تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۰۵
شاید شما هم تا امروز درگیر این مطلب هستید که نذرهایمان را در محرم چطور ادا کنیم؛ یک راه ساده، تبدیل نذر عام به کمک‌ مؤمنانه برای تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی به‌ویژه در ایام کرونا است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام‌ حمید عبداللهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در شاهرود، با اشاره به اطعام ماه محرم اظهار کرد: در دستورالعمل‌های ابلاغی، آمده کسی که نذر عام داشته است، می‌تواند نذرش را تبدیل کند و نذر خود را از اطعام به گوشت خام یا بسته‌های معیشتی مبدل سازد.
او گفت: بعضی مواقع نذر امکان تبدیل ندارد؛ چراکه نذر کرده تا برای خدا غذا بپزد یا واقفی بوده که نذر کرده و امروز مرحوم شده است و نیت واقف باید تحقق پیدا کند؛ دستورالعمل‌ها این موارد را استثنا قائل شده که اداره بهداشت، آشپزخانه و آشپزها را از نظر بهداشتی تأیید کنند؛ غذا پخت و بسته‌بندی و در نقاط مختلفی بیرون حسینیه توزیع شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود تأکید کرد: اگر نذر عام باشد، با توجه به نیاز کشور و شهرستان و کمبود تجهیزات پزشکی بانیان مراسم پذیرایی می‌توانند جمع شوند و تجهیزات بیمارستانی تهیه و اهدا کنند.
عبداللهیان اظهار کرد: این خود، صدقه جاریه است و باید فرهنگ‌سازی شود تا بانیان در تأمین ماسک، دستکش و گان کادر درمانی را یاری رسانند.
او با بیان اینکه کادر پزشکی هفت ماه درگیر این بیماری هستند و خسته شده‌اند، عنوان کرد: این عزیزان در این جهاد در خط مقدم حضور دارند و وظیفه اخلاقی حکم می‌کند تا به خط مقدم جبهه کمک کنیم؛ امروز بسیار اهمیت دارد تا برای سلامتی خود و دیگران، این مقررات را رعایت کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود تأکید کرد: هیأت مذهبی در تراز انقلاب اسلامی باید مرز خود را با سایر هیأت‌ها تفکیک و جدا کند و این جدایی با رعایت دستورالعملی که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، محقق می‌شود.
عبداللهیان اضافه کرد: کسی که خود را مقلد مراجع تقلید بداند، باید جان خود و دیگران را در عزاداری حسینی حفظ کند.
او، مطالبه امروز را تولید محتوا در فضای مجازی و اجرای پویش‌های مردمی عنوان کرد و گفت: دعوت مردم برای ماندن در خانه به‌ویژه افرادی که در معرض خطر هستند، عزاداری کردن در منزل، راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن خانه‌ها، زدن بیرق جلوی منازل، برپایی موکب‌های صوتی در شهر و عاشورایی کردن شهر باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود بیان کرد: تاکنون جلسات مختلفی را با هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد شاهرود، بسطام، کلاته‌خیج، مجن، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران شهرستان و هیأت‌های شاخص شهرستانی داشته‌ایم و بر تداوم این جلسات و استفاده از همه ظرفیت‌ها تأکید داریم.
عبداللهیان با تشکر از فرماندار، امام جمعه و ائمه جمعه شهرستان شاهرود که پای کار هستند، گفت: کارگروه شهرستانی برگزاری برنامه‌های ماه محرم در شهرستان با حضور مسؤولان برگزار شده و این کارگروه مستمر جلسه دارد و باید با اقناع افکار عمومی و نظارت همه دستگاه‌های اجرایی، تخلفات را در این ایام به حداقل برسانیم.
او به کمک آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری شاهرود برای کمک به برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزای حسینی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ۴۰ مدرسه را برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی در اختیار مساجد و هیأت مذهبی قرار داده است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقامه عزای حسینی در آنها انجام شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴