BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> ۵۰ هزار جهادگر در نوروز به مردم خدمت می‌کنند | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۴۶۸۷۵۶
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: ۵۰ هزار نفر از جهادگران در سه هزار گروه جهادی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
۰
plusresetminus
۵۰ هزار جهادگر در نوروز به مردم خدمت می‌کنند
به گزارش بلاغ؛ محمد زهرایی درخصوص اقدامات گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به‌مناسبت عید نوروز خبر داد: 97 قرارگاه عملیاتی جهادی برای نوروز 1402 راه‌اندازی کردیم که وظیفه این قرارگاه‌ها انجام عملیات مختلف در طرح‌هایی مانند بسیج آب‌رسانی، تعمیر و باز‌سازی منازل محرومین، اهدای جهیزیه، توزیع کمک‌های مؤمنانه و خدمات درمانی است.

او با بیان اینکه محور فعالیت قرارگاهی بسیج سازندگی برای نوروز امسال مبنی بر دو مدل قرارگاه‌های عملیاتی و ملی است، ادامه داد: علاوه‌ بر 97 قرارگاه عملیاتی جهادی بسیج سازندگی نوروز 1402، تعداد 10 قرارگاه ملی نیز در سطح کشوری راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین، 32 قرارگاه استانی نیز در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی، خدمت هدفمند و تجهیزات خدمت‌رسانی را از مزیت‌های این قرارگاه‌ها دانست و افزود: برخی از اقشار 22گانه بسیج مستضعفین مانند بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج دانش‌آموزی و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون نیز در هماهنگی با سازمان بسیج سازندگی اقدام به ایجاد قرارگاه کرده‌اند.
زهرایی خبر داد: 50 هزار نفر از جهادگران در سه هزار گروه جهادی، طی تعطیلات نوروز 1402 در قرارگاه‌های استانی و ملی خدمات‌رسانی می‌کنند. 

خدمات بسیج سازندگی در 1401
او درخصوص اقدامات سازمان بسیج سازندگی در سال 1401 گفت: در طرح بسیج آبرسانی موفق شده‌ایم که بیش از 1560 پروژه و 1200 کیلومتر آسفالت راه روستایی در مناطق محروم با موفقیت به اتمام برسانیم. اجرای 1100 پروژه راه‌سازی در مناطق محروم و تعمیر و باز‌سازی 184 مسجد در کشور از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: در مجموع در سال 1401 بیشتر از پنج میلیون بسته معیشتی، 500 هزار بسته بهداشتی، 18هزار سری جهیزیه، یک میلیون بسته لوازم تحریر و آموزشی توسط سازمان بسیج سازندگی توزیع شد. 
همچنین خدماتی نظیر آزاد‌سازی بیش از 3500 نفر زندانی معسر و جرائم غیرعمد، ساخت و باز‌سازی 9500 واحد مسکونی برای محرومین و ارائه بیش از دو میلیون ساعت خدمات آموزشی بخشی دیگر از خدمات بوده است.

زهرایی با اعلام اینکه در سال 1401 برای ایجاد 50 هزار طرح اشتغال، 30 هزار نفر دوره آموزش‌های کسب‌وکار با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) را گذراندند، ادامه داد: تاکنون 1800 صندوق در سال جاری ایجاد شده است. در مجموع 28 هزار و 150 صندوق قرض‌الحسنه و 1580 تعاونی تشکیل شده است که یک میلیون و 300 هزار عضو دارند. همچنین تعداد اشتغال ایجادشده سال جاری در صندوق‌های قرض‌الحسنه 23 هزار و 500 نفر است.

او درخصوص طرح تسهیلات تبصره 16 اشتغال اظهار کرد: در این طرح 207 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون 32 هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند و تعداد 14200 فقره تسهیلات به‌ارزش 1170 میلیارد تومان جذب شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از راه‌اندازی 15 دهکده اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این دهکده‌ها به‌صورت پایلوت در استان‌های مازندران، قم، کرمانشاه، سمنان، قزوین و فارس ایجاد شده‌اند که ضمن آموزش در عرصه‌های صنایع تبدیلی و کشاورزی، منجر به ایجاد 14 هزار و 970 اشتغال در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال جاری شده است. همچنین تفاهم‏‌نامه همکاری در قالب طرح جهاد روشنایی برای اجرای 110 هزار واحد نیروگاه کوچک خورشیدی پنج کیلوواتی خانگی منعقد شد که تاکنون تعداد 70 هزار و 313 متقاضی احداث نیروگاه‏‌های خورشیدی شناسایی و ثبت‌‏نام شده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴