بر اساس گزارش مرکز آمار در آذرماه؛

تورم سالانه نیم واحد درصد کاهش یافت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۸۳۱۵۳
مطابق اعلام مرکز آمار، نرخ تورم سالیانه در آذرماه امسال به ۴۴ و چهار دهم درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیم واحد درصد کاهش یافته است.
۰
plusresetminus
تورم سالانه نیم واحد درصد کاهش یافت
به گزارش بلاغ به نقل از مرکز آمار ایران؛ مرکز آمار همچون ماه‌های گذشته نرخ تورم مصرف‌کننده را اعلام کرد. براین اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور در آذرماه ۱۴۰۲ به عدد ۲۱۷ رسیده است که نسبت به ماه قبل، دو و ۹ دهم درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٤٠ و دو دهم درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٤ و چهار دهم درصد افزایش داشته است. تورم نقطه به نقطه در آذرماه امسال ۴۰ و دو دهم درصد بود، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۴۰ و دو دهم درصد بیشتر از آذرماه ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه آذرماه امسال نسبت به ماه قبل یک واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.
 
  تورم ماهانه خانوار
مطابق گزارش مرکز آمار، تورم ماهانه خانوارهای کشور در آذرماه امسال برابر دو و ۹ دهم درصد بود. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، چهار و یک دهم درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، دو و سه دهم درصد بوده است. منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است. همچنین براساس اعلام مرکز آمار در آذر ماه ١٤٠٢، نرخ تورم سالیانه برای خانوارهای کشور به ۴۴ و چهار دهم درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، نیم واحد درصد کاهش یافته است. منظور از نرخ تورم سالیانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.
 
  تورم دهک‌های درآمدی
نرخ تورم سالیانه کشور در آذر ماه ١٤٠٢‌، برابر ٤٤ و چهار دهم درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤١ و ۹ دهم درصد برای دهک اول تا ٤٦ درصد برای دهک دهم است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به چهار و یک دهم واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٣.٣ واحد درصد) هشت‌دهم واحد درصد افزایش داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ظهور محوری جدید از دشمنان آمریکا با حضور ایران
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پیام روشن وعده صادق
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برگزاری ۱۵۰ برنامه دهه کرامت در شهرستان نور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
هشدار تنش گرمایی در مازندران
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن بدون عملکرد!
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷