تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۴۸۵۲۹۲
دولت سیزدهم به عنوان ملتزمترین دولت در پیروی از منویات، اینک در آزمون یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبری قرار گرفته و خود را در معرض سنجش قرار داده است.
۰
plusresetminus
آزمون دولت سیزدهم در نامگذاری امسال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ باید پذیرفت که عقب ماندگی اقتصادی کشورمان به دلیل فشار تحریم از یک سو و برخی اشتباهات دیگر از موضوعاتی است که بر کسی پوشیده نیست و باعث شده بسیاری از دستاوردهای علمی و فنآورانه کشور در سایه این مشکلات نادیده گرفته شود. بدلائل منطقی، عرصه اقتصاد یکی از اولویت‌دارترین عرصه‌هاست، نقش مردم در اقتصاد و تولید را از دو جهت می‌توان بررسی کرد.

اول اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ، فشار بر مردم و بنابراین جدا کردن مردم از نظام است. از جهت دیگر نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات مهم و ساختاری اقتصاد ایران، دولتی بودن حاد آن است. از نتایج مستقیم این امر می‌توان به پایین بودن میزان رشد اقتصادی، کاهش بهره‌وری عوامل تولید، طولانی شدن زمان سرمایه‌گذاری‌ها، و... اشاره کرد.

به اعتقاد صاحب نظران، باید با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و داخلی و خارجی برخی موانع و قوانین دست و پا گیر و راهکار هایی نظیر پنجره واحد خدمات در دستگاه های خدمت رسان به ویژه گمرکات و ادارات مالیاتی بروکراسی اداری را از بین برده و مسیر مشارکت مردم در اقتصاد را هموار کرد. بنابر مشی و سیاق رهبری، معظم له از هر نوع کمکی به مسئولین جهت بهبود وضعیت اقتصادی دریغ نکرده‌ اند، ایشان کلید اصلی حل مشکلات را مردمی‌سازی اقتصاد و رشد تولید می‌دانند. شعار امسال را نیز جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری فرمودند.

مسئولین نیز باید بدون کاستی شعار سال را محقق کنند. موانع پیش روی تولیدکنندگان و بخش خصوصی را بردارند. در عین تلاش برای رفع موانع و تسهیل ضابطه‌مند حضور و مشارکت مردم، باید نهایت دقت را بکار گیرند تا با ورود بخش خصوصی، فسادهای اقتصادی رخ ندهد. روحیه فسادستیزی دولت سیزدهم باید همچنان در همه عرصه‌ها بدون کوچک‌ترین اغماض و لاپوشانی مورد توجه قرار گیرد. شایسته است هر سه ماه، دولت گام‌های عملی و نتائج حاصله از تحقق شعار سال را احصاء عالمانه کرده به اطلاع مردم برساند تا مشخص شود دولت ولایی، چقدر توفیق در رفع جدی تربت دغدغه رهبر معظم انقلاب بدست آورده است.
روح الله فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴