تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۵۴۰۶
یکی از محصولات تولیدی صنعت طیور استان مازندران، تخم‌مرغ بوده که با احتساب تولید صنعتی و سایر ماکیان در سال گذشته بیش از 16 هزار و 500 تن تخم‌مرغ در استان تولید شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از تولید بیش از 16 هزار تن تخم‌مرغ در مازندران خبر داد.
وی با بیان اینکه تخم‌مرغ با داشتن اکثر ویتامین‌ها، به‌ویژه تمام اسیدهای آمینه ضروری، بالاترین ارزش بیولوژیکی پروتئین را داشته و نسبت به سایر مواد پروتئینی حیوانی، حاوی کامل‌ترین پروتئین با بالاترین قابلیت جذب است بیان داشت: دسترسی و نگهداری آسان‌تر، قابلیت پخت‌و پز سریع، قیمت مناسب و تنوع مواد غذایی مختلف محتوی آن، سبب افزایش روز افزون مصرف آن در خانوارها و صنایع شیرینی‌پزی شده است.
نگهدار با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور، 190 عدد است افزود: این در حالی است که سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشورهای در حال توسعه یافته بالغ بر 300 عدد است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: امروزه ثابت شده که کلسترول تخم‌مرغ نقشی در افزایش کلسترول خون و بیماری‌های قلبی و عروقی ندارد، از این رو از سال 2003 به بعد، شعار «هر انسان سالم یک تخم‌مرغ در روز» توسط بسیاری از کشورهای توسعه یافته و کمیسیون بین‌المللی تخم‌مرغ گسترش یافته و روز 9 اکتبر برابر با 17 مهر به‌عنوان روز جهانی تخم‌مرغ تعیین و نامگذاری شد.
وی در پایان مصرف تخم‌مرغ را بیشتر در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و تمام بزرگسالان سالم و نیز در دوران بیماری توصیه کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴