تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۶۹۶۱۸
فیلم «کوهستان بروکبک» در سال ۲۰۰۵، فیلم «میلک» در سال ۲۰۰۸، فیلم «بچه‌ها حالشان خوب است» در سال ۲۰۱۰، فیلم «مهتاب» در سال ۲۰۱۶ و... با صراحت اقلیت‌های جنسی را به نمایش گذاشتند و صاحب جایزه اسکار شدند.در صنعت انیمیشن «دنیای عجیب» محصول سال ۲۰۲۲ به عنوان تازه‌ترین محصول دیزنی، اولین نوجوان همجنس‌گرا را با صداپیشگی کسی به نمایش گذاشت که خودش همجنس‌گراست.
۰
plusresetminus
صنعت سینمای آمریکا در خدمت ترویج همجنس‌بازی

به گزارش بلاغ؛ از سال‌های ۱۸۹۴ و ۱۸۹۵ که اولین تصویر همجنس‌گرایان در تاریخ سینما ثبت شد تا به الان، پروژه‌‌سازی همجنس‌گرایی برای فروپاشی اجتماعی کشورها ادامه دارد.

در همان سال‌های بین ۱۸۹۴ و ۱۸۹۵ که ویلیام کندی دیک‌سون با تصاویر سیاه و سفید آن زمان کارگردانی اولین فیلم ناطق ایالات متحده آمریکا را به عهده داشت و بخشی از این فیلم کوتاه به صحنه رقص دو مرد اختصاص داشت، کسی گمانش را نمی‌کرد که طبق گفته ویکتور روسو آن صحنه رقص به عنوان اولین صحنه همجنس‌گرایان در تاریخ سینما ثبت شود. اگرچه فیلم‌های سیاه و سفید آن زمان مانند شرایط جو جامعه امکان صحبت درباره این موضوعات را نداشتند، اما این فیلم مقوله همجنس‌گرایی را به صورت درگوشی و در خفا به نمایش گذاشت.
صحنه‌ای که کارگردان آن ویولن می‌نوازد و این مردان لبخندزنان به رقص خود ادامه می‌دهند. اما این رقاصی پایان تاریخ همجنس‌گرایان نبود. براساس یک منبع خارجی، به مرور فیلم «یک زن» از چارلی چاپلین در سال 1915، «پشت پرده» در سال 1916، «متفاوت از دیگران» در سال 1919، «قتل عمد» در سال 1922 و... ادامه راه همجنس‌گرایان بود.
حمایت اسکار از فیلم‌های با مضامین همجنس‌گرایی
به گفته ابراهیم غلامپور آهنگر پژوهشگر ارشد حوزه سینما مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، فیلم «کوهستان بروکبک» در سال ۲۰۰۵، فیلم «میلک» در سال ۲۰۰۸، فیلم «بچه‌ها حالشان خوب است» در سال ۲۰۱۰، فیلم «مهتاب» در سال ۲۰۱۶ و... با صراحت اقلیت‌های جنسی را به نمایش گذاشتند و صاحب جایزه اسکار شدند.
نمایش اولین نوجوان همجنس‌گرا
در صنعت انیمیشن «دنیای عجیب» محصول سال ۲۰۲۲ به عنوان تازه‌ترین محصول دیزنی، اولین نوجوان همجنس‌گرا را با صداپیشگی کسی به نمایش گذاشت که خودش همجنس‌گراست.
ماجرای «دنیای عجیب» از این قرار است که ایتا به عنوان جوان‌ترین عضو خانواده با همکلاسی‌اش دچار رابطه می‌شود و می‌خواهد این رابطه به عشق بینجامد.
انیمیشن «سال نوری» محصول سال ۲۰۲۲ اولین بوسه همجنس‌گراها را به نمایش گذاشت و نشان می‌دهد که دوست صمیمی باز که مامور فضایی زن است با زن دیگری ازدواج می‌کند.
زوج همجنس در انیمیشن کودکان
امسال برای اولین‌بار انیمیشن «خوک پپا» از زوج همجنس برای انیمیشن کودکان استفاده کرد و از شبکه ۵ انگلیس پخش شد. در این انیمیشن پنی در حالی که نقاشی خانواده‌اش را می‌کشد، گفت: من با دو مادرم زندگی می‌کنم. یک مادرم پزشک است و دیگری اسپاگتی می‌پزد.
براساس گزارش بی‌بی‌سی، در طول تاریخ ۱۸ ساله این انیمیشن، برای اولین‌بار است که از زوج همجنس‌گرا استفاده می‌شود. بنا به ادعای این رسانه، پیش از این بیش از ۲۴ هزار امضا جمع‌آوری شده بود که خواهان درنظر گرفتن خانواده همجنس‌گراها بودند.
اولین شخصیت همجنس‌گرا
انیمیشن «به پیش» محصول سال ۲۰۲۰ اولین شخصیت همجنس‌گرا به نمایش گذاشت و سریال آمریکایی «آرتور» در سال ۲۰۱۹ عروسی همجنس‌گرایان را روی آنتن برد.
۱۲ اسفند بود که CNN در مطلبی از اقدام بازدارنده ران دیسانتیس، عضو جدید هیئت نظارت فلوریدا بر دیزنی خبر داد. چراکه تمایلات جنسی بسیاری به برنامه‌های کودکان تزریق شده است.
سبد محصولات والت دیزنی با موضوع اقلیت‌های جنسی
طبق گزارش نیویورک تایمز، استودیوی والت دیزنی در سال ۲۰۲۱ پنج فیلم را در سینماها منتشر کرد که حداقل شامل یک شخصیت LGBTQ (دگرباشان جنسی) بود. نکته قابل توجه ایجاد سازمان دگرباشان جنسی برای ارزیابی سطح فیلم‌ها در شرکت‌های سازنده فیلم است که باوجود اینکه در سال ۲۰۲۲ دیزنی از اعتبار خود برای تقویت چهره‌های اقلیت جنسی مایه گذاشت، ولی نمره قابل قبولی را دریافت نکرد.
اقدام گروه‌های فشار به دیزنی برای پرداخت اقلیت‌های جنسی
پیش از این، دیزنی در موضوع اقلیت‌های جنسی محافظه‌کارانه عمل می‌کرد، ولی در نهایت به دلیل فشارهای گوشه و کناری که می‌رسید، دیزنی مجاب شد تا برخلاف باب میلش (از دست دادن برخی بازار فروش) در مسیر GLAAD (گلاد یک سازمان مردم‌نهاد آمریکایی برای پایش رسانه‌ها درباره موضوعات مربوط به اقلیت‌های جنسی درجهت پیشگیری از تبعیض است)حرکت کند. حرکتی که با واکنش انجمن محافظه‌کاران کاتولیک همراه بود و آنها به مسیر دیزنی نگاه تحقیرآمیزی داشتند.
صهیونیست‌ها بانیان شرکت‌های فیلم‌سازی برای ورود به همجنس‌گرایی
به گفته امید عبدالهی، معاون نظارت و راهبری اجرایی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی، خیلی از شرکت‌های فیلم‌سازی با سیاست همجنس‌گرایی جلو می‌آیند. چون بانیان این شرکت‌ها صهیونیست‌هایی بودند که با همین هدف سرمایه‌گذاری کردند.
از طرفی، طبق گفته پژوهشگر ارشد حوزه سینما مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یهودیان در اقتصاد پورنوگرافی هم سلطه دارند.
تبلیغات رسانه‌ای و مالی برای شرکت در جشنواره‌ با موضوع همجنس‌گرایی
به عقیده معاون نظارت و راهبری اجرایی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک‌سری از شرکت‌ها نمی‌خواهند به موضوع اقلیت‌های جنسی ورود کنند. اما وقتی به ایالات‌های مختلف آمریکا نگاه می‌کنید می‌بینید رسماً در بعضی از شهرهای اروپا جشنواره فیلم با موضوع همجنس‌گرایی برگزار می‌کنند که اگر یک شرکت فیلم‌سازی در این جشنواره‌ها شرکت نکند، به گفته خودشان یک رویداد مهم را از دست می‌دهند. رویدادی که با تبلیغات رسانه‌ای و مالی برای شرکت فیلم‌سازی مطلوبیت ایجاد می‌کند که حضور داشته باشد‌.
اگرچه طبق گزارش نیویورک تایمز، هفت استودیوی بزرگ فیلم‌سازی ۷۷ فیلم را در سال ۲۰۲۱ منتشر کردند و ۱۶ فیلم حاوی مسائل اقلیت‌های جنسی بود؛ با این حال نه‌تنها دیزنی بلکه استودیوهای دیگر فیلم‌سازی مانند پیکچرز، یونیورسال پیکچرز و... از GLAAD نمره غیر قابل قبول دریافت کردند.
فروپاشی اجتماعی؛ نتیجه سیاست‌های آمریکایی در ترویج همجنس‌گرایی
به گفته سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تاکید جدی سرویس‌ها و سیاست‌های آمریکایی بر حمایت از این رویکرد‌ها (همجنس‌گرایی) در کشورهایی مانند ما به فروپاشی اجتماعی می‌انجامد. با این حال، عامل اقتصادی و فرهنگی در کنار عامل سیاسی در جریان‌های همجنس‌گرا و خرده فرهنگ‌های جنسی نقش دارد.
نبرد همجنس‌گرایی هنوز به پیروزی نرسیده است
سال ۱۳۹۳ بود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا رندی بری را به عنوان نخستین نماینده ویژه حقوق دگرباشان جنسی معرفی کرد. وزیر خارجه آمریکا آن زمان با اعلام اینکه همجنس‌گرایی در ۷۵ کشور دنیا هنوز جرم است، ادامه داد: «این نبرد هنوز به پیروزی نرسیده، اما اکنون زمان از دست دادن شهامت نیست».
ابراهیم غلامپور آهنگر هم بر این باور است که پنتاگون در فیلم‌هایی که به ترویج فرهنگ خاصی بپردازد، مداخله می‌‌کند. به تعبیر آنها اگر آمریکا می‌خواهد کشورها را فتح کند، ابتدا آثار خودش را در کشورها به نمایش می‌گذارد، بعد آن کشورها را تسخیر می‌کند.
نفیسه خلیلی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳