تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۲۷۱
شهادت برگزیدگان خداوند بویژه یازدهمین خورشید هدایت و امامت، دردی جانکاه بر بشریت تحمیل نموده؛ لیکن انتظار دوازدهمین شمس عدالت و فضیلت، بارقه‌های امید را بر جان و دل انسانها می‌باراند تا غنچه‌های تبعیت عارفانه و عاشقانه شکوفا شود و قدوم آن منجی عالم بشریت در فضای فکری و عملی جوامع مورد پذیرش جانانه قرار گیرد.
۰
plusresetminus
فراقی جانکاه و امیدبخش
به گزارش بلاغ، از گناهان نابخشودنی تاریخ تمدن بشری، از بین بردن سفیران هدایت و اعلام جنگ به خداوند از سر بی خردی و جهالت بوده که حتی سعی شده به این حرکت شیطانی، رنگ و لعاب زیبایی بخشیده شود.

پیامبران و امامان معصوم، با اثبات رسالت و ماموریت الهی خود، ایثار و جان نثاری را در عمل دستمایه اعتماد جامعه به خود قرار می‌دادند و در سر سودایی جز خدمت و هدایت و سعادت ابناء بشر نداشتند و طرفه آنکه علی‌رغم همه جلوه‌های الهی در فکر، عمل و سیره‌شان، باز هم مورد کین و عداوت دنیاپرستان و مزدوران شهوات دنیایی قرار گرفته و به شهادت می‌رسیدند.

برخورد با هادیان نور و کمال، نشانه انحطاط و گمراهی و غلبه شهوات بر عقلانیت است. ستیز شیطان با خداوند در جنگ سخت و نرم ابناء شیطان با پیروان و تربیت شدگان مکتب انبیاء و امامان معصوم به نمایش در می‌آید و این، معیاری برای همه نسل‌ها در همه عصرهاست.

همآوردی این دو جریان، در سبک فکری و سیره عملی و نوع زیستن آنان فراتر از حرف و شعارشان به تبلور می‌رسد.

بمرور زمان و ناشی از تجربه‌های مبارزاتی، جریان‌های شیطانی آموخته‌اند که برای ربایش و تحمیق افکار عمومی، باید به مصداق آیه "یلبسون الحق بالباطل"، در مسیر باطل از گفتمان حق و ابزارهای اعتقادی و ایمانی استفاده کنند و چهره عداوت و منافقانه خویش را در ماسک مومن و صالح مخفی و مکتوم بدارند. از این روش بود که همواره جامعه را به انحراف می‌کشاندند و با دست اکثریت مردم زمینه‌های شهادت شخصیت و شخص امام و متتابعان امامان را فراهم می‌ساخته و می‌سازند.
 
شهادت همه امامان‌مان و همه اولیاء و اوصیاء ، محصول چنین فرآیندی است ضمن آنکه جاذبه چرب و شیرین دنیا برای سست کردن ایمان و اراده‌ها تاثیر فراوانی داشت و دارد.

شهادت مظلومانه و زندگی سراسر درد و رنج امام حسن عسکری علیه السلام، نمونه بارزی از غربت و معصومیت ائمه آسمانی است. زندگی کوتاه و تحت‌الحفظ و درایت شگرف آن حضرت در اداره شیعیان و حفظ اسلام اصیل از چنگال تحریف اسلام بزک شده، گواه بر پوشالی بودن ادعاهای دروغین جریان باطل در اداره کشور و حکومت‌هاست آنجایی که علی‌رغم در دست داشتن قدرت و به بندکشیدن امام، خود را ناچار به حذف و شهادت امام می‌بیند و اقدام به مسموم کردن امام و سپس به نقش درآمدن محب و علاقمند به امام می‌کند.
 
بشریت در طول تاریخ چه دردها و مرارت‌هایی را بواسطه فراغ از برخورداری وجود مطهر و هدایت بخش امامان شیعه متحمل شد و درد جانکاه فراغ همچنان ادامه دارد و تا رسیدن قافله بشری به استعداد پذیرش وجود رعنای امام زمان (عج الله) و آماده سازی بستر فکر و عمل جامعه جهانی برای اجرای عدالت و فضیلتی که در سایه سار آن، انسان‌ها مجال رشد و تعالی خود برای عبودیت و اطاعت الهی و نیل به جایگاه اصلی خود در نظام خلقت را بیابند.

با تعزیت شهادت مظلومان یازدهمین شمس کهکشان امامت، آغاز ولایت و امامت حجت ابن الحسن العسکری (عج‌الله) را تبریک و تهنیت می‌گوئیم و برای آمادگی خود در طراز انسان مهدوی جهت ظهور آن مظلوم‌ترن امام دست دعا و نیاز بسوی بی نیاز مطلق و مهربان دراز می‌کنیم.
محمداسماعیل امام زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲