تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۴۶۲۲۳۷
رئیس ‌هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧ هزار تومان رسیده است، گفت: ارز ترجیحی در زمان اوج تولید حذف شد.
۰
plusresetminus
کاهش قیمت تخم‌مرغ درب کارخانه به کیلویی 27 هزار تومان

به گزارش بلاغ؛ ناصر نبی‌پور با بیان اینکه متوسط قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧ هزار تومان رسیده است، گفت: قیمت تمام شده تولید این کالا حدود ۴٣ هزار تومان است. وی درباره اینکه آیا در چنین شرایطی دولت مازاد تخم مرغ را از تولیدکنندگان خریداری نمی‌کند؟، افزود: دولت اعلام کرده هر کیلوگرم تخم‌مرغ را درب سردخانه ٣١ هزار تومان خریداری می‌کند، در حالی که با احتساب هزینه حمل و کارتن قیمت تخم‌مرغ ٣١ هزار تومان تمام می‌شود. بنابراین مرغدار ترجیح می‌دهد آن را همان کیلویی ٢٧ هزار تومان بفروشد ضمن اینکه دولت اعلام کرده در خرید توافقی تخم‌مرغ مازاد، ۴۵ روز بعد از خرید مطالبات تولیدکنندگان تسویه می‌شود.

رئیس‌ هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به قیمت بالای نهاده‌های دامی گفت: مرغداران توان خرید نهاده را ندارند و اکثراً از ذخایر موجود در مرغداری‌ها استفاده می‌کنند. اگر در تیر و مرداد این ذخایر به اتمام برسد، تولیدکنندگان مجبور به خرید نهاده جدید می‌شوند.
نبی پور با اشاره به اینکه حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی زمانی اتفاق افتاد که میزان تولید بسیار زیاد بود، افزود: شاید بتوان گفت تولید در بالاترین سطح خود در تاریخ صنعت مرغ تخم‌گذار و روزانه حدود ٣٣٠٠ تن بود و البته در کنار این مسئله با کاهش تقاضا از سوی مردم مواجه هستیم که همه این عوامل منجر به کاهش قیمت شده است.

بنادر در تسخیر خوراک دام
در حالی‌که مرغداران همواره از گرانی نهاده‌های دامی گفتند، به گزارش خبرگزاری فارس، محسن سلامی؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد: تخلیه و بارگیری 100 هزار تن کنجاله سویا در بندر امام خمینی(ره) از ساعت 14 دیروز آغاز شده است. همچنین 500 هزار تن نهاده خوراک دام و طیور در بنادر کشور آماده توزیع است که به محض ترخیص از گمرک به مقصد انبارها حمل می‌شود.

او افزود: این شرکت‌ امسال به دستور وزیر جهاد کشاورزی در حال واردات سه میلیون و 300 هزار تن نهاده خوراک دام و طیور است که محموله‌ها به محض واردات به بنادر ترخیص و تحویل اتحادیه‌های دامداری و مرغداری می‌شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: خودِ اتحادیه‌ها نیز بسته به نیاز خود اقدام به واردات می‌کنند، همان‌گونه که مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران اعلام کرد 30 هزار تن خوراک دام از بنادر شمالی کشور در حال ترخیص و بارگیری و تحویل به دامداران است.

سلامی در مورد زمان تحویل به دامداران گفت: در چهار روز گذشته تقریبا تمام بنادر در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام در حال ترخیص نهاده بودند و 100 هزار تن نهاده خوراک دام از بنادر کشور به مقصد انبار دامداری‌ها و اتحادیه‌ها حمل شد و فرآیند واردات، ترخیص و بارگیری بدون معطلی در حال انجام است. در حال حاضر 25 تا 30 هزار تن نهاده خوراک دام و طیور بارگیری و تحویل متقاضیان شده یا در حال تحویل به دامداران است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴