آزمون بزرگ معاون درمان تازه نفس دانشگاه علوم پزشکی مازندران/

آیا روی فاجعه پزشکی بیمارستان نیمه شعبان سرپوش گذاشته می شود؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۹۱۲۰
آیا دانشگاه علوم پزشکی مازندران این بار تنبیه فراتر از توبیخ و درج در پرونده برای پزشک متخلف چشمی در نظر می‌گیرد؟
۰
plusresetminus
آیا روی فاجعه پزشکی بیمارستان نیمه شعبان سرپوش گذاشته می شود؟
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، خبر نابینا شدن چند بیمار در بیمارستان نیمه شعبان ساری، شوک خبری بزرگ برای بیماران چشمی و سایر مردم در استان مازندران بود و این خبر در سطح وسعیی از کشور مخابره شد.
اولین بار عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری با اعلام اینکه 15 یا 17 نفر طی چند روز گذشته برای انجام عمل آب مروارید چشم به بیمارستان نیمه شعبان ساری مراجعه کردند که یک نفر از بیماران نابینا شد، این اتفاق را مخابره کرد.
علت مشکلی چشمی که برای بیماران به وجود آمده ناشی از مشکلاتی که در اتاق عمل وجود داشت، بود و در بررسی اولیه مشخص شد عفونت اتاق عمل و دستگاه‌های مربوط به بیماران انتقال داده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به تازگی در این سمت قرار گرفت، از پیگیری برای رفع این مشکل در بیمارستان خبر داد.
علیرضا مردانشاهی گفت: با توجه به گزارش اولیه مشکل پیش آمده برای بیماران در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان، موضوع از طریق مرکز درمانی و کارشناسان نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد پیگیری قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی و گزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل های آن مرکز (10 نفر) در روز دوشنبه مورخ 23 تیر ماه دچار عفونت محل عمل جراحی شدند که بعد از اقدامات و مداخلات بیمارستان، 4 نفر از بیماران بهبودی یافته و ترخیص شده اند و 4 نفر دیگر فعلاً در این مرکز بستری و در حال مداوا هستند و دو نفر دیگر که مشکل جدی دارند که به مراکز فوق تخصصی جهت ادامه سیر درمان ارجاع شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: طبق گزارش اولیه در اتاق عمل مذکور طی روزهای بعد از  واقعه 40 عمل جراحی از همان نوع بدون عارضه صورت گرفته است.
دکتر مردانشاهی با بیان اینکه کمیته های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارائه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه در حال انجام اقدامات لازم می باشند، اظهار داشت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران  به طور جدی در حال پیگیری است.
اما معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشکل به وجود آمده را انگار به خوبی درک نکرد و خواستار حفظ اعتماد بین درمانگر و بیمار شد و گفت: رسانه‌ها از گمانه زنی و اخبار غیر مستند خودداری کنند.
صحبت بلاغ با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ مگر قرار است چند نفر دیگر کور شوند تا مسئولان دانشگاه بازدیدی از مراکز درمانی خویش داشته باشند.
مسئولان دانشگاه به اطلاع عموم و افکار عمومی برسانند با پزشکی که باعث کوری یک نفر شده چه برخوردی می‌شود؟
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مهم‌ترین برخوردی که با پزشکی که باعث مرگ دو کودک و فلج شدن دختر 8 ساله قائم‌شهری انجام داده بودند، چه بود؟
آیا برخورد دانشگاه علوم پزشکی مازندران با پزشکی که باعث کور شدن بیمار شد بیشتر از توبیخ و یا درج در پرونده است؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
والدین فاطمه یاس نوزاد سه روزه قائم شهری
صمیمانه ترین تقدیر و تشکر در این ایام عزیز را به شما مدیریت محترم و همکاران عزیزتان بابت پیگیری خالصانه تان ،در خصوص مشکل بهداشت و درمان استان تقدیم تان می نمایم
feedback
Iran, Islamic Republic of
یاس
متاسفانه گویی پزشکان از سیاره ای دیگر آمده اند و مصونیت قانونی دارند!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
آشنا
نمایندگان محترم مجلس: آیا با این قوانین، استقلال ملت شریف ایران کم نشده است؟ کارگران با این قانون چه بکنند؟ به کجا پناه ببرند؟ حرف خودشان را به گوش چه کسی برسانند؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
آشنا
حقیقت این است که در جامعه نارضایتی زیادی نسبت به رفتار پزشکان وجود دارد. از ویزیتهای 1 دقیقه ای گرفته تا جراحی های غیر ضروری... بیماران هم معمولا حقوق خود را نمی شناسند و در مقابل این رفتارها ساکتند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
آشنا
عزیزان بخشنامه رئیس قوه قضایه را که در حدود 2 ماه پیش صادر کرده را برید بخونید"" پزشک به خاطر وجهه اجتماعیش نباید به حبس محکوم شوند!!!!!!"" حتی اگر کسی را بکشد
دقیقا برای پزشک محمود صفری خطیر که نوزاد سه روزه قائم شهری را به کام مرگ کشاند
feedback
Iran, Islamic Republic of
جمع دوستان
با عرض سلام / تا مادامی که با خطاهای پزشکی برخورد جدی نگردد باید منتظر اوضاع وخیمتری باشیم چرا در مواجهه با خطای پزشکی محرزی که باعث فلج شدن دختر بچه معصوم قائمشهری یا فوت نوزاد سه روزه قائم شهری گردید :
1 : وزیر بهداشت از خانواده بیمار عذرخواهی نکرد
2 : رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران علاوه بر عذرخواهی استفا نداد
3 : پزشک خاطی به اشد مجازات نرسید
4: تیم بازرسی پزشکی از وزارت بهداشت در استان مستقر نشد
در تمام موارد بالا که در کشورمان اقدام نشد کشورهای نا مسلمانی همچون کره جنوبی .چین و ژاپن این اقدامات را انجام میدهند
که اکنون شاهد از دست دادن بینایی همشهری عزیزمان باشیم

و اما سوالاتی که هنوز جوابی ندارند

1. چرا پزشکان علیرغم عدم توانایی و کار ایی همچنان زیر مییزی میگیرند ؟
2. چرا حقوق پزشکان در برابر دیگر مشاغل نجومی است ؟
3 . تفاوت اثر بخشی دکتری رشته مهندسی برق .مکانیک و ... در جامعه در مقایسه با پزشکی چیست و چرا تا این حد اختلاف در حقوق و مزایا ؟
4. چرا برخی پزشکان به جای مطالعه و شرکت در همایشهای روز دنیا به مشاغل دومی همچون اهن فروشی ! ساخت و ساز ساختمان ! مصالح فروشی ! و..... روی میاورند ؟

در پایان از معدود پزشکان متعهد و خدمت کذاران واقعی تشکر و قدر دانی مینمایم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید محسن حسنی مقدم
با سلام خدمت همه خوانندگان این متن. یکی از ببماران مذکور ، مادربزرگ بنده هستند. الان 4 نفر از بیماران مذکور در تهران بستری هستند که 2 نفر درحال بهبودی میباشند که خوشبختانه یکی از آنها مادربزرگ بنده هستند(خانم عذرا فرزانه). کلا ما که جهت متنبه شدن بیمارستان نیمه شعبان و همچنین گرفتن حق ضایع شده به هیچ عنوان اغماض نخواهیم کرد. ولی چرا؟ چرا با سلامتی یک انسان بازی میشه و میذارن پای اشتباه. والا شنیدم یکی از این بیمارا فقط یک چشمش سالم بود که اونم وضعیتش خوب نیست. کاری به این موضوعات ندارم فقط کاش وقتی همیشه نرخ ویزیت و دستمزد دکترا کلا گروه پزشکی رو برای راضی نگه داشتنشون بالا میبرن، کمی هم به حق و حقوق نداشته بیماران احترام بذارن. اولین چیزی که یک بیمار نیاز داره وقتی به یک مرکز پزشکی مراجعه میکنه، اینه که بتونه بهشون اطمینان کنه! که سلامتیش در اثر اشتباه انسانی به خطر نیفته. در آخر امیدوارم همه این بیماران حالشون سریعتر خوب شه و بتونن دوباره دنیارو بهتر از قبل ببینن و دیگه شاهد این اشتباهات نباشیم و همچنین من دیگه از مادربزرگم نشنوم : آیا من دوباره میبینم؟!
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳