مرتضوی: در مجموع سفرهای استانی و شهرستانی رئیس جمهور حدود ۹۰۰ توافق نامه با دستگاه های اجرایی داریم
۰
plusresetminus
معاون اجرایی رئیس‌ جمهور: نتیجه دور اول سفر رئیس‌جمهور 900 مصوبه و تکمیل 5002 طرح عمرانی نیمه تمام بوده است
به گزارش بلاغ؛ معاون اجرایی رئیس‌ جمهور از شروع دور دوم سفرهای استانی آیت‌ا... رئیسی پس از ارزیابی سفرهای دور اول خبر داد.
سید صولت مرتضوی   در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور در بازه زمانی کمتر از یک سال 31 سفر استانی و هفت سفر موضوعیِ داخلی داشتند که نتیجه این سفرها 900 مصوبه است که حدود 5002 طرح عمرانی را که عمدتا نیمه تمام هستند، دربرمی‌گیرد.

وی با بیان این که منابع خوبی از محل منابع عمومی دولت، دستگاه‌های اجرایی، ماده 56 و تهاتر نفت پیش بینی شده است، افزود: اگر بخواهم توضیحاتی درباره عملکرد مطرح کنم باید بگویم در حوزه تامین منابع عمومی در 17 سفر اول تقریبا تمامی تعهدات دولت عملی شده است.

مرتضوی گفت: درخصوص 14 سفری که از فروردین به بعد انجام شده به دلیل این که در دو، سه ماه اول سال تلاش زیادی برای جبران بدهی های گذشته انجام شد، در مرداد امسال 16 هزار میلیارد تومان باید بابت اوراق منتشر شده خزانه در سال های گذشته پرداخت کند. در این ماه حدود 12 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی تزریق شده است.

وی افزود: تا پایان ماه هم پرداخت مناسبی خواهیم داشت که ان شاءا...  اگر پرداخت دومی که وعده داده شده است صورت بگیرد دقیقا بیشتر از تعهدات مان از محل منابع عمومی عملیات انجام دادیم، منابع تزریق کردیم و مجوزهای خوبی هم در خصوص تهاتر نفت و ماده 56 گرفته شده که جزئیات آن را در جلسه دیگری که با اصحاب رسانه داریم حتما ارائه خواهیم کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مصوبات سفرهای استانی در بازه زمانی 4 ساله هستند باید مصوبات را با سال تطبیق دهیم. از حیث تامین منابع از محل منابع عمومی (یعنی آن چیزی که دولت و سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده اند) در سال 1400 حدود 100 درصد عملیاتی شد. در سه، چهار ماه اول سال حدود 12 هزار و500 میلیارد تومان پرداخت کردیم و برنامه ریزی برای تخصیص بعدی هم داریم که اگر این اتفاق رخ دهد از محل منابع عمومی به حد مطلوب تخصیص خواهیم رسید.
وی درباره دور دوم سفرها گفت: تیمی در حوزه معاونت اجرایی تشکیل شده است که سفرهای دور اول را ارزیابی می کند، پس از ارزیابیِ سفرهای دور اول، برای سفرهای دور دوم رئیس جمهور پس از تنفس؛ با تامین منابع، پیگیری مصوبات دور اول، با رفع مشکلات با نگاه به اجرای مصوبات و نظارت میدانی شروع خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: علاوه بر مصوباتی که حدود 900 فقره است تعداد قابل توجهی دستور توسط رئیس جمهور صادر شده است که با قوت پیگیری می‌شود. عمده دستورات حل شده و بخشی در دست اجرا و بخشی هم در حال پیگیری برای عملیاتی شدن است.

مرتضوی درباره این که آیا در سفرهای دور دوم مصوباتی هم خواهیم داشت یا خیر، افزود: حتماً مصوباتی خواهیم داشت ولی اولویت با اجرای مصوبات قبلی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴