تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۴۷۱۱۰۸
نایب ‌رئیس‌کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: پلمب کارخانه داروگر دیروز باز شد و کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند.
۰
plusresetminus
بازگشایی کارخانه داروگر و بازگشت کارگران اخراجی

به گزارش بلاغ؛ علی خدایی با ‌اشاره به برگزاری جلسه اضطراری هیئت‌ مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران درباره کارگران شرکت داروگر، اظهار داشت: با توجه به اخراج کارگران و پلمب کارخانه داروگر که طی روزهای گذشته توسط کارفرما صورت گرفته بود دیروز جلسه‌ای برای رفع این مشکلات در مقابل این کارخانه برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در این جلسه کارگران اخراجی، نماینده اداره کار، وکیل شرکت داروگر و همچنین نمایندگان شورای اسلامی کار حضور داشتند، افزود: پیرو بحث و بررسی‌های انجام شده در جلسه مذکور که پیش از آن برگزاری آن به مراجع استان اطلاع داده شده بود؛ توافقاتی صورت گرفت و در نتیجه کارخانه از پلمب خارج و درب واحد تولید کارخانه باز و کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند.

نایب ‌رئیس ‌کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: همچنین برای حل مسائل مربوط به حوزه روابط کار و کارگر نیز مقرر شد که اداره کل کار یک شعبه ویژه در نظر بگیرد تا سریعا مشکلات این بخش رسیدگی و حل شود. در رابطه با رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و مالیاتی شرکت داروگر نیز مقرر شد تا مسائل توسط کارفرما پیگیری شود.

وی افزود: کارفرما مدعی است که اموال خود را به اداره مالیات معرفی کرده و اگر برای وی حسابی باز شود می‌تواند تولید را از سر گیرد ضمن اینکه وی بر این اعتقاد است که این کارخانه از ظرفیتی برای
ایجاد هشت هزار ‌اشتغال برخوردار است. 
 
واکنش سازمان امور مالیاتی
گفتنی است، در روزهای گذشته کارخانه داروگر پلمب و کارگران این کارخانه توسط کارفرما اخراج شدند. گفته می‌شود دلیل این اتفاقات کشمکش بین اداره مالیات و مالک کارخانه است اما سخنگو و رئیس ‌سازمان امور مالیاتی، عمل مالک در تعطیلی کارخانه را بهانه‌ای برای ادامه فرار مالیاتی او دانسته است.

همچنین به گزارش ایرنا، سید محمدهادی سبحانیان؛ رئیس ‌سازمان امور مالیاتی کشور دیروز در نشست خبری خود با ‌اشاره به تعطیلی یک کارخانه (داروگر) به بهانه مالیات، اظهار کرد: در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر تعطیلی بنگاه اقتصادی به علت مالیات منتشر شد که دروغ محض است.

وی افزود: آنچه ما انجام می‌دهیم درخصوص دریافت مالیات حقه است که موضوع این بنگاه اقتصادی در مجلس و سایر نهادها مطرح است اما بیش از 1400 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد. یک دهه هم مالیات پرداخت نکرده است و نباید این‌گونه مظلوم‌نمایی کند و مسئله را به حاشیه ببرد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴