تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۶۳۱۶۷
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم برنج در شمال و تهران به دلیل نزدیک شدن به برداشت انبوه این محصول در شمال کشور، خبر داد.
۰
plusresetminus
همزمان با برداشت محصول در شمال کشور، کاهش قیمت برنج ایرانی ادامه دارد
به گزارش بلاغ؛ قاسمعلی حسنی درباره قیمت برنج گفت: طی روز‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج با کیفیت درجه یک در شمال کشور 120 هزار تومان بود که در روز‌های اخیر کاهش 10 هزار تومانی داشت و به نظر می‌رسد شاهد تداوم کاهش قیمت‌ها باشیم. اکنون قیمت برنج شمال از پرمحصول تا درجه یک در بازار بین ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.
علت کاهش قیمت برنج ایرانی در روز‌های اخیر نزدیک شدن به برداشت انبوه این محصول در شمال کشور، کاهش تقاضا و رکود بازار است و خرید جدید برنج با کاهش قیمت رو‌به‌روست. دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت هر کیلوگرم برنج خارجی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج هندی بین 26 تا 36 هزار تومان و برنج پاکستانی بین 24 تا 38 هزار تومان است. حسنی با بیان اینکه سود عمده‌فروشی روی هر کیلوگرم برنج سه درصد و برای خرده‌فروشی‌ها نهایتاً 12 درصد است، افزود: برنج درجه یک شمال کشور (ایرانی) در بخش عمده‌فروشی با قیمت 113 هزار تومان به فروش می‌رسد. 
گفتنی است، چند روز پیش مجید حسنی‌مقدم؛ معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین برداشت برنج در استان مازندران اتفاق افتاده گفت: طبیعی است هر چقدر که به پیک برداشت می‌رسیم با اوج عرضه، قیمت هم کاهش پیدا می‌کند.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته چهارم تیرماه نشان داد که قیمت مرغ با حدود هفت هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده و هر شانه تخم مرغ نیز حدود ۱۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. همچنین قیمت شکر که در هفته‌های گذشته تا ۳۰ هزار تومان نیز رسیده بود با حدود شش هزار تومان کاهش به کیلویی ۲۴ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها رسیده است. البته در حالی که دولت هنوز با افزایش قیمت رب گوجه فرنگی موافقت نکرده در مغازه‌ها هر قوطی رب به نرخ ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴