تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۶۳۳۶۸
۰
plusresetminus
باج‌خواهی آمریکایی‌ها به بن‌بست خورد پادوهای داخلی به قطعنامه‌هراسی روی آوردند!

به گزارش بلاغ؛ روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «آيا برجام براي دو طرف بي‌ارزش شده است؟» نوشت: «در ده روز اخير دو سفر جو بايدن، رئيس‌جمهور ايالات متحده به غرب آسيا و حضور ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در تهران گمانه‌زني‌هاي بسياري را درباره فرجام برجام به راه‌انداخت. تلاش جو بايدن براي نزديك كردن بيش از پيش كشورهاي عربي به اسراييل و پيشبرد پروژه ايران‌هراسي به علاوه جلب نظر عربستان براي كمك به بازگرداندن تعادل به بازار جهاني انرژي در سايه جنگ اوكراين از يك‌سو و نحوه استقبال ايران از رئيس‌جمهور روسيه به علاوه محتواي متفاوت سخنان رهبر انقلاب در ديدار با ولاديمير پوتين و تاكيد بر توسعه همه‌جانبه رابطه تهران- مسكو بسياري را به اين باور رساند كه هم تهران و هم واشنگتن از احياي برجام نااميد شده و به گزينه‌هاي جايگزين فكر مي‌كنند.»

این روزنامه نوشت: «‌همزمان با متوقف شدن مذاكرات احياي برجام، پرونده اختلاف‌هاي پادماني ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز لاينحل باقي مانده و به گفته ابراهيم رييسي، رئيس‌جمهور اين گره نيز بايد در قالب مذاكرات احياي برجام باز شود. در شرايطي كه ايران و آژانس درباره اين اختلاف‌ها راه به جايي نبرند كانال شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مي‌تواند مانند گذشته مسيري براي انتقال پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و كليد خوردن مسير بازگشت قطعنامه‌هاي معلق‌شده شوراي امنيت عليه ايران باشد. »

طیف موسوم به مدعیان اصلاحات یا همان جریان غربگرای داخلی است که به صورت روزانه در نشریات زنجیره‌ای خود در تلاشند مذاکرات دوحه را شکست خورده و علت را نه زیاده خواهی‌های طرف بد عهد برجام بلکه کوتاهی و ضعف مذاکره‌کنندگان کشورمان معرفی کنند.طیفی که هیچ‌گاه تحلیل و ارزیابی دقیق و درستی از مسائل کلان ملی و بین‌المللی نداشته و از سوی دیگر، بارها نشان داده‌اند که نه تنها در دیدن قصور و تقصیر هم‌قبیله‌ای‌های خود، چشمان بینایی ندارند بلکه در مناقشات سیاست خارجی نیز در اغلب موارد در نقش توجیه‌کننده خباثت غربی‌ها علیه کشورمان ظاهر شده‌اند. تلاش این جریان برای تغییر جای متهم و شاکی در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها در حالی است که طی چند ماه گذشته آمریکائی‌ها همزمان با ادعای تلاش برای احیای برجام اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان را تداوم بخشیده‌اند. 

آمریکایی‌ها مدت‌هاست عقیده دارند و این عقیده خود را پنهان هم نکرده‌اند که هیچ نوعی از فشار خارجی بدون وجود یک شبکه همکار در ایران که فشار را به سازش ترجمه کند کارآمد نیست. کارکرد اصلی شبکه همکار غرب در داخل ایران این است که فشار خارجی را به زبان سیاست و رسانه ترجمه کرده و تلاش ‌کند فضایی به‌وجود بیاورد که گویی بدون تن دادن به سازش و پذیرفتن درخواست‌های طرف مقابل هیچ راهی برای خلاصی از فشارها وجود ندارد.
اماکن دیگر باز باشد فقط مواظب مراسم عزاداری‌ها باشید!

روزنامه جمهوری اسلامی به سیاق هم‌پالگی‌هایش به‌گونه‌ای وانمود می‌کند که گویا کرونا تنها متوجه عزاداری‌های محرم و صفر است.
این روزنامه دیروز در مطلبی آورده است: «اوج‌گیری موج هفتم کرونا در آستانه ماه‌های محرم و صفر، بار دیگر مشکلاتی را برای مراسم عزاداری‌ها در این دو ماه به وجود می‌آورد. در اصلِ اینکه عزاداری‌ها در محرم و صفر باید برگزار شوند، هیچ تردیدی نباید کرد. هیچ عاملی نباید موجب به تعطیلی کشیده شدن عزاداری‌ها شود. جمله معروف امام خمینی که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته، همیشه باید آویزه گوش ما پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد و به مخالف ‌خوانی‌ها اعتنا نکنیم و مجالس عزاداری حسینی و سایر عزاداری‌های مربوط به پیشوایان دینی را با التزام به اصول و مبانی اسلامی و رعایت حقوق عامه برپا کنیم.»
در ادامه مطلب مذکور آمده است: «در دو سال گذشته که بیماری همه‌گیر کرونا در سرتاسر جهان و در کشور ما مشکلاتی را برای تجمعات، مهمانی‌ها، ادارات، سفرها و مشاغل پدید آورد، عزاداری‌ها هم ‌چون ذاتاً با تجمعات ملازمت دارند با محدودیت‌هائی مواجه شدند. ستاد ملی مبارزه با کرونا برای هرچه بهتر مدیریت شدن تجمعات و در عین حال تعطیل نشدن عزاداری‌ها دستورالعمل‌هائی در نظر گرفت که هرچند در مواردی دارای ضعف‌ها و اشکالاتی بود ولی در مجموع توانست به کم‌عارضه بودن این قبیل تجمعات کمک کند. انصاف اینست که مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مسئولین مبارزه با کرونا همراهی کردند و همین همکاری‌ها موجب شد عوارض منفی تجمعات به حداقل برسد. اکنون با تجربیات ارزشمندی که در اختیار مسئولین و مردم است، آمادگی بیشتری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمامی تجمعات به ویژه تجمعات مربوط به عزاداری‌ها وجود دارد. برگزارکنندگان مراسم عزاداری و مردمی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند می‌توانند از تجربیات دو سال گذشته استفاده نمایند و کاری کنند که در محرم و صفر امسال عوارض منفی کرونا به صفر یا نزدیک صفر برسد... نکته بسیار مهم به راه‌پیمایی اربعین مربوط می‌شود که مسئولان باید برای آن نیز تدبیری بیاندیشند.»
باید پرسید، چرا طیف مدعی اصلاحات در نسبت با کرونا و مبارزه با این ویروس منحوس، متمرکز بر هیئت‌ها و مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان و راهپیمایی جهانی اربعین می‌شوند و درباره دیگر مسائل مرتبط، واکنشی ندارند؟ در دولت قبل همین طیف، نسبت به باز بودن پیست و کنسرت و سفرهای خارجی و همزمان تعطیلی اجتماعات مذهبی، آلرژی از خود نشان نمی‌داد. هتک حرمت مقدسات اسلامی و تقدیس ضد ارزش‌های فرهنگ منحط غربی، از جمله سوابق وکارویژه‌های این جماعت است. به همین قرار بود که تندروها و پادوهای مدعی اصلاحات، هماهنگ با شبکه‌ها و رسانه‌های معاند نظام، مهمانی 3 میلیونی عید غدیر در تهران را آماج حملات خود قرار دادند.

از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
روزنامه شرق در نوشتاری شیطنت‌آمیز که با بخش‌های بریده شده از گفته‌های یکی از خطبای نماز جمعه و یک متن منتشر شده در خبرگزاری تسنیم خواسته تا بار دیگر تاکید کند که «در بر همان پاشنه می‌چرخد»... همان پاشنه‌ای که روزنامه‌های زنجیره‌ای سال‌هاست در آن به تکاپو مشغول هستند و آن عبارت است از چون موریانه به جان معارف دینی و ملی افتادن. 
نوشتار اخیر شرق آورده است: «حجت‌الاسلام‌ حسینی همدانی‌ در خطبه‌های نماز جمعه گذشته کرج (۳۱ تیر) مطلبی گفت به این مضمون که بسیار نقل شد: «خط تحریف، پویشی با عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه‌انداخته است. این پویش مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است». 
این متن افزوده: «مقامات و رسانه‌های دیگر نیز این پویش را بی‌پاسخ نگذاشتند. از جمله خبرگزاری تسنیم در این خصوص مطلبی (در همان روز) با این عنوان منتشر کرد: «حجاب؛ گفت‌وگوی اجتماعی آری، ساده‌لوحی و ابزار دشمن شدن هرگز». در این مطلب می‌خوانیم اینکه «نهاد متولی ارشاد چگونه باید ارشاد کند و به‌طورکلی اینکه یک نظام حکمرانی اسلامی چگونه باید حجاب را بهبود ببخشد» سال‌هاست که موضوع «گفت‌وگوهای نظری» بوده. بر همین مبنا نویسنده می‌گوید «اما در میانه این گفت‌وگوها معمولا از یک چیز غفلت می‌شود یا توجه به آن در حاشیه قرار می‌گیرد؛ در بحث نظری و حتی سلیقه‌های عملی نسبت به حجاب در هر موضعی که باشیم نمی‌توان شکل‌گیری یک کمپین سیاسی بزرگ برای مقابله با اصل اسلام و جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با آن مقابله نکرد». 
در سطرهای دیگری از متن روزنامه شرق می‌خوانیم: «نکته درخور توجه شاید مفهوم «گفت‌وگوی اجتماعی» باشد که تسنیم به کار برده است. اصطلاح گفت‌وگو و گفت‌وگوی اجتماعی را ما خلق نکرده‌ایم و ما هم به آن معنا نمی‌بخشیم؛ همان‌طورکه اصطلاح «قانون» که در این بحث مورد استفاده است، در ایران پیشینه تاریخی‌ و دلالت‌های مشخصی داشته و دارد. در مبادله‌ای که شایان اطلاق لفظ گفت‌وگوست طرف‌ها دست‌کم در زمان وقوعش از نوعی برابری برخوردارند: یعنی به تساوی و به‌کفایت مجال صورت‌بندی و بازگویی مواضع خود را دارند و به همین‌اندازه هم برای شنیدن طرف مقابل بردباری به خرج می‌دهند. زبان و موقعیت گفت‌وگو موقعیت تساوی است. خطاب‌کردن و تک‌گویی اقسام متفاوتی از جریان کلام هستند.»
اینکه این روزنامه مدعی است که جماعتی که بنای معارضه و دشمنی با مبانی دینی را دارند فرصت و امکان لازم را برای گفت‌وگو ندارند از آن ادعاهای مضحک اما ‌گریه‌آور است. چرا که از رسانه‌های فارسی زبان معاند با ایران تا فضای مجازی بی‌در و پیکر و بی‌قانون مجازی تا روزنامه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب همه و همه علیه این مفاهیم دینی به صف شده‌اند و صدای‌شان هم از فرط بلندی گوشخراش شده است. نکته تاسف‌آور این است که روزنامه اصلاح‌طلب از بودجه نظام اسلامی ارتزاق می‌کنند تا آب به آسیاب دشمن بریزند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴