BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> عودت 820 هزار دُز واکسن غیرمجاز آسترازنکا از ایران به کشور مبدأ | بلاغ نیوز
در نامه وزیر بهداشت به رئیس‌کل گمرک درخواست شد

عودت 820 هزار دُز واکسن غیرمجاز آسترازنکا از ایران به کشور مبدأ

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۴۵۹۷۵۶
۰
plusresetminus
عودت 820 هزار دُز واکسن غیرمجاز آسترازنکا از ایران به کشور مبدأ

 


سخنگوی گمرک با اشاره به درخواست عودت 820هزار دُز واکسن غیرمجاز آسترازنکا از ایران به کشور مبدأ توسط وزیر بهداشت گفت: این محموله غیرمجاز را به محض دریافت عودت می‌‌دهیم.
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا از گمرک، سید روح اله لطیفی با اشاره به نامه وزیر بهداشت به رئیس‌کل گمرک مبنی بر عودت ۸۲۰ هزار دز واکسن وارداتی از کشور لهستان، اظهار داشت: زمانی که محموله ۸۲۰ هزار دز واکسن از کشور لهستان به ایران رسید، نماینده وزارت بهداشت حضور داشت و با تایید وی به صورت حمل یکسره ترخیص و در اختیار این نهاد قرار گرفت. لطیفی افزود: وزارت بهداشت با بررسی اسناد و مدارک محموله ترخیص شده، این محموله را متعلق به شرکت‌های معتبر اروپایی مورد تایید این وزارتخانه ندانست و به سفارت کشور لهستان و گمرک موضوع را اعلام می‌کند تا کالا به کشور مبدا بازگردد. وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها توزیع نشده و قرار است عیناً عودت داده شود، خاطرنشان کرد: ‌این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت است و به محض دریافت محموله و انجام تشریفات آن توسط هیات امنای ارزی و این وزارتخانه، امکان بازگشت آن به کشور مبدا فراهم می‌شود.
چرا ۸۲۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا 
به لهستان عودت داده شد؟
در همین حال سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره درخواست وزیر بهداشت مبنی بر عودت ۸۲۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا از مبدأ کشور لهستان به خبرگزاری صداوسیما گفت: مدتی قبل از کشور لهستان حدود یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به ایران اهدا شد. مستندات اولیه این واکسن‌ها بررسی شده بود و مشکلی نداشت. محمد ‌هاشمی افزود: اما وقتی محموله واکسن به ایران رسید، متوجه شدیم که ۸۲۰ هزار دُز از محموله وارد شده از کشور لهستان از مبدأ کشور آمریکا بوده است، به همین علت مراجع نظارتی کشور آن را در انبار معاونت بهداشت وزارت بهداشت به صورت موقت نگه داشتند و برای اینکه از اتلاف این واکسن‌ها جلوگیری شود بعد از هماهنگی‌هایی که با سفیر لهستان در ایران انجام شد، مقرر شد این واکسن‌ها به کشور مبدأ عودت داده شود و جایگزین آن از نمونه‌های اصلی دوباره به کشور ارسال شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴