تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۸۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس‌های پیشین باید در مقابل ضعف‌های دولت واکنش نشان می‌داد، گفت: مجلس فعلی باید در این دوران کوتاه باقی‌مانده، دولت را وادار به فعالیت کند و نگذارد که دولت به بهانه‌های مختلف از مسؤولیت شانه خالی کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در رشت با اشاره به نظرات مختلف در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور اظهار کرد: استیضاح را به مصلحت نمی‌دانم، مردم مشکلات اولویت‌دار دیگری دارند مجلس باید دولت را نسبت به مسئولیت‌های خود وادار به پاسخگویی کند چراکه دولت نسبت به رفع نیاز مردم موظف به انجام تعهدات است.
وی با بیان اینکه از  عمر دولت حدود هشت ماه باقیمانده و مجلس‌های گذشته نیز شریک این ضعف و ناکارآمدی دولت هستند، گفت: ناکارآمدی دولت فرایندی بوده که از سال‌ها قبل وجود داشته و عدم نظارت و سؤال قوای دیگر در دوران گذشته بر این ناکارآمدی دامن زده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس‌های پیشین باید در مقابل ضعف‌های دولت واکنش نشان داده و در صورت لزوم استیضاح می‌کرد، تصریح کرد: مجلس فعلی باید در این دوران کوتاه باقی‌مانده، دولت را وادار به فعالیت کند و نگذارد که دولت به بهانه‌های مختلف از مسؤولیت شانه خالی کند.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت  به لحاظ علمی، دانشی و مدیریتی ضعیف است، افزود: اگرچه دولت از ظرفیت‌های تخصصی، علمی و مدیریتی مجلس استقبال نمی‌کند اما این ظرفیت وجود دارد تا دولت در این دوران باقی‌مانده، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی مجلس در کاهش  مشکلات مردم تلاش کند.
آقازاده با تأکید بر نقش نظارتی مجلس گفت: مجلس باید دولت را پای کار بیاورد و اجازه ندهد به‌راحتی ناکارآمدی خود را ادامه داده و بر مشکلات مردم بیفزاید.
وی  نظر برخی از نمایندگان در خصوص استیضاح را حرکتی ظاهری دانست و افزود: به‌جای استیضاح باید تلاش کنیم تا دولت در انجام وظایف خود نسبت به کشور و  مردم کوتاهی نکند، نه اینکه مجلس را درگیر مسئله‌ای کنیم که ثمری برای مردم نداشته باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴