تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۴۲۳۴۵
با ابهام در برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی، احتمالا دور برگشت مسابقات لیگ برتر اوایل آذرماه برگزار می‌شود.
۱
plusresetminus
ابهام در برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی/ مسابقات لیگ برتر آذرماه از سر گرفته می‌شود

به گزارش بلاغ، در یک ماه اخیر اکثر اهالی کشتی در جهان تصور می‌کردند قرار است مسابقات قهرمانی جهان 2020 در ماه دسامبر به میزبانی صربستان برگزار شود و این موضوع توسط اتحادیه جهانی اعلام شده بود. با این حال انصراف برخی از تیم‌های قدرتمند همچون آمریکا، ژاپن و کوبا از حضور در این رقابت‌ها باعث شد تا اتحادیه جهانی مجبور به اتخاذ تصمیم جدیدی شود.

چند روز قبل این اتحادیه خبر لغو مسابقات جهانی 2020 را اعلام کرد، اما از سوی دیگر خبر داد که قرار تورنمنت جدیدی با نام جام جهانی انفرادی جایگزین شده و در همان تاریخ در صربستان برگزار شود.گویا شیوع ویروس کرونا باعث بلاتکلیفی عجیبی در اتحادیه جهانی شده چون جزییات از برگزاری این مسابقه هم اعلام نشده و همچنان همه کشتی‌گیران در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
در این میان فدراسیون کشتی ایران که عزم جدی برای حضور در مسابقات جهانی داشت و حتی مسابقه انتخابی هم در همه اوزان برگزار کرد، با لغو این رقابت‌ها هنوز تصمیم جدید خود را رسما اعلام نکرده است.

تردید برای شرکت در جام جهانی
محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا در پاسخ به این سؤال که با توجه به لغو مسابقات قهرمانی کشتی جهان آیا ایران در رقابت‌های جایگزین این مسابقات شرکت می‌کند یا خیر، اظهار کرد: طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی قرار است رقابت‌های جام جهانی انفرادی به عنوان جایگزین این مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود اما تا این لحظه دستورالعمل و شیوه نامه برگزاری مسابقات اعلام نشده و هر زمان که این موضوع از سوی اتحادیه جهانی اعلام شود، کادر فنی تیم‌های ملی با مسئولان فدراسیون جلسه می‌گذارند تا درخصوص شرکت یا عدم شرکت و یا نحوه حضور در این مسابقات تصمیم گیری شود.
وی تصریح کرد: باید جوانب مختلف این موضوع بررسی شود و متناسب با نحوه برگزاری مسابقات تصمیم گیری خواهد شد. امامی درباره سردرگمی طولانی مدت اتحادیه جهانی کشتی در تعیین تکلیف رقابت‌های قهرمانی جهان و اینکه این موضوع باعث برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و مشکلات زیاد پیرامون آن شد، اظهار کرد: ما از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی ضرر نکردیم. این مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و از این حیث خوشبختانه هیچ مشکلی بوجود نیامد، از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن رقابت‌های کسب سهمیه و پس از آن المپیک توکیو، برگزاری این مسابقات به سود کشتی ایران شد.

امامی افزود: تصمیم اتحادیه جهانی مربوط به تمام کشورهاست و با توجه به انصراف برخی تیم‌ها و مشکلات زیادی که در تمامی رشته‌ها بوجود آمده، اتحادیه جهانی در نهایت تصمیم به لغو برگزاری این رقابت‌ها گرفت.
وی در پایان درباره در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، گفت: با این وضعیت هیچ چیز قطعی نیست و نمی‌توان با قطعیت از برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات صحبت کرد، کما اینکه با وجود حمایت مسئولان ژاپن از برگزاری المپیک، مردم این کشور مخالف برگزاری این رقابت‌ها هستند و برگزاری آن قطعی نیست.

کاوه: بعید می‌دانم جام جهانی کشتی برگزار شود
دیروز هم محسن کاوه مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم عنوان داشت: فعلاً تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد اعزام تیم گرفته شود، اردو را تعطیل کردیم. باید منتظر باشیم تا بخشنامه مسابقات بیاید و ببینیم می‌خواهند جام جهانی را به چه صورتی برگزار کنند. بعد از اعلام بخشنامه مسابقات با کادر فنی صحبت خواهیم کرد و نتیجه به همه اعلام می‌شود.
مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه بعید می‌داند جام جهانی هم برگزار شود، ادامه داد: با توجه به شرایطی که وجود دارد و تصمیماتی که اتحادیه جهانی گرفته، من به شخصه بعید می‌دانم همین جام جهانی هم برگزار شود، ضمن اینکه اگر هم برگزار شود، کیفیت برگزاری آن خیلی در تصمیم‌گیری ما اهمیت دارد. باید دید آیا به نفع کسی هست که بخواهیم به اردوهای تیم ملی در این شرایط ادامه دهیم؟ باید حتما همه شرایط را بررسی کرد و بعد در مورد ادامه تمرینات تصمیم‌گیری کرد.

کاوه در خاتمه گفت: من فکر می‌کنم بهتر باشد لیگ را تمام کنیم. شاید یکسری کارها هم کمک بکند که ما در کسب سهمیه موفق‌تر باشیم و باید در این خصوص با کادر فنی تیم ملی صحبت کنیم و ببینیم نظر آنها چیست.

برگزاری دور برگشت لیگ برتر
هرچند که فدراسیون کشتی از اظهار نظر قطعی درباره شرکت یا غیبت در مسابقات جام جهانی دوری می‌کند ولی به احتمال زیاد از روزهای آینده رقابت‌های لیگ برتر کشتی از سر گرفته می‌شود. خبرهای منتشر شده از کشتی حکایت ازآن دارد که سازمان لیگ با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی خود تصمیم دارد مسابقات دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی را از روز دوم آذرماه آغاز کند تا رقابت‌های گروه الف طی روزهای ۲ و ۳ آذرماه برگزار شود. همچنین با توجه به برنامه سازمان لیگ، قرار است مسابقات گروه ب لیگ برتر کشتی فرنگی و گروه‌های الف و ب لیگ برتر کشتی آزاد هم طبق اعلام قبلی برگزار شود.

بدین ترتیب تمامی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به صورت متمرکز و به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شود که تیم‌ها نیز باید قبل از حضور در رقابت‌ها تست کرونا را پشت سر بگذارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴