تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۱۱۴
موسسه گوته بنگلادش جشنواره فیلم‌های علمی ۲۰۲۰ را با شعار «علم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد» آغاز کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از UNB، سازمان فرهنگی آلمانی «انستیتو-گوته بنگلادش» اخیراً دومین دوره جشنواره فیلم علمی خود را آغاز کرده است. این جشنواره از طریق فضای مجازی در بنگلادش برگزار می‌شود که قبلاً به عنوان جشن ارتباطات علمی در جنوب شرقی آسیا، آسیای جنوبی، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین شناخته شده است.
موضوع جشنواره امسال «علم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد» است. این جشنواره با هدف ارائه مسائل علمی به طرز قابل دسترسی و سرگرم‌کننده برای تعداد زیادی از مخاطبان در ۳۰ کشور از اول اکتبر تا ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) برگزار می‌شود. مانند جشنوار‌ه‌های دیگر امسال بنگلادش، ویرایش دومی از جشنواره هم برای دانشجویان با مجموع ۲۴ فیلم در نظر گرفته شده است.
 

 
به گفته رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، جشنواره «علم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد» از طریق فیلم‌های بین‌المللی با فعالیت‌های آموزشی همراه با همکاری شرکای محلی، سواد علمی را ترویج می‌دهد و آگاهی از مسائل علمی، فناوری و زیست‌محیطی معاصر را تسهیل می‌کند.
بنگلادش از نظر سالن‌های سینما وضعیت مناسبی ندارد و تعداد سینماهای آن از ۱۲۰۰ سالن به ۲۰۰ سالن کاهش یافته است، به همین دلیل این قرار است برای بازگشایی سالن‌های سینمای بسته در این کشور، بازسازی سینماهای قدیمی و ساخت سالن‌های جدید سینما، صندوقی به مبلغ یک هزار کرور تاکا (حدودا ۱۱۸ میلیون دلار) ایجاد شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴