تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۸۵
رئیس‌جمهور روسیه از آمریکا خواست وارد پیمانی با این کشور برای اجتناب از عدم مداخله در امور داخلی دو کشور شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه از آمریکا خواست پیمانی با کشورش برای عدم مداخله در امور داخلی دو کشور و از جمله مسائل انتخاباتی امضا کند. 
«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با قرائت بیانیه‌ای از پوتین خواستار ورود دو کشور به «گفت‌وگوهای کارشناسی حرفه‌ای» شد.
پوتین در این بیانیه خواستار آن شد دو کشور با ورود به «گفت‌وگوهای کارشناسی حرفه‌ای» بتوانند وارد مسیری برای اجتناب از «عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر» اطمینان خاطر بدهد.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: «یکی از چالش‌های راهبردی مهم عصر امروز، خطر بروز درگیری گسترده در عرصه دیجیتال است. یک مسئولیت مهم برای جلوگیری از این واقعه این است که بازیگران کلیدی در این عرصه از امنیت اطلاعات اطمینان حاصل کنند.»
دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بارها روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و تلاش برای دخالت در انتخابات سال جاری متهم می‌کنند. مسکو این اتهامات را رد کرده است.
ولادیمیر پوتین تأکید کرد ایالات متحده و روسیه، هر دو به ضمانت‌هایی در زمینه عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر نیاز دارند.
یک نهاد رسمی آمریکا مردادماه سال جاری  در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرده بود.
در بیانیه‌ای که «ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده آمده است: «کشورهای خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه‌ها و ترجیحات رأی‌دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست‌های آمریکا، دامن زدن به تفرقه‌ها و تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک ما استفاده می‌کنند.»
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت‌‌ها و بازیگران غیردولتی هم می‌توانند به روند انتخاباتی ما ضربه بزنند.»
این ادعاها در حالی مطرح‌شده که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.
◾️تحریف اطلاعات برای مطابقت با خواست ترامپ
با این حال، مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام‌های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.
«برایان مورفی» روز ۲۰ شهریور تصریح کرد که «چاد اف ولف»سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار سال جاری (ماه می) به وی دستور داده بود که شروع به تهیه گزارش‌هایی درباره «فعالیت‌های مداخله‌جویانه» ایران و چین در آمریکا کند.
مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می‌دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲