تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۹۷۱۱
امروز در شرایط فعلی بشریت در معرض یک امتحان بزرگ الهی قرار گرفت هم دولت‌ها و هم ملت‌ها، چه دولت‌های قدرتمند و چه ضعیف چه ظالمین و چه مظلومین چه سرمایه داران و اهل تمکن و چه فقرا و نیازمندان همه و همه در مواجهه با ویروس کشنده کرونا در معرض امتحان قرار گرفته‌ایم.
۰
plusresetminus
ویروس کرونا و آزمون الهی
به گزارش بلاغ، خداوند در سوره انبیاء آیه 35 "وَنَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ" فرمود: و شما را با بدیها و خوبیها آزمایش می‌کنیم؛ و سرانجام بسوی ما بازگردانده می‌شوید!
 
از جمله قوانین قطعی و حتمی خداوند برای بندگانش در همه زمان‌ها و در همه زمینه قانونی امتحان و آزمایش الهی است. این قانون الهی اولا لایتغیر است یعنی قابل تغییر نیست، ثانیا شمول عام دارد یعنی همه انسان‌ها اعم از انبیاء و اولیاء الهی تا مردم عادی و آنهم اعم از غنی و فقیر قوی و ضعیف عالم و عامی، زن و مرد پیر و جوان و سیاه سفید همه را دربر خواهد گرفت، ثالثا منزلت و جایگاه انسان‌ها به فرموده امیر سخن مولا علی علیه السلام با آزمایش و امتحان سنجیده خواهد‌ شد.
 
جالب است که آن حضرت فرمودند هیچگاه هیچ کدام از شماها از خدا نخواهید که مورد امتحان قرار نگیرید چرا به زبان ساده هیچ کس هیچ راه فرار از امتحان را ندارد و قرآن کریم در مورد حضرت ابراهیم بت شکن میفرماید ما ابراهیم را در معرض امتحان قرار داریم آنگاه پس از آنکه از عهده امتحان الهی برآمد او به مقام والای امامت برگزیدم.
 
آنچه مهم است توجه به ابزاری است که خداوند بوسیله آن ابزار، ما را امتحان می‌کند در این اگر سوال شود که ابزار آزمایش الهی برای بندگانش چیست باید بگوئیم هر آنچه که خدا برای بشر آفرید و آنرا در اختیارش قرار داد وسیله امتحان اوست فقر و غنا، قدرت و ضعف، ایمان و بی‌ایمانی، داشتن فرزند و بی‌فرزندی، سلامتی و بیماری داشتن، مسولیت‌های اجتماعی و در یک کلمه مجموعه آفریده آفریدگار وسیله ایست برای امتحان بشر و همه آنچه را که بشر می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند ابزار امتحان الهی است.
 
امروز در شرایط فعلی بشریت در معرض یک امتحان بزرگ الهی قرار گرفت هم دولت‌ها و هم ملت، چه دولت‌های قدرتمند و چه ضعیف چه ظالمین و چه مظلومین چه سرمایه داران و اهل تمکن و چه فقرا و نیازمندان همه و همه در مواجهه با ویروس کشنده کرونا در معرض امتحان قرار گرفته‌ایم.
 
فضل الهی و به شهادت امام المسلمین نائب المهدی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ملت مسلمان ایران اسلامی و مجموعه نیروهای حافظ سلامت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مواجهه با این آزمون بزرگ خوش درخشیدند اما هنوز در مرحله ابتدایی این امتحان بزرگ قرار داریم؛ حضرت آقا در سخنرانی نیمه شعبان امسال که از طریق صدا و سیما پخش گردیده است ضمن تشکر از مجموعه نیروهای حافظ سلامت و خدمات صادقانه مردم و نیروهای مسلح، همگان را دعوت به یک رزمایش عمومی بنام کمک مومنانه کردند.

مخاطب این فرمایش حضرت آقا همه کسانی هستند که پیام را دریافت کردند اما به نظر می‌رسد که متمولین و ثروتمندان مومن بقول همه آنها که دستشون به جیبشون می‌رسد، مخاطب اصلی این پیام هستند.
 
چرا که ابتلای جامعه به ویروس کرونا باعث تعطیل شدن بسیاری از مشاغل شد و این تعطیلی عامل نیاز قشر عظیمی از جامعه به مایحتاج اولیه شد و میدانی برای امتحان آنانی که خداوند به آنها نعمت عنایت فرمود، اینجاست که می‌شود این نکته را با قاطعیت گفت که اصلی‌ترین مخاطب امام المسلمین ثروتمندان دین‌دار جامعه هستند.
 
اگرچه از آغاز شیوع ویروس کرونا جلوه‌هایی از انفاق ایثار و کمک‌های خالصانه را در اقشار مختلف شاهد بودیم و همچنان نیز این خدمات ادامه دارد ولی هر روز که می‌گذرد بسیاری از کارگران و افراد از کار افتاده که هیچ محل درآمدی ندارد نیازمندی‌های آنان بیشتر رخ می‌نماید. همه باید مواظب باشیم که در معرض یکی از بزرگ‌ترین آزمایش الهی قرار داریم و تلاش کنیم مانند همه امتحانات بعد از انقلاب اسلامی سربلند و پیروز بیرون بیاییم.
 
با آرزوی سلامتی پرچم‌دار انقلاب امام المسلمین و شفای همه بیماران اسلام و موفقیت روز افزون ملت مسلمان و خدمتگزاران صادق می‌گوئیم اللهم عجل لولیک الفرج.

حجت الاسلام سیدجعفر علوی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴