تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۸۳۳۵
روز 22بهمن امسال درس عبرتی برای جهانیان است که نتیجه مردم‌سالاری و دموکراسی واقعی را در سه کشور مشاهده کنند و به قضاوت صحیح دست یابند.
۰
plusresetminus
سه رفراندوم همزمان در ایران، فرانسه و اسرائیل غاصب
به گزارش بلاغ؛ 22 بهمن امسال در ایران تماشایی بود چرا که میلیون‌ها ایرانی بسیار بیشتر از سال‌های گذشته در حمایت از نظام و در پاسداشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سرتاسر ایران به خیابان‌ها آمدند.

همزمان فرانسه و «اسرائیل» نیز در همین روز شاهد خروش میلیونی مردمی بود منتهی، علیه دولت‌های ماکرون و نتانیاهو! همان دو شخصیت منفوری که طی 4 ماه گذشته به تمامی حیله‌ها متوسل شده بودند تا مردم هوشیار ایران را مقابل نظام قرار دهند! 

سرمایه‌گذاری دولت‌های غربی و اروپایی با سردمداری رژیم اشغالگر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران و صرف میلیاردها دلار برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم، با راهپیمایی و خلق حماسه پرشور و شعور دیگر در 22 بهمن امسال گویای شکست سنگین و گرفتن نتیجه معکوس از سوی دشمنان ملت ایران بوده و اینهمه توطئه نتائج معکوس را دربرداشته بگونه‌ایکه به استاند گزارش رسانه‌های داخلی و خارجی، میزان استقبال مردم ایران از 22بهمن امسال نسبت به سال‌های قبل بین 30 تا 100درصد افزایش داشته است.
اما در دو گوشه از جهان، یکی در غرب آسیا و آن یکی در غرب اروپا، میلیون‌ها نفر در مخالفت با دولت‌ها و رژیم‌های خود به خیابان‌ها آمده بودند. طی چهار ماه گذشته رژیم صهیونیستی و دولت فرانسه در کنار سایر دولت‌های غربی تمام توان خود را به میدان آوردند تا شاید ایران بیشه شیران را ناامن کنند و با تنفس مصنوعی به اغتشاشات همچنان بر طبل ناامنی در کشورمان بکوبند اما تیرشان کمانه کرد و درست در روز 22 بهمن فلسطین اشغالی و فرانسه شاهد تظاهرات میلیونی علیه نظام حاکم بود! در فرانسه دولت ماکرون به دنبال تصویب و اجرای طرح‌های ریاضتی به خصوص طرح افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال است تا شاید بتواند با تحت فشار قرار دادن مردم، از بحران اقتصادی حاصل از مداخله در جنگ اوکراین رهایی یابد. مسئله‌ای که میلیون‌ها کارگر، کارمند و دانشجوی فرانسوی را برای چهارمین دور به خیابان‌ها کشانده اما ماکرون همچنان اصرار دارد که این طرح را به قانون تبدیل کند. 

اصرار ماکرون برای اجرای این طرح با وجود مخالفت‌های گسترده باعث شد که معترضان بار دیگر روز شنبه در 250 نقطه در سرتاسر فرانسه برای چهارمین بار به خیابان‌ها بریزند. تظاهراتی که به گفته اتحادیه‌های کارگری عمومی فرانسه، بیش از ۲.۵ میلیون نفر در آن حضور داشتند.این دور از تظاهرات نیز مانند تظاهرات‌های قبلی در فرانسه به خشونت کشیده شده و هزاران نیروی پلیس که برای مقابله با این تظاهرات در سراسر فرانسه مستقر شده‌اند، با معترضان درگیر شده‌اند اتحادیه دانشجویان فرانسه (Unef) هم شمار دانشجویان حضور یافته در اعتراضات روز شنبه (۱۱ فوریه) را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد.وزارت کشور فرانسه شمار نیروهای پلیس مستقر در این کشور را ۱۰ هزار نفر اعلام کرده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در پاریس، پایتخت فرانسه مستقر شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه در جریان این تظاهرات نیز تعدادی از افراد شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، معترضان به سمت ماموران پلیس بطری و سنگ پرتاب کرده و پلیس هم به سوی آنها گاز اشک آور  شلیک کرده و برخی از معترضان را نیز دستگیر کرده است. بر اساس این گزارش جوانان معترض سطل‌های زباله را به آتش کشیده و پنجره‌های برخی از مغازه‌ها و کافه‌ها را در جریان این اعتراض در پاریس شکستند. آنها همچنین یک خودرو را واژگون کرده و در بلوار ولتر نیز آتش روشن کردند. ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه حضور یافتند تا آتش را اطفا کنند. طبق گزارش‌‌های واصله، یک بمب دودزا زیر پای یکی از تظاهرکنندگان در پاریس منفجر شد که بر اثر آن وی برای مداوا به بیمارستانی در این شهر انتقال یافت.
 
سقوط چاه‌کن دیگر به ته چاه
تل آويو و ديگر شهرهاي فلسطين اشغالي هم که از يك و ماه و نيم گذشته بدليل برگزاري اعتراضات سياسي و تظاهرات ضددولتي رنگ آرامش به خود ندیده، روز 22 بهمن ماه نیز نا آرام بود. اعتراضات عليه كابينه به شدت افراطی نتانياهو تقريبا در همه روزهاي هفته به اشكال گوناگون از تجمعات در مناطق مختلف شهري تا برگزاري برنامه‌هاي هنري در فلسطين اشغالي ادامه داشته و هر هفته نيز در روزهاي شنبه صدها هزار نفر با حضور در خيابان‌ها عليه كابينه نتانياهو شعار مي‌دهند و آن را كابينه ديكتاتور، فاشيستي و مجرم توصيف مي‌كنند. 
در روز شنبه همين هفته نيز براي ششمين هفته متوالي 200 هزار نفر در تل‌آویو و دیگر شهرهاي فلسطين اشغالي در اعتراض به کابینه بنیامین نتانیاهو و برنامه‌هاي او دست به تظاهرات زدند. رسانه‌ها نوشته‌اند كه بیش از ۵۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و روزنامه‌هاآرتص تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه را ۷۵ هزار نفر برآورد کرده است. برخي منابع اما تعداد معترضان را تا 200 هزار نفر هم اعلام كرده‌اند.

تظاهرکنندگان خواستار اعتصاب عمومی در روز دوشنبه آینده شده‌اند و برخي ديگر از انجام نافرماني مدني براي زمين زدن كابينه نتانياهو سخن مي گويند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم پنج شنبه شب گذشته گزارش داده بود كه معترضان با تجمع نزدیک خانه نتانیاهو در غرب قدس اشغالی با آتش زدن لاستیک با هواداران کابینه راستگرا درگیر شدند تا نشان دهند كه از وضعيت كنوني راضي نيستند. 
نكته قابل توجه آن است كه نه حاميان نتانياهو و نه معترضان هيچ‌كدام از وضعيت كنوني در تل آويو رضايت ندارند و هر دو طرف به‌دنبال تغييرات بنيادين در ساختار سياسي رژيم صهيونيستي هستند. در واقع ساختار سياسي رژيم صهيونيستي با بن بست بي‌سابقه‌اي رو‌به‌روست كه در آن همه طرف‌ها به‌دنبال شكست گروه مخالف خود هستند و از همين رو نيز بسياري از منابع داخلي در فلسطين اشغالي نسبت به بقاي حاكميت صهيونيست‌ها هشدار مي‌دهند و دهه پيش رو دهه پاياني عمر دولت يهود مي‌‍‌‌دانند.
 
نتیجه آنکه، همچنانکه 22بهمن تعیین کننده سرنوشت ایران بوده، برای جهان نیز پیچ تاریخی است که سرنوشت ظالمان و متجاوزان را تعیین خواهد کرد و این بشارتی است که انقلاب اسلامی به همه جهانیان می‌دهد.
 محمد فاطمی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷