تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۳۸۹۹۸
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌هایی از سوی مجلس در دست اقدام است تا مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی در تخصیص کامل مبلغ از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا برطرف شود.
۰
plusresetminus
ورود مجلس برای رفع مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی/ضعف فرماندهی در کنترل کرونا مشهود است
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص چرایی عدم تخصیص کامل مبلغ یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، علیرغم دستور مقام معظم رهبری توسط دولت، اظهارکرد: تاکنون حدود یک سوم این مبلغ پرداخت شده و البته مسئله از سمت دولت نیست بلکه از سوی بانک مرکزی است که بحث تزریق نقدینگی و رشد پایه پولی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی از سوی مجلس در دست اقدام است تا مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی در این زمینه برطرف شود، خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای برگزار شده که دارای نتایج خوبی بوده و باید منتظر ماند تا منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت نتوانسته بخشی از مطالبات خود را اعم از هزینه نیروی انسانی را تامین کند که در برخی شهرستان‌ها مشکل ایجاد شده است.

قاضی‌زاده هاشمی درخصوص اجرایی نشدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط دولت، گفت: ستاد کرونا، ستادی تام الاختیار بوده که مصوبات آن در حکم ابلاغیه مقام معظم رهبری و دارای جایگاه قانونی است که می‌تواند جریمه، مجازات و یا برخوردهای شدیدتر وضع کند و تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند.

وی تاکید کرد: اگر جایی ضعف در عملکرد است ستاد کرونا باید پاسخ دهد که چرا برخورد قاطع صورت نگرفته است.

نائب رئیس اول مجلس یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا که درگیر با بیماری کرونا هستند با انسجام مدیریتی، فرماندهی مناسب و تمهیدات عاقلانه‌ بین این بیماری و زندگی مردم توانستند کنترل بهتری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: اقتصاد، معیشت و زندگی مردم باید برقرار بماند و باتوجه به اینکه کرونا یک امر زودگذر نیست، شاید تا دو سال آینده و تهیه شدن واکسن کرونا همچنان درگیر بیماری کرونا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه ستاد کرونا باید بین حفظ زندگی مردم، ارائه خدمات و رعایت استانداردهای بهداشتی تعادل برقرار کند که البته مشکل زیادی در این زمینه وجود ندارد، گفت: مشکلات موجود به‌خاطر ضعف در سلسله مراتب فرماندهی است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴