تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۷۷۵۵۴
فضای با صفای اربعین با تصاویر زیبا و دلپذیر از مهربانی و فداکاری محبان سیدالشهداء نسبت به زائران آن حضرت، در دهه آخر صفر برای سوگواری امام رضا(ع) تکرار شد و مناظر صفا و صمیمیت اربعین در شهادت امام رئوف تجدید گردید.
۵
plusresetminus
تکرار اربعین در طریق‌الرضا(ع)
به گزارش بلاغ؛ نمی‌توان کسی را یافت که یکبار به اربعین سالار شهیدان رفته باشد و برای همیشه عمر خود، این سفر را هر ساله تکرار نکند و از شیرینی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیرش شادکام و دلآرام نشود.
 دو سال قبل حرکت جدیدی در کشورمان بصورت جدی مطرح شد و آنهم پیاده‌روی به مقصد مشهد مقدس بمناسبت شهادت امام رضا علیه‌السلام. این ایده از آنجا که مردم کشورمان واقعاً عاشق امام رضا(ع) هستند، مورد استقبال قرار گرفت و حتی پیشنهادهای مردمی دلالت بر این داشت که باید در سطح کشور ستاد دهه پایان صفر بمنظور سازماندهی مشابه آنچه که برای اربعین امسال از سوی دولت انجام شده بود، تشکیل شود.
استقبال شدید گروه‌های مردمی از ایجاد موکب در طریق‌الرضا و حتی در نقاط مختلف خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) در سال گذشته بویژه در امسال، حقیقتی را به اثبات رساند که برای سازماندهی امور جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شهادت حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام باید کار فوق‌العاده‌ای از سوی دولت و آستان قدس رضوی انجام شود تا فضای معنوی و اربعینی امسال که جاده‌ها و مسیرهای مرتبط با مشهد مقدس و حرم امام رئوف را فراگرفته بود وبغایت برای مردم متدین و ولایی کشورمان مطبوع و مطلوب است، فراگیرتر و متناسب با شأن و جایگاه امام رضا(ع) شود.
برای بسط فرهنگ ستودنی اربعینی، که نمونه آن را در عراق و مردم عراق می‌توان بوضوح مشاهده کرد، در کشورمان باید عموم بویژه مسئولان دولت و اولیای خراسان رضوی به این حقیقت برسند که می‌توان با تمهید زمینه‌های حضور مردم سراسر کشور در برپایی مراسم دهه پایانی صفر بگونه اربعینی، تحول معنوی شگرفی را در کشور و در میان توده‌های مردم بوجود آورد و این مراسم را نیز در تقویم برنامه‌ای تحولی کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالیت معنوی و اخلاقی به ثبت رساند و این، عزمی جزم و ایمانی قوی را می‌طلبد که علاوه بر مردم، باید در مسئولان دولتی نیز بوجود آید.
باید براستی مردم ایران را ستود که در خلق حماسه‌های دینی، شهره آفاقند و باید بستر ثبت جهانی شدن دهه پایان صفر را بمانند اربعین سیدالشهداء فراهم آورد. این روزها مشهدالرضا(ع) شاهد اربعین دیگری در دلدادگی عاشقان اهلبیت بخصوص والهان ابوالحس‌الرضا(ع) است.
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷