نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه:

منتخبان مجلس با وحدت دنبال حل مشکلات مازندران باشند

تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۸۵۰۱۱
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حماسه بزرگ در ۱۱ اسفند گفت: منتخبان دو مجلس با وحدت و انسجام دنبال حل مشکلات و معضلات استان باشند.
۰
plusresetminus
منتخبان مجلس با وحدت دنبال حل مشکلات مازندران باشند
به پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، با اشاره به آخرین خطبه روایت شده از پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای ماه شعبان، اظهار کرد: از برترین فضایل این ماه حفظ کردن از گناه و دوری از حرام است.

وی افزود: امروز می‌خواهیم نگاهی به آنچه که در آن هستیم، آنچه که گذشت و آنچه که در پیش رو داریم صحبت کنیم، حماسه بزرگ ملی انتخابات ۱۱ اسفند که گذشت و حضور گسترده شما مایه تشکر است، از آحاد ملت ایران و مردم مازندران صمیمانه تشکر می کنم، از نهادهایی که امنیت این جهاد و حماسه بزرگ ملی را حفظ کردند، انتخابات را اجرا کردند و نظارت کردند تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مقام معظم رهبری از انتخابات بعنوان جهاد یاد کردند، زیرا دشمن از یکسال قبل برای این انتخابات جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای شروع کرده بود.

محمدی‌لائینی ادامه داد: از همه نامزدها و طرفداران آنها تقدیر می کنم. البته بخشی از نامزدها و طرفدارانشان (در کل مازندران) حرف و حدیث‌هایی داشتند که راه قانونی برای شکایت وجود دارد و ان‌شاالله که مسئولان امر به این اعتراضات و شکایات توجه کنند، ببینند و بررسی کنند و آنچه را که حق است تصمیم بگیرند، بنده هم همانطور که پیش از این هم گفتم از هیچ نامزدی حمایت و طرفداری نکردم در عین اینکه به همه آنها احترام و تشکر داریم.

امام جمعه ساری به منتخبین تبریک گفت و تاکید کرد: امیدواریم که در راستای ایفای نقش و وظیفه اصلی خودشان حرکت کنند و با هم افزایی مشکلات و معضلات استان را ببینند و با وحدت و انسجام دنبال حل آن باشند، بنده مکرر گفتم هر کدام از نمایندگان پنجاه‌درصد وقت و کار خود را برای شهر خودش و مابقی را روی مسائل مشترک مازندران بگذارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باتوجه به اینکه مردم به بنده لطف داشتند و با حسن نظر شما رای آوردیم و انتخاب شدیم قصد داریم جلسات مشترکی را بین خبرگان و نمایندگان مجلس داشته باشیم و جمعا به سراغ مشکلات مهم استان برویم حتی می‌شود با استان‌های همجوار هم ارتباط برقرار کرد و از نیرو و توان آنها هم استفاده شود.

امام جمعه ساری با اشاره به ماه مبارک شعبان ماه بزرگی است گفت: این ماه علاوه بر فیوضات و معنویات فراوان دو دستاورد بزرگ دیگر به نام مناجات شعبانیه و صلوات شعبانیه دارد که ان شاالله در این ماه خوانده باشید.

این مسئول با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی قرار داریم گفت: منابع طبیعی برای ما به اندازه خود انسان ارزش دارد، درخت و فضای سبز برای ما باارزش است و اگر نباشند ما هم نخواهیم بود هوایی نیست تا تنفس کنیم، این هفته را گرامی می‌داریم و از همه سربازان این حوزه تشکر داریم‌.

وی یادآور شد: باید از شرکت ملی گاز و گاز مازندران باتوجه به اینکه واقعا جهاد کردند در برخی از روزهای سرد مصرف گاز در کشور از ۶۸۰میلیون متر مکعب هم گذشته اما گاز یک خانه قطع نشده است تشکر کرد و البته برق و آب که در تابستان زحماتی کشیده می‌شود، باتوجه به افزایش وضع حرارت کره زمین در این دو سه سال تلاش زیادی شده است.

محمدی لائینی با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: انتظار داریم که همه کمک کنیم تا بتوانیم از مراسم، محافل و ایام قدر این ماه استفاده کامل را داشته باشیم.

امام جمعه ساری تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم که پای منبر بنشینند ما نیاز به معرفت‌زایی نسبت به دین داریم، مبلغان دینی هم باید بخشی از فرصت تبلیغاتی خودشان را به بیان احکام دین و بخشی را هم به مسائل و آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خشونت، کم‌توجهی به مساجد، حجاب و موارد دیگر اختصاص دهند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: در منابر باید از حرمت بی‌حجابی و وجوب حجاب و عفاف سخن گفته شود، در نهادها و ادارات به‌خصوص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از امر مقدس حجاب حمایت شود‌، در این زمینه گلایه‌هایی وجود دارد.

وی اعلام کرد: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم که مسئله انطباق با موازین شرعی را حتما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدی بگیرند، چرا می‌گویند روسری و چادر را جلوی مردان بردارید؟ اینها بی موالاتی بوده و حجاب مسئله بسیار مهمی است.

 محمدی لائینی گفت: مسئله مشروبات و الکلی حرام است مبلغین حتما باید مسئله اینها را از نگاه فقهی بیان کنند، مسئله نجاست و طهارت همین داشتن سگ در خانه، برخی نمی‌دانند که نجس است، سگ نجس است اگر بدنش تر باشد کل زندگی را نجس میکند.

امام جمعه ساری افزود: سال جدید را پیش رو داریم که با رمضان یعنی سال عرفانی تقارن پیدا کرده است،اما حتما باید حرمت روزه و روزه‌داری رعایت شود، معذور بودن دلیل بر این نیست که رعایت نکنیم، زیباسازی، پاکیزه‌سازی و ارزشی‌سازی را رعایت کنیم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: با توجه به ورود گردشگران باید همه جا تمیز باشد توجه به چاله‌ها در کوچه و خیابان‌ها ضرورت دارد، بنده به شهرداران مازندران می‌گویم که نهضت چاله‌پرکنی راه بیاندازید مردم خوشحال می‌شوند کاری که می‌توان رضایت را جلب کرد انجام نمی‌دهیم و بد و ناسزا نصیبمان می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: چهارشنبه سوری هم نباید چهارشنبه‌سوزی باشد دشمنان شروع به تبلیغات ترقه بازی‌ها و آتش‌سوزی‌های بی‌رویه و بیخود کردند خانواده‌ها باید مراقبت باشند.

وی در پایان گفت: ماجرای غمبار غزه دل همه ما را به درد می آورد به خصوص که اسرائیل جنایت‌کار رو به کشتار زن و بچه ای آورده که در صف غذا ایستاده هستند آن هم با توپخانه و تانک ما امروز در راهپیمایی خودمان حمایتمان را از مظلومان غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل با صدای بلند اعلام می‌کنیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴