تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۶۵۲۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت شهید مدرس در اردستان، از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی حوزه فرهنگی در کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:قرارگاه محرومیت‌زدایی حوزه فرهنگی در کشور تشکیل شد
به گزارش بلاغ؛ محمد مهدی اسماعیلی بعدازظهر جمعه در همایش بزرگداشت شهید مدرس در اردستان، اظهار داشت: در دولت نگاهمان این است که موضوع توجه به فرهنگ و هنر را از یک موضوع خاص طبقاتی در حوزه‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی و سایر بخش‌های فرهنگی خارج کنیم و یک اتفاقی در سال‌های اخیر رخ داده که فرهنگ و به ویژه هنر را تبدیل به یک کالای لوکس کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در دولت انقلابی شعار خود را عدالت فرهنگی قرار دادیم به این دلیل که بتوانیم فرهنگ و هنر را در تمام نقاط کشور مورد توجه قرار دهیم، ما استعداد‌های بزرگی داریم که باید به این‌ها توجه شود.
اسماعیلی با اشاره به سفر‌های خود به مناطق مختلف کشور، گفت: در حدود همین یک سال گذشته بیش از ۶۰ سفر به مناطق مختلف کشور داشتم و از نزدیک با هنرمندان و اهالی فرهنگ نشست و دیدار چهره به چهره داشته‌ام.
وی با بیان اینکه می‌خواهیم به همه نقاط کشور به صورت عادلانه نگاه کنیم، ادامه داد: فضای رشد حوزه فرهنگ و هنر را در تمام کشور و برای همه مردم و علاقه‌مندان فراهم می‌کنیم، در سال گذشته قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ را راه‌اندازی کردیم و در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور نزدیک به ۴۰ هزار نفر را در ۵۰ رشته فرهنگی و هنری آموزش دادیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ان‌شاءالله این قرارگاه محرومیت‌زدایی در حوزه فرهنگ و آموزش در رشته‌های مختلف فرهنگی را در منطقه شمال استان اصفهان هم راه‌اندازی خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴