تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۴۰۵
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف‌ هستند تا ۵ درصد از بودجه‌ای که از دریافت عوارض به دست می‌آورند را در اختیار آموزش ‌و پرورش قرار بدهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان اظهار داشت: از مسائل اولویت‌دار در آموزش‌وپرورش مسأله اقتصادی است و شهرداری‌ها مکلف هستند که ۵ در صد از بودجه‌ای که از طریق دریافت عوارض به دست می‌آورند را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهند.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشخص نبودن دقیق مبلغ واریزی شهرداری‌ها به‌حساب  آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس قانون شهرداری‌های شهرستان موظف‌اند تا ۵ درصد از بودجهٔ خود را در اختیار آموزش‌وپرورش شهرستان قرار بدهند؛ قانون در این اینجا برای این کار سقفی مشخص کرده است؛ بنابراین این مبلغ شرعاً و قانونا متعلق به آموزش‌ و پرورش است و جایز نیست درجایی دیگر به مصرف برسد.
وی ادامه داد:  طبق قانون  این مبلغ از بودجه شهرداری‌ها متعلق به آموزش ‌و پرورش و به‌صورت امانت دارند و باید به‌ حساب اداره آموزش ‌و پرورش منتقل شود؛ شهرداری‌ها باید آماری  مکتوب و شفاف در خصوص نحوه پرداخت ۵ درصد از بودجهٔ خود را در اولین جلسه این شورا ارائه دهند.
نقدعلی گفت: با توجه به تجربه‌ای که مقابله با کرونا داشتیم و از ظرفیت  گروه‌های جهادی در تولید ماسک، گان و امثال این‌ها صورت گرفت اگر این ظریفت در تولید لباس فرم مدارس هم بکار گرفته شود ازلحاظ کیفیت و قیمت  بسیار مناسب‌تر خواهد بود.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگی ادامه داد: نماینده مجلس نه‌تنها ناظر بر عملکرد شورای آموزش ‌و پرورش بلکه حق نظارت بر اجرای درست قوانین در دستگاه را دارا است؛ نماینده مسؤول اجرایی نیست؛ اما می‌تواند با احصا مشکلات در جهت برطرف کردن آن‌ها بربیاید.
نظارت بر سرویس‌های مدارس بیشتر شود
وی با اشاره به عملکرد بعضی از رانندگان سرویس مدارس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما عدم نظارت بر سرویس‌های مدارس است؛ وقتی ما دانش‌آموزان خود را به راننده سرویس می‌سپاریم باید اطمینان خاطر داشته باشیم که این امانت را سالم به ما برمی‌گرداند؛ اما در برخی موارد شاهد تبدیل‌شدن سرویس به محل رقص و آواز هستیم که لزوم نظارت‌های بیشتر را در این بخش نشان می‌دهد. 
 نقدعلی در پایان گفت: ریشه بسیار از مشکلات ما این است که می‌گوییم چون جامعه در بعضی موارد دچار فقر فرهنگی شده پس ما نیز دیگر کاری به اعمال نظارت‌ها نداشته باشیم؛ هرکس که پیمان‌کار ما در مسأله‌ای است باید طبق ضوابط بر رفتار و حتی پوشش او نظارت کنیم.
علیرضا بصیری نیز در این جلسه اظهار داشت: هر مدیر، مسؤول عملکرد نیروهای تحت امر خود است و باید حتی روی نوع پوشش آن‌ها که منطبق بر قوانین اسلامی باشد نظارت کند؛ ما نمی‌توانیم بگوییم که چون در جامعه ناهنجاری وجود دارد پیس دیگر نظارتی بر نیروهای تحت مدیریت خود نداشته باشیم.
فرماندار خمینی‌شهر افزود: یکی از مهم‌ترین ادارات  شهرستان اداره آموزش‌وپرورش است که با توجه به وظایف  مهمی که بر دوش دارد؛ نظارت‌ها و حمایت‌های گسترده‌تری را می‌طلبد؛  یکی از جاهایی که باید نظارت‌ها در آن بیشتر شود سرویس مدارس  است؛ جایی که می‌تواند از جهات مختلف بر دانش‌آموزان ما اثر بگذارد.
تمام شیرآلات مدارس پدالی می‌شود
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا به‌ویژه در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است؛ تمام شیرآلات مدارس باید پدالی شود و شاید این کار هزینه  زیادی را روی دست ما بگذارد؛ اما در مقابل هزینه‌ای که  برای درمان بیماری کرونا خواهیم داد بسیار ناچیز است.
بصیری در ادامه افزود: ازنظر زمانی هم تا اول شهریورماه باید مشکل انشعابات مدارس با تشکیل کارگروهی از ادارات مرتبط کامل مرتفع شود؛ هرچند که در حال حاضر و وضعیت قرمز؛ مدارس برگزار نمی‌شود؛ اما  باید تمام پیش‌بینی‌ها را برای تمام شرایط انجام دهیم بر این اساس هزینه‌هایی که از خانواده‌های دانش آموزان برای کلاس‌های فوق‌برنامه و سرویس مدارس گرفته می‌شود یکجا به آن‌ها تحمیل نشود و رعایت حال والدین در این شرایط اقتصادی بشود؛ هرچند که در صورت برگزار نشدن کلاس فوق‌برنامه گرفتن پول معنایی ندارد و اگر مبلغی گرفته‌شده باید برگردانده شود.
 ابراهیم باقری نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه مهر اصطلاحی است که در آموزش‌وپرورش چند سالی است که متداول شده است و سازمان‌دهی نیروی انسانی و ساماندهی مدارس و کلیه موارد آماده‌سازی روند آموزش در این طرح انجام می‌شود؛ امسال نیز تمام روند برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش مدارس در فضای مجازی  محیا شده است.
مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر با اشاره به حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در آموزش‌وپرورش گفت: اداره آموزش‌وپرورش خمینی‌شهر  به‌غیراز پیام‌رسان شاد در هیچ پیام‌رسان دیگری فعالیت ندارد و این موضوع را مایه مباهات می‌داند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴