تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۶۷۵
ورود پرخاطره رهبری تبعیدی به کشور آنهم در هیاهوی تهدید و ارعاب، توانست ملتی را بکجا به صحنه آورد بگونه‌ایکه علی‌رغم حکومت نظامی و منع رفت و آمد بین شهری، مردم سرازپانشناخته از اقصی نقاط کشور راهی فرودگاه مهرآباد برای استقبال از رهبر خود شدند، که حیرت‌آور بود. در چهل و دومین سالروز 12 بهمن سالروز بازگشت امام خميني و آغاز دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌  مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه اي تعيين كننده و بي مانند بشمارمي رود.
۰
plusresetminus
رهبری نورافشان و ظلمت‌شکن
به گزارش بلاغ، 12 بهمن در تاریخ ایران روزی تاریخی و سرنوشت ساز است. یادآوری و مرور خاطرات این روز به یادماندنی سبب می شود تا ارزش های انقلاب برای نسل جوان نهادینه شود. ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر موضوعی بود كه مطبوعات در گزارش ها و یادداشت هایی آن را بازتاب دادند.

ورود رهبر و بنیانگذار این انقلاب نقطه عطف بزرگی در تاریخ معاصر بود. از مهمترین ویژگی‌های این انقلاب آن بود که اسلام را محور و روش خود قرار داد و مرجعیت دینی همواره رهبری آن را بر عهده داشت و دارد، همانطور که امام خمینی قدس سره رهبر و بنیانگذار آن بود.

امام خمینی پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم که صف مستقبلین را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاکی از عشق و علاقه بی‌نظیر آنها به رهبر خویش بود.
حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.
 
امام خمینی پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند. این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فوردگاه تهران، نگران ساخته بود.
 
با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلین با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشک‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند.
 
حضرت امام در اولین سخنرانی خود در میان انبوه مستقبلین مشتاق در بهشت زهرا، گفتند: من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی‌ای در دوشم پیدا می‌شود که نمی‌توانم تاب بیاورم. محمدرضا پهلوی فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد و قبرستان‌های ما را آباد. ایشان اضافه کردند: من دولت تعیین می‌کنم، من توی دهن دولت می‌زنم ... من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم. من به ارتش یک نصیحت می‌کنم و یک تشکر ..... [ما] می‌خواهیم ارتش مستقل باشد. آقای ارتشبد شما نمی‌خواهید؟ آقای سرلشکر شما نمی‌خواهید مستقل باشید؟ و اما تشکر می‌کنم از قشرهایی که متصل شدند به ملت.
 
شهرهای کشور در شادی ورود امام، غرق نور و گل و فریاد بود با رفتن دیو استبداد و آمدن نور وجود امام خمینی(ره)، مردم با رهبری مستقیم امام خود ظرف ده روز رژیمی با قدمت 2500 سال سلطنت را که بشدت از سوی شیطان یزرگ آمریکا حمایت همه جانبه می‌شد را سرنگون و در فرآیندی مردم‌سالارانه، نظام اسلامی را مستقر کردند و شعار "استقلاب، آزادی، جمهوری اسلامی" را در عمل به اجراء گذاردند که امروز پس از 42 سال، همچنان به عنوان مستقل و آزادترین ملت جهان تحت نظام اسلامی می‌روند تا الگوی موفقی برای جهانیان شوند.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴