مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد:

گازرسانی به ۶۳۰۰ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۴۱۰۵
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد: دولت سیزدهم به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر گازرسانی کرده و مجموع مشترکان گاز به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک رسیده است.
۰
plusresetminus
گازرسانی به ۶۳۰۰ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از صداوسیما، مجید چگینی به تشریح دستاوردهای صنعت گاز در دوران پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی، خودباوری و اتکا به توان داخلی است. در دوران قبل از انقلاب، صنعت نفت و گاز ایران توسط مستشاران خارجی اداره می‌شد و متخصصان ایرانی نقش کمرنگی داشتند اما پس از پیروزی انقلاب، علی‌رغم تحریم‌ها این صنعت رشد چشمگیری داشته است. همه فناوری‌هایی که هم‌اکنون در صنعت نفت و گاز در دسترس است مربوط به دوران پس از انقلاب بوده و منجر شده به پیشگامی صنعت نفت در اقتصاد ایران.

وی با اشاره به حوزه گسترده صنعت نفت از بالادست تا پایین‌دست، افزود: این زنجیره نفت و گاز در دوران پس از انقلاب توسعه یافته و اکنون رتبه صنعت نفت ایران در جهان کاملاً برجسته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با مقایسه دستاوردهای صنعت گاز نسبت به قبل از انقلاب گفت: پیش از انقلاب فقط دو هزار کیلومتر خطوط پرفشار انتقال گاز داشتیم که اکنون به بیش از ۳۹ هزار کیلومتر رسیده است. ضمن اینکه شبکه گازرسانی شهری و روستایی قبل از انقلاب ۲۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر شده است.

چگینی افزود: پیش از انقلاب فقط سه روستا به خط گاز متصل بودند که اکنون به ۳۹ و ۷۰۰ هزار روستا رسیده که ۸۶ درصد کل روستاهای کشور است. تعداد مشترکان شهری که دارای خطوط گاز بودند اکنون به ۹۸ و نیم درصد رسیده است. تعداد شهرها هم از ۹ شهر به بیش از ۱۲۰۰ شهر رسیده است. یعنی به طور متوسط ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور از گاز بهره‌مند شده‌اند. عمده صنایع عمده و نیروگاه‌های کشور هم در دوران پس از انقلاب از سوخت گاز بهره‌مند شده‌اند و گاز، نقش محوری در تولید برق هم داشته است. او درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گاز گفت:‌ دولت سیزدهم به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر گازرسانی کرده، ۸۳۶ هزار انشعاب جدید ایجاد شده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک جدید گاز در دولت سیزدهم از گاز بهره‌مند شده‌اند. بنابراین مجموع مشترکان گاز به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: در دولت سیزدهم ۱۴۷۲ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز احداث شده و به ۱۶ نیروگاه جدید و بیش از سه هزار صنعت عمده هم گازرسانی کرده‌ایم. ۴۶ هزار کیلومتر توسعه شبکه شهری و روستایی گازی داشته‌ایم. بیش از ۱۰ هزار روستا و ۱۳ شهر و بیش از دو هزار واحد صنعت در دهه فجر امسال به شبکه گاز متصل می‌شوند.

انتهای خبر/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳