 1402) در سخنانی هشدار داده بود که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جامعه جهانی است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین هشدار داد: امنیت یهودیان به معنای واقعی کلمه در خطر است.  بایدن گفت: کابینه کنونی، افراطی‌ترین کابینه در تاریخ اسرائیل بوده و راه‌حل دو دولتی را نمی‌خواهد. 
اینها یعنی آنکه شکاف بین اسرائیل و مهم‌ترین متحد و پشتیبانش آمریکا عمیق و بی‌سابقه شده است. 
- عدم امنیت در فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها و آغاز موج بی‌سابقه مهاجرت معکوس، تمام محاسبات راهبردی این رژیم را با چالش مواجه ساخته است.
- ضربات فلج‌کننده سایبری به سامانه‌های مدیریتی، امنیتی و اقتصادی و زیر ساختیِ صهیونیست‌ها وارد شده است.
- ارتش رژیم اشغالگر قدس با وجود برخورداری از آخرین تکنیک‌های نظارت، شناسایی، جاسوسی و پیگیری نتوانسته است اطلاعاتی از تونل‌های اصلی در غزه و مقر رهبران مقاومت و محورهای حرکت رزمندگان مقاومت به دست بیاورد و این مسئله آن را در یک وضعیت «کوری اطلاعاتی» قرار می‌دهد.
- برخی از اخبار حاکی از آن است که در جریان طوفان الاقصی اطلاعات محرمانه و امنیتی و همچنین اسرار، طرح‌ها و نقشه‌های مهمی به دست مقاومت فلسطین افتاده است که گنج اطلاعاتی و گنجینه امنیتی استراتژیک هستند.
اعترافات مکرر صهیونیست‌ها به شکست اسرائیل
- اعترافات مکرر صهیونیست‌ها به شکست اسرائیل در طوفان الاقصی. بسیاری از این اظهارنظرها در همان روزهای نخستِ بعد از شروع طوفان الاقصی به ثبت رسیده است. به عنوان نمونه ایهود باراک نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: حمله هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) سخت‌ترین ضربه‌ای بود که اسرائیل دریافت کرده است. یک شکست بزرگ چه در سطح اطلاعات و عملیات و چه در سطح رهبری ارشد سیاسی رقم خورد. اسموتریچ وزیر دارایی و تندرو رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما باید با دردناکی و سرافکندگی اعتراف کنیم که شکست خورده‌ایم. یعقوب پری رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و نماینده دو دوره پارلمان این رژیم نفود نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی را بزرگ‌ترین شکست تاریخ این رژیم خواند و ضعف اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را دلیل اصلی این شکست دانست. 
روزنامه عبری‌ هاآرتص گزارش داد شکستی که اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی متحمل شد هزاران بار بدتر از جنگ اکتبر 1973 است. کشورها و سازمان‌های معتبر جهان اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد اسرائیل ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر از هر زمانی است.
- اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است.
- افشای بیش از پیش چهره تروریست و جنایتکار رژیم صهیونیستی با انتشار اخبار و تصاویر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌گناه و بی‌پناه، بیمارستان‌ها، مدارس، کلیساها و...
- فعال شدن دوباره قیام در کرانه باختری و قدس شریف، بحران دیگری برای اشغالگران صهیونیست است.
- رسوایی روشن‌تر و آشکارتر از قبلِ عدم رعایت قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جانب رژیم صهیونیستی با حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و محکومیت گسترده و قاطعِ بین‌المللی در قبال این جنایت از جانب بسیاری از کشورهای جهان.
- تصویب قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد. 
خیزش و خروش بی‌سابقۀ بین‌المللی
 در روز قدس

- روز قدسِ امسال یک خیزش و خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت. ملّت ایران نیز گسترده‌تر و پرشورتر از قبل در این روز درخشید. به جرأت می‌توان گفت کمتر روز قدسی در ایران و جهان، به گستردگی راهپیمایی امسال بوده است. در روز قدس، مردم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی از شرق تا غرب عالم از هند و پاکستان و یمن و سوریه و لبنان و عراق و اردن و بحرین و ژاپن و مالزی و ترکیه و گرجستان گرفته تا ‌تانزانیا و مراکش و انگلیس و آلمان و آمریکا و... علیه رژیم اشغالگر قدس شعار دادند. در ایران و یمن و هندوستان راهپیمایی‌ها خیره‌کننده بود. در ایران اسلامی در مجموع در سراسر کشور بالای ۵۰ درصد افزایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را داشتیم و در برخی از شهرهای کشور هم شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی بودیم. 
صهیونیست‌ها با مشاهده برافروختگی جهانی، بهتر فهمیدند که دست و پا زدن‌های دولت نتانیاهو برای ارتکاب جنایت‌های افزون‌تر و چند ماه بقای بیشتر، چه ضربه برگشت‌ناپذیری به موجودیت نیم بند آنها زده است.
- آشکار شدن ماهیت پوشالی رژیم صهیونیستی و شکست هیمنه ساختگی این رژیم در حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت بی‌سابقه
- پیام به کشورهای بازیگر در حوزه منطقه‌ای و حامیان اسرائیل در حوزه جهانی مبنی بر عدم اتکاء و اعتماد به این رژیم به‌ عنوان یک رژیم پوشالی و اسب بازنده
- فجایعی که در طوفان الاقصی اتّفاق افتاد، فشرده جنایاتی است که ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی دارد در فلسطین انجام می‌دهد؛ لذا ماهیت و تاریخ و جنایات اسرائیل را واضح‌تر و شفاف‌تر از همیشه برای جهانیان عیان کرد.
- رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی ضربه‌فنّی شد. حماس به عنوان یک گروه مبارز، نه به عنوان یک دولت و یک کشور با امکانات زیاد، توانست دولت غاصب صهیونیست را با آن‌همه امکانات ضربه‌فنّی کند. 
- حوادث روز اولِ طوفان ‌الاقصی نشان داد که چگونه یک گروه اندک با تدارکات و امکانات بسیار کم امّا با ایمان و عزم راسخ، می‌تواند محصول سال‌ها تلاش جنایتکارانه دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد.
- 1۵ مهر(شروع طوفان الاقصی) یک نقطه عطف است. دیگر از ۱۵ مهر به بعد آن اسرائیلی که ادعا می‌شد شکست‌ناپذیر است، تبدیل شد به یک رژیمی که دست و پایش به شدت بسته است و قادر به دفاع از ادعاها و افراد خود نیست. ما از ۱۵ مهر به بعد با یک رژیم شکست خورده و بحران‌زده‌ای که درون جامعه صهیونیستی و در مقابل فلسطینی‌ها دچار شکاف اجتماعی شده مواجه هستیم. 
اقتدار مقاومت فلسطین
- آشکار شدن توانایی مقاومت در عملیات ترکیبی و گستردگی مختصات عملیات در اقصی نقاط فلسطین ‌اشغالی.
- استفاده از تجهیزات نظامی به‌روز و نوین در عین بهره‌گیری از تجهیزات ابتکاری توسط گروه‌های مقاومت در این عملیات و هدف قرار دادنِ مکررِ تجهیزات نظامی پیشرفته و راهبردی اسرائیل. 
- حماس، ابهت پوشالیِ ارتش صهیونیستی را در داخل رژیم صهیونیستی و در دنیا از بین برد و توانست این رژیم را شکست اطلاعاتی، نظامی و تکنولوژیکی بدهد و ضربه‌ای بسیار بی‌سابقه بر پیکره آن وارد کند.
- مقاومت فلسطین امروز زنده، سرحال و آماده است و در مقابل رژیم صهیونیستی خسته، سرافکنده، پشیمان و داغ باطلۀ «جنایتکار» به پیشانی‌اش خورده است. 
- امروز آمریکا و غربی‌ها و رژیم صهیونیستی منفورترین‌ها در دنیا هستند و جبهه مقاومت محبوب‌ترینِ محبوبها است.
طوفان الاقصی، فوق‌العاده و بی‌نظیر
- طوفان الاقصی یک حادثه فوق‌العاده و یک پدیدۀ بی‌نظیری در تاریخ اخیر دنیای اسلام است. از دو سمت، این حادثه بی‌نظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی، این‌جور سفّاکی، جنایتگری، خونخواری، کودک‌کشی، بی‌رحمی‌، خباثت، این‌جور بمبِ سنگرشکن را روی سر بیماران بیمارستان‌ها انداختن، بی‌نظیر است و دیده نشده. از طرف مقابل، از طرف مردم و مبارزان فلسطین هم این‌جور ایستادگی، صبر، مقاومت، این‌جور دشمن را دیوانه کردن، دیده نشده. مردم و مبارزان غزّه، مثل کوه ایستاده‌اند. آب، غذا، دارو، سوخت نمی‌رسد، امّا ایستاده‌اند و تسلیم نمی‌شوند. همین تسلیم نشدن آنها را پیروز می‌کند و نشانه‌های پیروزی امروز هم دیده می‌شود. 
- طوفان ‌الاقصی حادثه مهم و بی‌نظیری است که هدف‌ها را نزدیک کرد، راه را به سمت این هدف‌ها نزدیک و سهل کرد.
مظلومیّت و اقتدار و پیروزمندیِ مردم فلسطین
- قضیّه غزّه از یک‌سو قضیّه مظلومیّت است، از یک‌سو قضیّه اقتدار است. مردم غزّه واقعاً مظلومند و دشمن ددمنش و خونخوارشان حدّی برای جنایت نمی‌شناسد. امّا در کنار این مظلومیّت، دو نکته مهم وجود دارد؛ یک نکته صبوری و توکّل این مردم است. این مردم انصافاً صبوری به خرج دادند، بعضی از مناظرش را دستگاه‌های تبلیغاتی در دنیا نشان دادند: فرزندش شهید می‌شود، خدا را حمد می‌کند؛ فرزندش شهید می‌شود، می‌گوید فدای فلسطین؛ نوجوان مجروح خدا را شکر می‌کند و آیات قرآن را می‌خواند. نکته مهمّ دیگری که وجود دارد این است که ضربه‌ای که در حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب وارد شد، یک ضربه‌ی تعیین‌کننده است که تاکنون چنین ضربه‌ای به این رژیم وارد نشده و قابل ترمیم نیست. 
- در قضیّه غزّه، دست خدا مشاهده می‌شود. مردم مظلوم و مقتدرِ غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر خودشان قرار بدهند؛ امروز دنیا تحت تأثیر مبارزات مردم غزّه و فلسطین است. دنیا به این مردم به چشم قهرمان نگاه می‌کند؛ هم به مردمش، هم به مبارزانشان، به گروه مقاومتشان، به چشم قهرمان نگاه می‌کند.
- مردم دنیا دو چیز را در مورد مردم غزّه و فلسطین، در کنار هم قبول دارند: یکی اینکه اینها مظلومند، یکی اینکه اینها پیروزند. هیچ کس امروز در دنیا نیست که تصوّر کند رژیم غاصب خبیث صهیونیست، در جنگ غزّه پیروز شده؛ همه می‌گویند شکست خورده. در نقطه‌ مقابل، رژیم غاصب، در نظر مردم دنیا و سیاسیّون دنیا و آحاد مردم دنیا، از مسلمان و غیرمسلمان، هم ظالم و گرگ خونخوار و بی‌رحم است، هم مغلوب و شکست‌خورده و ناامید و متلاشی ‌شده است.
 افول و سقوط 
و در سراشیبی نابودی قرار گرفتنِ صهیونیست‌ها

- رژیم صهیونیستی با بدترین بحران و شکست و تهدید ماهیتی از زمان تاسیسش مواجه است.
-- اثبات ماهیت استکباری و آپارتاید رژیم صهیونیستی به صورت بی‌پرده و آشکار و روشن‌تر از قبل برای جهانیان.
- در حال حاضر موجودیت صهیونیسم و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری دچار افول و سقوط گردیده است و مبارزه با اسرائیل به طور بی‌سابقه‌ای گسترده‌تر و جهانی‌تر گردیده است.
- طوفان الاقصی روند افول غرب و آمریکا و در سراشیبی سقوط و نابودی قرار داشتنِ رژیم صهیونیستی را شتابان‌تر و آشکارتر نمود.
- طوفان الاقصی خسارات راهبردی به پروژه آمریکا و اسرائیل در منطقه زد و اسرائیل را در لبه پرتگاه و سقوط نهائی و نابودی قرار داد و آشکارتر از همیشه ثابت کرد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است.
- مردم غزّه با ایستادگی خودشان اسلام و قرآن را ترویج کردند. در اطراف دنیا، انسان‌های جست‌وجوگر می‌خواهند ببینند این عاملی که مبارز فلسطینی را این‌جور در صحنه نگه می‌دارد چیست، این اسلام چیست؟ اسلام را معرّفی کردند؛ در خیلی از چشم‌ها، قرآن را محبوب کردند. بازتاب جنبۀ قرآنیِ مبارزات و زندگی مردم فلسطین در جهان و بازتاب گستردۀ جلوه‌های قرآنیِ زندگی مردم غزه در فضای رسانه‌ای، بعد از آغاز طوفان الاقصی بسیار مشهودتر از قبل بوده است.
- طوفان الاقصی، حقّانیّت تشکیل جبهه مقاومت را نشان داد. نشان داده شد که حضور جبهه مقاومت در منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است؛ روزبه‌روز هم باید جبهه مقاومت تقویت شود. 
- رژیم صهیونیستی نه فقط در حفاظت از خود دچار بحران است، بلکه در بیرون آمدن از بحران هم دچار بحران است؛ در باتلاق گیر می‌کند، نمی‌تواند خودش را نجات بدهد. ورود رژیم صهیونیستی در غزّه برای او ایجاد باتلاق کرد؛ امروز اگر از غزّه بیرون بیاید، شکست خورده، بیرون هم نیاید، شکست خورده.
طوفان الاقصی آبروی غرب را برد
- حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جریان طوفان الاقصی انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم صهیونیستی را برد، آبروی آمریکا را هم برد؛ آبروی تعدادی از کشورهای معروف اروپایی را برد، بلکه آبروی تمدّن و فرهنگ غرب را برد. ملّت فلسطین غرب و آمریکا و ظاهرسازی‌ها و ادّعاهای دروغین حقوق بشری‌شان را بی‌آبرو کردند. چهره زشتِ هیولای منحوسِ غربی‌ها برای همۀ مردم دنیا بیش از پیش روشن و آشکار شد. آبروی آمریکا رفت؛ ذات کاخ سفید برملاتر شد، باطن غربی‌ها آشکارتر شد.
- قضایای غزّه نشان داد که چه ظلمی و چه ظلمتی بر دنیا حاکم است. این دنیای غرب، این دنیای به‌اصطلاح متمدّن که ادّعای حقوق بشر و امثال اینها می‌کنند، نشان دادند که چه ظلمتی بر زندگی اینها، بر افکار اینها، بر عمل اینها حاکم است. بیش از سی هزار نفر قتل‌عام می‌شوند، از کودک نوزاد تا نوجوان‌ها، تا جوان‌ها، تا پیرها، زن، مرد، تا بیمارها؛ خانه‌هایشان خراب می‌شود، زیرساخت‌های کشورشان از بین می‌رود، دنیای متمدّن نگاه می‌کند؛ نه فقط جلوگیری نمی‌کند، کمک هم می‌کند! 
شکست آمریکا 
که شریک جرم رسمیِ صهیونیست‌هاست

- شکست رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست، شکست آمریکا هم هست که متحد و پشتیبان و شریک جرم رسمیِ صهیونیست‌ها در تمامی صحنه‌ها و جنایات می‌باشد. افول و انزوا و شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در منطقه، پس از شکست‌های اسرائیل در طوفان الاقصی و شکست‌های میدانیِ اوکراین و متحدان غربی‌اش از روسیه، مشهودتر و ملموس‌تر شده است. آمریکا در مسئله غزّه بدترین وضعیّت ممکن را پیش گرفت و کاری کرد که در همه جهان منفورتر شد. 
- رژیم صهیونیستی به‌رغم جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچ یک از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدان نیز به‌رغم حمایت‌های تمام‌عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آنها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین دست‌نیافتنی است.
علی‌رغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده‌اند.
صهیونیست‌ها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود. صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف خود اقدامات و جنایات مختلف و وحشیانه‌ای شامل کشتار جمعی شهروندان و زنان و کودکان، تخریب گسترده و سازمان یافته، محاصره کامل نظامی و گرسنگی دادن مردم و ساکنان نوار غزه را در پیش گرفتند که نتیجه این اقدامات حدود ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و جانباز، تخریب کلی و جزئی حدود ۶۰ درصد نوار غزه و آواره کردن حدود ۱ و نیم میلیون نفر به سمت رفح بود، اما دشمن صهیونیستی علی‌رغم همه جنایت‌ها نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد و امروز مظاهر شکست صهیونیست‌های ددمنش در سطوح میدانی، سیاسی و بين‌المللی یکی پس از دیگری در حال هویدا شدن است.
- صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتاً به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.
- ملت فلسطین در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم است و نقطه عطف طوفان‌الاقصی است. 
- طوفان ‌الاقصی اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و شکست خورده است و در سراشیبی سقوط و نابودی قرار دارد.
مقاومت پیروز و افسانه‌ای
- مردم فلسطین به شکل عام مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند و این مقاومت نشان‌دهنده سربلندی مردم فلسطین در مقابله با جنایات و نسل کشی است.
- عملیات طوفان الاقصی موجب شد مقاومت فلسطین الگوی خودش را به عنوان یک الگوی موفق در تاریخ ثبت کرده و پیروز میدان شود.
- آنچه که امروز در غزه در جریان است، از جهاتی تکرار حادثه کربلا است و به‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه در کنار نیروهای مقاومت توانسته‌اند با ایستادگی کم‌نظیر خود، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند. مردم غزه و نیروهای مقاومت بر استمرار ایستادگی تا پیروزی نهائی مصمم هستند و به لطف خداوند پیروزی نهائی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد.
- طوفان الاقصی را باید به حق نقطه عطفی دانست که یک جهش بزرگ در مبارزات ضداسرائیلی ایجاد کرد. عملیاتی که نشان داد محور مقاومت چقدر مؤثر عمل کرده و سردار شهید سلیمانی در مدت دو دهه که فرمانده نیروی قدس بود، به خوبی توانسته فلسطینی‌ها را از دورانی که سلاحشان فقط سنگ بود به گروه‌های مبارزی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و سلاح‌ها تبدیل کند. بنابراین این اتفاق بسیار مهم، یک تغییر راهبردی در منطقه به‌وجود آورده است.
- اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش‌ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.
کامران پورعباس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳