تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۶۸۱۷
سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: موضوع گران‌شدن خودرو بیشتر مربوط به بحث‌های روانی است.
۰
plusresetminus
سرپرست وزارت صمت: خودرو گران شد چون مردم می‌خواهند پولشان را به کالا تبدیل کنند
به گزارش بلاغ، جعفر سرقینی گفت: خودرو گران شد چون مردم می‌خواهند پولشان را به کالا تبدیل کنند.

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت افزود: موضوع گران‌شدن خودرو بیشتر مربوط به بحث‌های روانی است، زیرا تولید ما روزانه سه هزار و 600 خودرو است که نسبت به سال قبل 25 درصد رشد داشته‌ایم.

سرپرست وزارت صمت یادآور شد: در حوزه تحویل خودرو‌ها سه درصد رشد داشته‎ایم و از آغاز سال 99 تا به امروز حدود 342 هزار خودرو تحویل داده‌ایم. سرقینی همچنین از افزایش دفعات قرعه‌کشی و فروش خودروسازان خبر داد.

بررسی موضوع دپوی خودروها
وی با تأکید بر لزوم بررسی موضوع دپوی خودروها از سوی خودروسازان، اظهار کرد: نتایج این بررسی باید سریعاٌ به اطلاع عموم مردم و متقاضیان خرید خودرو برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مسئول توضیح داد: باید تمام خودروهای دپو شده مورد بازرسی قرار گیرد و خودروهایی که به علت کمبود قطعه ناقص مانده‌اند، شناسایی شوند.

سرقینی تأکید کرد: خودروسازان هیچ‌گاه برای افزایش قیمت، خودروهای خود را دپو نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، بارها مشاهده شده که خودرو در نقاط مختلف کشوربه بهانه‌های مختلف توسط خودروسازان احتکار شده است لذا این مسئله باید یک‌ بار برای همیشه به طور جدی پیگیری شود وبا متخلفان برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

گفتنی است بازار خودرو طی دو هفته اخیر شاهد قیمت‌های نجومی بود و قیمت خودروهای داخلی طی دو سه روز تا 25 میلیون تومان گران شد. در ادامه اندکی از این قیمت‌ها کاسته شد ولی همچنان بالا است.

البته رئیس‌جمهور باز هم دستور داده است که آرامش باید به بازار برگردد. معاون وزارت صمت نیز به مردم وعده داده که قیمت کنونی بازار خودرو قطعاً شکسته خواهد شد.

با این وجود، تحقق این وعده‌ها با اما و اگرهایی همراه است، چرا که مسئولان دولتی پیش از این هم وعده‌هایی را مبنی بر کاهش قیمت خودرو داده و از مردم خواسته بودند تا برای خرید خودرو دست نگه دارند ولی باز هم قیمت‌ها صعودی شد. حالا مردمی که برای تحقق آن وعده‌ها منتظر مانده بودند، دستشان خالی است و برای خرید خودرو نیازمند اندوخته بیشتری هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴