تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۵۹
شرایط کنونی کشور محصول اعتماد مردم به جریان اصلاحات است که در عمل با نگاه به بیرون و بی‌اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی، نتوانست پاسخ حداقلی به اعتماد مردم را بدهد.همه حرف‌های تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان که از زبان روحانی و جهانگیری، مردم را به روزهای خوش رونق اقتصادی و بالابردن ارزش پول ملی و ثبات‌بخشی به اقتصاد و حل بحران بیکاری بشارت می‌دادند، دقیقاً به عکس اجراء شد.
۰
plusresetminus
چرا مقامات وظایف خود را انجام نمی‌دهند؟!/دود سوءتدبیر مدعیان اصلاح‌طلبی نباید به چشم نظام اسلامی برود
به گزارش بلاغ، شرایط کشور در همه زمینه‌ها به‌گونه‌ای رقم خورد که مردم فکر می‌کنند دولت و دولتمردان، کشور را رها کرده تا دشمنان هرچه می‌خواهند در نابودی انقلاب و نظام اسلامی و مردم ایران انجام دهند و نقشه‌های خود را با سوءتدبیر مسئولان و همراهی مزدوران زرپرست و شهوت‌‌گرای داخلی به پیش ببرند تا مردم به ستوه آیند و با اعتراض‌های خیابانی، بستر فرصت‌طلبی اغتشاش‌گران را بوجود بیاورند و با برهم خوردن اوضاع، صهیونیست‌ها ماهی مقصود خود را در ایران و منطقه بگیرند.

عملکرد ضعیف‌تر و ناکارآمدتر ار این ممکن نیست!

شرایط بی‌ثبات اقتصادی، که به اعتراف کارشناسان در بی‌برنامگی دولت و ناکارآمدی تیم اقتصادی کابینه مردم را جان به لب کرده، با عدم برخورد قاطع قوه قضائیه، به‌عنوان مدعی‌العموم، بخش دیگری از قصه پرغصه این روزهای کشورمان  را تکمیل کرده است، که باید برای آن فکر جدی کرد.

دشمن با مشغول کردن دولت آقای روحانی به بازی مذاکره و جدی‌سازی عرصه سیاسی و دیپلماسی، فرصت تلاش در اصلی‌ترین عرصه یعنی اقتصاد را از دولت ایران گرفت و نگذاشت روحانی به میدان اصلی جنگ، که عرصه اقتصاد بود، توجه کند و به آن بپردازد.

همه حرف‌های تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان که از زبان روحانی و جهانگیری، مردم را به روزهای خوش رونق اقتصادی و بالابردن ارزش پول ملی و ثبات‌بخشی به اقتصاد و حل بحران بیکاری بشارت می‌دادند، دقیقاً به عکس اجراء شد و در شرائط کاملاً بی‌ثبات اقتصادی و تغییر حیرت‌آور نرخ‌ها و از هم گسیختگی امور کنونی کشور، باز هم دولت و شخص روحانی و جهانگیری همانند ایام انتخابات همان حرف‌ها را می‌زنند و همان شعارها را می‌دهند؛ توگویی یکسال و اندی که از انتخابات 29 اردیبهشت 96 می‌گذرد، هنوز زمان برای اقدامات و اجراء برنامه‌های اقتصادی دولت کوتاه و ناکافی است! و یا هنوز آقایان از فضای انتخابات خارج نشده‌اند!.

مجلس وکیل‌المله است یا وکیل‌الدوله؟!

طبق قانون اساسی، دادن رأی اعتماد و یا استیضاخ وزراء و دولت و حتی طرح پرسش و سپس رأی عدم کفایت به رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم داده شده و تنها مجلس به لحاظ قانونی حق نظارت و استنطاق از دولت را دارد و رهبری در این زمینه‌ها اختیاری در دخالت و نظارت موثر را دارا نیست.بدین جهت است که همواره دولت‌ها پس از استقرار خود سعی وافر دارند تا بتوانند گزینه‌های خود را با حمایت‌های پنهان و آشکار به مجلس شورای اسلامی وارد سازند تا بتوانند از ابزارهای در اختیار مجلس به نفع خود استفاده کنند و از تیغ نظارت و استیضاح مجلس در امان بمانند.

اگر امروز مجلس شورای اسلامی در قبال عملکرد ناموفق وشکست‌خورده دولت واکنش کارسازی از خود نشان نمی‌دهد و موکلین خود را به خوبی وکالت نمی‌کند، بدلیل وابستگی سیاسی اکثریت مجلس به دولت است، که این وابستگی تاکنون زیان‌های فراوانی را متوجه کشور و نظام اسلامی و انقلابی ملت ایران کرده است که جای بیان این فهرست بلند در این نوشتار نیست.

انتظار برخورد انقلابی از سوی مجلس در پاسخ به انتظار عمومی مردم زمانی قابل تحقق است که مجلسیان نمک‌گیر دولت نشده باشند و از معامله و زد وبند پشت صحنه به دور باشند. حال که وضعیت کشور به این نقطه کاملاً آسیب‌پذیر رسیده و موجبات خوشحالی دشمنان را برای اجرای هر توطئه در کشور فراهم آورده، گویای یک حقیقت قطعی است که مجلس و نمایندگان و رئیس آن به وظائف خود به خوبی عمل نکرده و با مصلحت‌اندیشی‌های محافظه‌کارانه خود، کشور را به این ورطه رسانده‌اند.

قوه قضائیه، شمشیر داموکلس اما نابرّا

در همه کشورها با هرنوع از سیستم کشورداری و سیاسی، قوه قضائیه آن بدور از التهابات سیاسی، مستقل از سایر قوا دارای کارکرد امیدبخش برای جامعه و بازدارنده برای متخلفان بویژه برای دانه درشت‌هاست.

لطفاً قوه قضائیه بگوید در کنار همه زحمات و خدمات روزانه‌ای که به کشور و مردم‌مان ارائه می‌دهد، تاکنون در قبال این جنگ تحمیلی اقتصادی دشمنان، چند فرمانده مزدور داخلی دشمنان را به سینه عدالت سپرده و اقدامی قاطع و بازدارند به عمق دسیسه‌های فلج‌کننده دشمنان در این جنگ سبعانه را به اجراء گذارده است؟!.

وقتی اقتصاد کشور به تاراج می‌رود و معیشت و زندگی مردم دستخوش شدیدترین شبیخون قرار می‌گیرد و سونامی فلاکت و فساد، اعتماد مردم به نظام اسلامی را هدف اصلی خویش قرار می‌دهد، آیا قوه قضائیه رسالت انقلاب و اسلامی خود را عمل کرده است؟!.

مردم متدین و وفادار کشورمان الگوی حکومت علوی را همواره به مسئولان آدرس داده‌اند، باید پرسی که آیا قوه قضائیه‌مان منهای صداقت و اصالت‌ها و حرف‌های زیبای خود، نوع برخورد مولای‌مان امیرالمومنین علی علیه‌السلام را در مواجهه با موج ویرانگر غارت و یغمای سال‌های اخیر به نمایش گذارده و مفسدان و محاربان اقتصادی را به سزای اعمال ننگین‌شان رسانده و یا به هر دلیلی با آنان مماشات کرده است؟!

اگر فرمایشات رهبری معظم انقلاب خوب ادراک و عملیاتی می‌شد و هیچ چیزی جز مصالح نظام و منافع ملی ایرانیان مبنای برخورد قضایی قرار می‌گرفت، آیا وضعیت کشور و جسارت متخلفان و مفسدان گردن کلفت و آقازاده‌ها و مسئولان متخلف این‌گونه می‌بود؟!

باید بپذیریم و با شجاعت اعتراف کنیم که مقصر وضعیت کنونی تنها یک فرد و یک قوه و یک جریان نیست، بلکه همه کارگزاران و متکفلان امور و بویژه دستگاه‌های نظارتی در این فرآیند مقصرند هرچند نباید دولت را به عنوان مقصر اول از نظر دور نداشت.

و اما وظیفه مردم نجیب و وفادار

نکته مورد اجماع دوستان و دشمنان انقلاب، حمایت قاطع و توأم با تحلیل و تیزبینی ملت ایران از نظام اسلامی و اطاعت محض و حمایت بی‌چون و چرای آنان از رهبری معظم انقلاب است.

به اعتراف دشمنان انقلاب، که در هر تحلیلی لاجرم به آن اشاره می‌کنند، آگاهی و بصیرت رهبری انقلاب اسلامی ایران و اطاعت ملت از اوست که توانسته تاکنون فرصت موفقیت دشمنان را از آنان بگیرند. سران کفر به‌خصوص صهیونیست‌های حاکم بر امریکا و اروپا می‌گویند که پروژه‌های پیچیده براندازی آنان علیه انقلاب اسلامی با برخورداری از اعتبار نجومی و حمایت‌های تمام قد غرب از مجریان این پروژه‌ها پس از ماهها تلاش و هزینه، با یک حرکت رهبری و اقدام مردم ایران نقش بر آب می‌شود و عوامل داخلی اجرای این پروژه‌ها نیز رسوا و برکنار می‌شوند.

امروز که ملت ایران تجربه چند فتنه‌افروز دشمنان در سال‌های 1378، 1388، دی ماه 1396 و تیر ماه 1397 را دارند، شیوه عمل دشمنان در راه‌اندازی یک نارضایی داخلی و اعتراضات خیابانی و سوارشدن بر موج اعتراضات و تغییر مسیر این اعتراضات صنفی و معیشتی به سوی تخریب و دادن شعارهای براندازانه و...، بر مردم غیور و جوانان خوش‌فکر و اهل تحلیل‌مان روشن است. روش مقابله با این استراتژی و تاکیک نیز روشن است. برخورد استراتژیک، هوشیاری در انتخابات برای انتخاب افراد صادق، خالص، انقلاب و در تراز نظام اسلامی است و در تاکتیک نیز نباید بهانه برای حضور میدانی ضدانقلاب و مزدوران بیگانگان را در کف خیابان‌ها فراهم کرد.

بهترین روش اعلام اعتراضات به وضع موجود، استفاده از روش‌های قانونی و شکایت علیه کم‌کاران و ناکارآمدان و استفاده از ظرفیت نمایندگان و قوه قضائیه، رسانه‌ها بویژه رسانه ملی در پیگیری مطالبات ملی است تا در هنگامه انتخابات مردم به به یادآوری این خاطرات تلخ، راه آینده کشور را با انتخاب‌های شایسته تضمین و تثبیت کنند.

شرایط کنونی کشور و انقلاب فوق‌العاده خطیر است چرا که نظام شیطانی و سلطه‌گر جهانی با تمام قوا و با همه امکانات و مهره‌های داخلی خود به مقاتله با نظام اسلامی و میراث گرانقدر امام و شهدای‌مان آمده که با استقامت و پایداری باید آنان را به عقب و شکست واداشت که محصول این استقامت مومنانه، فتح و پیروزی است، آنچنانکه تاکنون نیز این حقیقت به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴