تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۳۸۵۱۲
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: شاهد تولید برنج به صورت رتون و نشای مجدد در ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان هستیم که این مسئله جهش در تولید طلای سپید را به همراه دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ خوشه خوشه طلای سپید نتیجه تلاش‌ و تکاپوی دستان پینه‌بسته و زحمت‌کش برنج‌کارانی است که کار برایشان سرما و گرما نمی‌شناسد و از وقتی که زمین خالی است تا زمانی‌که نشا در دل زمین می‌نشاند و زمین را سبز نی‌کند تا وقتی که خوشه‌های طلایی سر بر می‌آوزد دست از تلاش برنمی‌دارد.
کمرش خم می‌شود دستانش زخمی پاهایش از رمق می‌افتد اما به روی خودش نمی‌آورد تا بتواند نقش خود را در تولید دنبال کند.
سال گذشته تولید طلای سپید نسبت به سال قبل رشد داشت و رکورد جدیدی محسوب شد امسال نیز رکورد سال ۹۸ شکسته شد که به عوامل متعددی بستگی دارد.
رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت آبی و شرایط آب و هوایی و مدیریت تغذیه در سال جهش تولید ۷۵هزار تن برنج در کشت اول نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و تولید برنج به یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۷۵۸ تن رسیده است.
وی با اشاره انجام عملیات برداشت در ۲۱۲هزار و ۱۲ هکتار از شالیزارهای مازندران، افزود: تاکنون ۹۵درصد عملیات برداشت به‌صورت مکانیره و پنج درصد به‌صورت سنتی صورت گرفت.
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: همچنین میزان سطح زیر کشت برنج امسال با هزار هکتار افزایش نسبت به سال قبل به ۲۱۴هزار هکتار رسید.
رمضانی تصریح کرد: موضوع دیگر  باتوجه به احتمال  پاییزی سرد کشاورزان امسال به سمت رتون اشتیاق بیشتری نشان دادند به‌‌طوری‌که وسعت کشت رتون از ۴۰هزار هکتار سال قبل به ۵۴هزار هکتار رسید که انتظار داریم با مجموع تولید برنج رتون و نشای مجدد در ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان نیز شاهد تداوم جهش در تولید طلای سپید باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲