کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد:

رشد 8 درصدی اهدای خون در مازندران/ بار اولی‌ها گُل کاشتند

3 آبان 1401 ساعت 14:57

مدیرکل انتقال خون مازندران، با بیان اینکه میزان اهدای خون در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٨ درصد رشد داشته است؛ گفت: ٨ هزار و ٢٧١ واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.


به گزارش بلاغ؛ عبدالله محمدی فیروزجایی گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال، ۹۶ هزار و ۱۲۴ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ٧٨ هزار و ۷۲۵ نفر با داشتن شرایط اهدا موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: میزان اهدای خون در هفت ماهه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٨ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون مازندران، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال، ۴۷ هزار و ۳۱۴ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان مستمر, ٢٣ هزار و ۱۴۰ واحد مربوط به اهداکنندگان باسابقه و ٨ هزار و ٢٧١ واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن در استان یک نیاز همیشگی و مستمر است و ذخایر خونی یک طول عمر مشخص و محدودی دارند؛ اعلام کرد: بیمارانی همچون تالاسمی, سرطانی و هموفیلی به صورت مستمر خون و فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند و در کنار آن افرادی که تحت عمل‌های جراحی قرار دارند و یا در سوانح و تصادفات جاده‌ای دچار آسیب جدی می‌شوند هم نیاز به خون پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بر حضور مستمر و منظم مردم سراسر استان در امر اهدای خون تاکید کرد و گفت: بانوان سالی ٣ بار (هر چهارماه یکبار) و آقایان سالی ۴ بار (هر سه ماه یکبار) می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون مازندران اقدام به اهدای خون کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همدلی مردم استان در اهدای خون، متذکر شد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی نیازمندیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 465547

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/465547/رشد-8-درصدی-اهدای-خون-مازندران-بار-اولی-ها-گ-ل-کاشتند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com