تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۲۵۹۳
۰
plusresetminus
تطهیر پادوهای رسانه‌ای آمریکا و سعودی در روزنامه مدعی اصلاحات

به گزارش بلاغ، روزنامه زنجیره‌ای اعتماد روز پنج شنبه در صفحه اول خود آگهی مربوط به مستند ساخته شده توسط این روزنامه را منتشر کرد. موضوع این مستند بر اساس آنچه در معرفی آن آمده، وضعیت رسانه‌های ایران با رویکردی انتقادی به صداوسیما و علل راه‌اندازی شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، من‌و‌تو و ایران‌اینترنشنال عنوان شده است. نکته قابل تامل اینکه این روزنامه به بهانه ساخت این مستند ظاهرا قصد دارد به تطهیر پادوهای رسانه‌ای آمریکا و سعودی از جمله مسعود بهنود و علی اصغر رمضانپور بپردازد. افرادی که طی سال‌های گذشته در پوشش خبرنگار‌، مجری یا فعال رسانه‌ای مهم‌ترین نقش در اجرای پروژه جنگ روانی دشمن در ایران هراسی، هجمه به فرهنگ، هویت و اعتقادات مردم ایران و کودتای رنگی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند.

گفتنی است خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌هایی که رهبر انقلاب در سال 79 از آنان تعبیر به پایگاه دشمن داشتند، پس از خروج از کشور، بنیان‌های شبکه‌ها و سایت‌های ضدانقلاب تازه‌ای را بنا نهادند. یکی از مؤثرترین و مشهورترین این چهره‌ها مسعود بهنود است که حالا رابطه‌ای پدر و فرزندی میان خود و برخی خبرنگاران داخلی هم احساس می‌کند و در برنامه‌اش آنها را «بچه‌ها» خطاب می‌کند. بهنود اکنون به «دروازه ورود» خبرنگاران تجدیدنظرطلب به شبکه رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه تبدیل شده است. او یکی از چهره‌های مهم ضدانقلاب خارج‌نشین است. او گرچه بنا به طبع به شدت محافظه‌کار خود معمولا مواضع تند و شدید علیه نظام و شخصیت‌های نظام نمی‌گیرد، بیشتر اهل کنایه و متلک‌پرانی است، اما نقش بسیار مهمی در شبکه‌‌سازی برای اپوزیسیون و کار فرهنگی خزنده و طولانی مدت علیه جمهوری اسلامی دارد.

حمله به قدرت منطقه‌ای ایران توسط بانیان خسارت محض برجام
علی ماجدی، سفیر سابق ایران در آلمان در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:«قدرت نظامی و دفاعی کشور با تلاش‌های مستمر سپاه و ارتش در سطح منطقه و کمبودهای احتمالی آن از طریق روسیه قابل تأمین است و نفوذ سیاسی ایران در برخی از کشورهای منطقه تردیدناپذیر است؛ اگرچه باید پذیرفت و اذعان کرد که این نفوذ پرهزینه بوده است...شخصا بر این باور و عقیده‌ام که لازم است نفوذ سیاسی ما در منطقه به نفوذ اقتصادی تغییر یابد».

ماجدی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت:«برجام و دستاوردهای آن می‌توانست کمک شایان‌توجهی به قدرت اقتصادی کشور کند و در اولین سال تصویب آن بارقه‌های امید برای دولت و ملت ایران به وجود آورد و دستاورد اولیه خود را بر جا گذاشت؛ اما با خروج آمریکا و بی‌توجهی اتحادیه اروپا و کم‌وبیش کم‌توجهی چین و روسیه، وضعیت و شرایط اقتصادی کشور رو به بحران رفت».

این دیپلمات سابق پیش از این و همزمان با بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی در اروپا در اظهارنظری تأمل برانگیز، ادعاهای واهی برخی کشورهای اروپایی مبنی بر دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی در اروپا را تأیید کرد! این اظهارات نسنجیده، استقبال رسانه‌های معاند را در پی داشت.

فعالین مدعی اصلاحات تاکنون بارها ادعا کرده‌اند که نیروهای مسلح باید در موضوع اقتصاد و سیاست خارجی، رفتار خود را تغییر دهند. این ادعای مضحک در حالی است که ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان- پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس- با هدف خودکفایی در تأمین بنزین و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه و همچنین شکستن کمر داعش در منطقه و فراهم شدن بستر افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه- برای نمونه صادرات 9 میلیارد دلاری ایران به عراق(معادل 10 برابر صادرات ایران به اروپا)- تنها بخش کوچکی از نقش نیروهای مسلح در اقتصاد و سیاست خارجی و نتایج آن برای مردم است.

بانیان برجام همچنان این توافق خسارت بار را بزک کرده و قدرت منطقه‌ای ایران را زیر سؤال می‌برند. این در حالی است که قدرت منطقه‌ای ایران، هم امنیت را برای مردم به ارمغان آورده و هم زمینه‌ساز گسترش تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه شده است.

سند همکاری ایران و چین،توافقی برد- برد است
روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «نگاه جهانی به توافق ایران و چین» نوشت:«دنياي امروز بازي برد- برد است و چين با سرمايه‌گذاري اقتصاد و زيربنايي در ايران دنبال توسعه تجارت و تعميق همکاري‌هاي اقتصادي است. متقابلا سرمايه‌گذاري چيني‌ها، حامل فرصت‌هاي بزرگي نيز براي کشور در شرايط تحريمي و حتي پساتحريمي دارد... توافق 25ساله ايران و چين در حوزه‌هاي انرژي، زيرسازي، مخابرات و حمل‌ونقل معادلات ژئوپليتيک را در خاورميانه و جهان سياست وارد فاز جديدي کرده است. هم بعد زماني اين توافق و هم دامنه و طيف همکاري‌هاي دو طرف نشان از اهميت اين توافق و تاثيرگذاري بالاي سياسي و بين‌المللي‌اش دارد».

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت:« مهم‌تر از همه ميزان سرمايه‌اي که قرار است در طي اين توافق وارد بدنه اقتصاد و تجارت کشورمان گردد؛ خود گوياي اهميت توافق است. 400ميليارد دلار برآورد اوليه سرمايه‌اي است که طي توافق 25ساله ايران و چين، شرکت‌هاي چيني‌ها در بخش‌هاي مختلف اقتصادي ايران وارد خواهند کرد. نفت مهم‌ترين کالاي صادراتي کشورمان است و در يک شرايط کاملا عادي و غيرتحريمي، سالانه در حدود 40 الي 50 ميليارد دلار ارز براي کشورمان به همراه مي‌آورد. امروز چيني‌ها حاضرند 400ميليارد دلار وارد بخش اقتصاد و زيرسازي کشور کنند. يعني معادل ده سال درآمد نفتي کشور، سرمايه وارد کشور مي‌شود».

نکته قابل توجه اینجاست که در هفته‌های گذشته، حساب توئیتری فارسی وزارت امور خارجه آمریکا-  به‌عنوان رسانه رسمی‌دولت آمریکا-  تقریبا اولین رسانه‌ای بود که فضا‌سازی علیه سند همکاری ایران و چین را کلید زد.
اذعان این رسانه زنجیره‌ای به فواید سند همکاری ایران و چین در حالی است که در هفته‌های گذشته رسانه‌های معاند و برخی فعالین و رسانه‌های مدعی اصلاحات در داخل، در نقش پادوهای آمریکا به این سند همکاری حمله کردند. آمریکا و جریان غربگرا در داخل کشور از سند همکاری 25 ساله ایران و چین عصبانی است. علت این آشفتگی و عصبانیت کاملاً مشخص است. سند همکاری 25 ساله ایران و چین، تیغ تحریم‌ها را کند کرده و موجب کاهش فشار آمریکا شده و پروژه ضدایرانی «فشار حداکثری» را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اجاره بهای سنگین،نتیجه بی‌عملی دولت در تولید مسکن
روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت:«در ماه گذشته افزایش اجاره‌بهای مسکن، نقش قابل‌توجهی در اوج‌گیری تورم داشته است. شاخص کل اجاره که به تنهایی دارای ضریب اهمیت ۷/ ۳۰ درصدی در سبد مصرفی خانوارها است(بیشتر از مجموع خوراکی‌ها و دخانیات)، رشد ۲/ ۷ درصدی را در قیاس با خرداد تجربه کرده است. تخمین‌ها حاکی از این است که اجاره به تنهایی، ۲/ ۲ درصد موجب تورم شده است و بقیه کالاها و خدمات نیز حدود ۴/ ۴ درصد بر بار تورم تیر‌ماه افزوده‌اند».

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن و افزایش شاخص قیمت خوراکی‌ها را می‌توان ۲ عامل پررنگ در اوج‌گیری شاخص قیمت مصرف‌کننده دانست. اوج‌گیری تورم ماهانه موجب شد تا تورم نقطه‌ای نیز با رشد ۴/ ۴ درصدی نسبت به خرداد، به ۹/ ۲۶ درصد برسد».

به استناد آمار به‌دست آمده از طرح جامع مسکن، درحالی این بازار نیاز به ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در هر سال دارد دولت روحانی در هفت سال اخیر هیچ برنامه‌ای برای ساخت مسکن ارائه نکرد و طرح اقدام ملی مسکن نیز به اعتقاد کارشناسان هم دیرهنگام است و هم تطابقی با نیاز بازار ندارد.

در هفته‌های گذشته روحانی ضمن اعتراف به عقب‌ماندگی دولت در بخش مسکن، اظهار داشت: «نسبت به مسکن به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم که یک عقب‌ماندگی را در دولت یازدهم داشتیم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما اجرایی و عملیاتی نشد».

بنابر مستندات منتشر شده، قیمت مسکن در دولت روحانی قریب به 600 درصد گران شده است. عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهر‌سازی در دولت روحانی یکی از بانیان اصلی وضع موجود مسکن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴