تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۶۵۲۰۲
کارشناس کسب‌وکارهای مجازی گفت: اغتشاشات اخیر باعث شد تا کسب‌وکارهای اینترنتی و فضای مجازی 10 میلیون نفر با ضررهای هنگفتی رو‌به‌رو شود.
۰
plusresetminus
یک کارشناس: اغتشاشات به کسب و کار اینترنتی ۱۰ میلیون نفر زیان هنگفت زده است
به گزارش بلاغ؛ محمود راشدی درباره تاثیر اغتشاشات اخیر بر کسب و کارهای اینترنتی اظهار داشت: اینترنت یک زیرساخت در کشور محسوب می‌شود و بسیاری از کسب‌وکارها به‌خاطر محدودیت‌های ناشی از اغتشاشات، نتوانستند سفارش‌ها را بپذیرند و به مشتری‌ها خدمات‌رسانی کنند.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت به دلیل اغتشاشات باعث کاهش اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی شد، افزود: این امر موجب می‌شود تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی و کمک به اقتصاد دیجیتال دارند، مردد شوند. آمارهایی از ضررهای روزانه ۵۰۰ هزار تومانی به بالا به هر کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که اکنون تعدادی از آنها بلاتکلیف هستند.

راشدی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر در کشور درگیر کسب‌وکارهای اینترنتی هستند، ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار کسب‌وکار در فضای اینستاگرام وجود دارد که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نیروی کار دارند. ضررهای کسب‌وکارهای اینترنتی به‌صورت دفعی خود را نشان نمی‌دهد؛ بلکه به‌صورت تدریجی خواهد بود و یکی از مسائل باعث بیکاری و وقوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات از تدوین بسته حمایتی برای کسب کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی  مهاجرت کنند، خبر داده است، افزود: این اقدام خوبی است. البته درصورتی‌ که پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند و با پلتفرم‌های خارجی دارای توان رقابت باشند تا مردم با رغبت بیشتری به این بسترها وارد شوند. اکنون اختلاف زیرساختی بسیاری بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳