مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد:

رشد 8 درصدی اهدای خون در مازندران/ بار اولی‌ها گُل کاشتند

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۶۵۵۴۷
مدیرکل انتقال خون مازندران، با بیان اینکه میزان اهدای خون در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٨ درصد رشد داشته است؛ گفت: ٨ هزار و ٢٧١ واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.
۰
plusresetminus
رشد 8 درصدی اهدای خون در مازندران/ بار اولی‌ها گُل کاشتند
به گزارش بلاغ؛ عبدالله محمدی فیروزجایی گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال، ۹۶ هزار و ۱۲۴ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ٧٨ هزار و ۷۲۵ نفر با داشتن شرایط اهدا موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: میزان اهدای خون در هفت ماهه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٨ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون مازندران، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال، ۴۷ هزار و ۳۱۴ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان مستمر, ٢٣ هزار و ۱۴۰ واحد مربوط به اهداکنندگان باسابقه و ٨ هزار و ٢٧١ واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن در استان یک نیاز همیشگی و مستمر است و ذخایر خونی یک طول عمر مشخص و محدودی دارند؛ اعلام کرد: بیمارانی همچون تالاسمی, سرطانی و هموفیلی به صورت مستمر خون و فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند و در کنار آن افرادی که تحت عمل‌های جراحی قرار دارند و یا در سوانح و تصادفات جاده‌ای دچار آسیب جدی می‌شوند هم نیاز به خون پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بر حضور مستمر و منظم مردم سراسر استان در امر اهدای خون تاکید کرد و گفت: بانوان سالی ٣ بار (هر چهارماه یکبار) و آقایان سالی ۴ بار (هر سه ماه یکبار) می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون مازندران اقدام به اهدای خون کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همدلی مردم استان در اهدای خون، متذکر شد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی نیازمندیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴