تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۲۲۸
وقایع بهمراه خود تحولاتی را بوجود می‌آورند که فتنه 88، آزمونی بود برای آنانی که اعتبار و شأن خود را مدیون نظام اسلامی هستند، تا سره از ناسره بین‌شان مشخص شود. فتنه 88 برخی بزرگان را کله‌پا کرد که راهی غیر از راه ولی امر مسلمین را در پیش گرفته و غرور عامل سرگونی‌شان شد که تا امروز نیز برخی دیگر از مسئولان تراز اول کشور، حساب خود از سران فتنه را جدا نکرده و از سرنوشت شومشان هنوز درس عبرت نیاموختند.
۰
plusresetminus
۹ دی، آزمایشی برای همه بویژه بزرگان
به گزارش بلاغ، فتنه، آزمایشی است که برای هر انسانی مقدر شده تا در کمال آزادی اراده، با تکیه بر ملاک‌ها و معیارها، راه درست را از نادرست تشخیص داده و در جهت انتخاب خود حرکت و تلاش کند. این انتخاب حتماً نیازمند ملاک و شاقولی است که در بینش توحیدی و اسلامی، ملاک قرآن و شاقول و تراز، ولایت و امامت است، که در آزمایش ۸۸، عده‌ای از خواص به دلیل عدول از ملاک و تراز، مردود شده، اما برخی از آنان هنوز مطرود نشده و از فرصت‌های کریمانه نظام برای اصلاح و اعتراف خود استفاده نمی‌کنند.

قرآن مجید، آزمایش و امتحان را فتنه می نامد و می‌فرماید که همه انسان‌ها باید از تنور و صراط آزمایش عبور کنند تا مؤمنان از منافقان و کافران متمایز شوند.

حال که به استناد آیات قرآن، انسان‌ها را از فتنه و آزمایش گریزی نیست، باید به فرموده آقا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ضمن شناخت ماهیت آزمایش‌ها و آشکار ساختن ابعاد مختلف آن، داشتن بصیرت، وانهادن عداوت، ترک اشرافیت و فخر فروشی، پرهیز از اقدام یا سکوت نابه‌هنگام، حفظ هوشیاری و با احتیاط عمل کردن، دوری از مغرور شدن در قبال نعمت‌ها، پیروی از رهبر صالح، راست‌گویی مسئولان و دولت‌مردان به مردم و شناخت آفت‌ها و خسارت‌های فتنه، از ضروریات زندگی هر فرد مسلمان و پیرو اهل‌بیت علیهم السلام از منظر مولا علی علیه‌السلام شمرده شده‌است.

براساس اسناد ویکی لیکس، "شیمون پرز" رئیس جمهور وقت اسرائیل در مورد فتنه 1388 و نقش اصلاح‌طلبان گفته بود: «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی اسرائیل در ایران هستند!» و نتانیاهو نیز اظهار کرده بود:«اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!»

در فتنه ۷۸ و ۸۸، ملاک‌ها و معیارها که حفظ امنیت و آرامش جامعه، احترام به قانون، ظرفیت داشتن در قبال آراء مردم، پرهیز از اقداماتی که موجب شادی دشمن و ناراحتی دوستداران انقلاب می‌شود، کاملاً از سوی سران فتنه نادیده گرفته شد و آن‌ها کاری کردند تا دشمنان مایوس انقلاب مجدداً امیدوار شده و بنا به درخواست لیدران فتنه فشارهای خود به ملت ایران را در قالب تحریم‌های بی‌سابقه بیشتر کردند.

نصیحت ناصحان و راهکار عقلایی و منطقی رهبر معظم انقلاب و انعکاس طرح دشمنان انقلاب به‌ویژه آمریکایی‌ها از سوی سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افاقه نکرد و سران فتنه عزم خود را جزم کردند تا مردم را به کف خیابان‌ها بکشانند و حساب خود را با نظام اسلامی ایران تصفیه کنند. سران فتنه با علم به سناریوی دشمنان اسلام و انقلاب و سوار شدن ضدانقلاب ویرانگر و قاتل روی موج اعتراضاتی که همین سران فتنه آن را به راه انداخته بودند، می‌خواستند تئوری فشار از پائین، چانه‌زنی در بالا را به نتیجه رساند، غافل از آنکه مردم ایران علی‌رغم دلخوری‌ها و تکدر خاطر، با تمام قوا پای حفظ انقلاب و صیانت از دستاوردهای شهدا ایستاده‌اند و بصیرانه دست به انتخابی پشیمان‌کننده خواهند زد.

خسارت‌های مادی و معنوی‌ای که سران فتنه به کشور وارد کردند و ۸ ماه وضع باثبات‌ترین کشور منطقه را بی‌ثبات و در معرض چالش امنیتی قرار دادند، آن‌چنان زیاد است که هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

ازآنجاکه جنس فتنه‌گران از نوع نفاق است و سران فتنه از منافقان معاصر بشمار می روند، به وجود آمدن فرصت در هر سال و به مناسبت ۹ دی، توفیق بزرگی برای یافتن مصادیق به روز فتنه‌گران با توجه به ملاک‌ها و معیارها است و امسال نیز سکوت برخی از دولت‌مردان در مقابل خروش مبارک ملت ایران علیه فتنه و مردودین این آزمایش بزرگ سیاسی اجتماعی، نشان داد که مردم باید به‌ویژه در انتخابات هوشیارتر رفتار کنند و برای خط قرمز خود، که تضمین‌کننده منافع و اقتدار ملی‌شان است، تشویق و تنبیه در نظر گرفته، رعایت کنندگان و بصیرت‌افزایان را تشویق و تجلیل و ساکتان و فریب‌کاران را تنبیه و مجازات کنند.
محمداسماعیل امامزاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴