تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۳۹
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از طرف‌های یمنی خواست برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی بر سر میز گفت‌وگو نشینند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، گفت‌وگوی داخلی یمن را راه حل پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن اعلام کرد.
به گزارش شبکه المیادین، «هشام شرف » شامگاه یکشنبه گفت: «ما همه طرف‌های یمنی را به نشستن پشن میز گفت‌و گو و مذاکره مستقیم برای پایان دادن به تجاوز (ائتلاف سعودی) علیه یمن دعوت می‌کنیم».
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: «ما بار دیگر خواستار دستیابی به صلح شجاعانه برای همه در یمن، جزیره العرب و حوزه خلیج(فارس) هستیم».
وی افزود: «اگر عربستان سعودی به حقوق همسایگان اهتمام می‌ورزد، از تلاش‌های سازمان ملل در این زمینه حمایت کند».
رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی هم دو روز پیش ضمن رد هر گونه پاسخ صنعاء به درخواست‌ها برای آتش‌بس تاکید کرد که امنیت و صلح در شبه جزیره عربستان منوط به توقف تجاوز و محاصره علیه یمن است.
عربستان با حمایت امارات و  آمریکا از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  به بهانه بازگرداندن مشروعیت دولت مستعفی منصور هادی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن نه تنها اهداف اعلام شده خود را محقق نکرده است، بلکه تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲