تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۴۰۹
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که «مجتمع صنعتی-نظامی» آمریکا که لابی سلاح در این کشور محسوب می‌شود، پشت پرده تهدیدات علیه شرکای نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در واکنش به تهدیدات اخیر ایالات متحده علیه کشورهایی که وارد تعامل تسلیحاتی با ایران شوند، گفت، «مجتمع صنعتی-نظامی» آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تجارت تسلیحات خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شرکای نظامی ایران را تهدید می‌کند.
وی در این خصوص توضیح داد: «بدیهی است که منافع خودخواهانه «مجتمع صنعتی-نظامی» ایالات متحده پشت پرده افزایش تهدیدات علیه ایران است و هدف آن سرپوش گذاشتن بر سیلی از تسلیحاتی است که روانه کشورهای خلیج (فارس) می‌کند».
مجتمع‌های نظامی-صنعتی با نفوذ در ساختار سیاسی آمریکا، اهداف و منافع اقتصادی خود را به عنوان اهداف و منافع این کشور و هم پیمانانش جلوه داده و با بهره‌گیری از مکانیسم‌های مختلف، نقش برجسته‌ای را در شکل‌دهی و پیشبرد سیاست خارجی ایالات متحده در دوران جنگ سرد و پس از آن ایفا کرده‌اند.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در شرایطی مطرح شده است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در تاریخ 18 اکتبر (27 مهرماه) با صدور بیانیه‌ای کشورهایی را که با ایران وارد معامله تسلیحاتی شوند، تهدید کرد.
در بیانیه پامپئو آمده است: «روز ۱۹ سپتامبر تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران که بازاعمال ممنوعیت‌های تسلیحاتی را هم شامل می‌شود، بازگردانده شد.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «بر همین اساس، صادرات برخی سلاح‌های متعارف به ایران نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت به شمار می‌رود، ضمن آنکه خریداری هر گونه سلاح یا اقلام مرتبط از ایران، نقض قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت خواهد بود.» اینها برخی قطعنامه‌هایی هستند که واشنگتن مدعی است با فعال کردن مکانیسم ماشه آنها را بازگردانده اما شورای امنیت سازمان ملل هرگز این ادعا را تایید نکرده است.
با این حال، نمایندگان کشورهای چین و روسیه تأکید کرده‌اند که روابط این کشورها با جمهوری اسلامی ایران، تحت تأثیر این تهدیدات قرار نمی‌گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲