تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۴۶
طی نشستی عملکرد بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده بررسی و مقرر شد بانک‌ها به روند فعالیت خود سرعت ببخشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازپرویز زرگر، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، صبح امروز در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی وبانک‌های عامل  استان البرز در اعطای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا، که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به میزان تسهیلات تخصیصی و پرداخت آن در البرز در بین استان‌های کشور، گفت: دولت به منظور حفظ اشتغال ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعتباراتی را اختصاص داده و انتظار می‌رود بانک‌های استان اهتمام ویژه ای برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و مدیران بانک‌های استان موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده‌های معرفی شده، هستند وهیچگونه کوتاهی از سوی بانک‌های استان در این خصوص پذیرفتنی نیست.
زرگر همچنین با اشاره به اینکه ملاک پرداخت تسهیلات مذکور در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان از سوی بانک‌های استان، دستورالعمل‌های بانک مرکزی است خاطر نشان کرد : بانک‌های استان باید در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان دریافت تسهیلات آسیب دیده از کرونا بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، مساعدت لازم را انجام داده و نسبت به تسریع پرداخت این تسهیلات تا پایان هفته آینده اقدام نمایند وگزارش آن از طریق بانک ملی بعنوان رئیس شورای بانک‌های استان به استانداری جهت ارائه در ستاد ملی کرونا و در ستاد استانی ارسال شود.
در ادامه این نشست، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز، نیز گزارشی از اقدامات این اداره کل در خصوص اطلاع رسانی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ارائه داده و گفت: در فاز اول اقدامات، اطلاع رسانی خوبی از سوی این اداره کل وسایر دستگاه‌های اجرایی برای جامعه هدف صورت گرفته و به انحا مختلف از افراد دعوت شده است تا از این تسهیلات استفاده نمایند اما علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته رویکرد مردم در این اطلاع رسانی متفاوت بوده به گونه ای که از سوی عده ای از متقاضیان برای دریافت تسهیلات مذکور استقبال خوبی صورت گرفته ولی از سوی دیگر عده دیگری از متقاضیان بواسطه مشکلاتی که در سیستم و فرایندهای بانکی ما در استان وجود داشت استقبال مناسبی نداشتند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و میزان ارائه تسهیلات به آن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: بانک‌‌های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌ دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴