تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۳۲۳۸۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت برای جلوگیری از واردات گندم، به هزینه های تمام شده توجه ویژه کند وگرنه نمی‌تواند نیاز خود را از بازار داخلی تهیه و تامین کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرحمت‌اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  با از گندم بعنوان محصول محوری و کلیدی کشاورزی یاد کرد و با اشاره جایگاه ویژه آن در تولید و مصرف مواد غذایی ملت ایران، اظهار داشت: خودکفایی در تولید گندم همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
وی اضافه کرد: از یک طرف رشد جمعیت از ۳۵ میلیون سال ۱۳۵۷ به نزدیک به ۸۵میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و از سوی دیگر نیاز مصرفی خانوادهای ایرانی به گندم و محصولات تولید شده از قبیل نان، بیسکویت و... بیشتر می‌شود و میزان تقاضای آن افزایش می‌یابد و از طرف دیگر عدم توجه به هزینه‌های تمام شده کشاورزان عزیز برای کشت محصول استراتژیک گندم ازقبیل کاشت، داشت وبرداشت (شخم زدن، دیسک، بذر، سم،کودشیمیایی و سمپاشی و کمباین) موجب شده کشاورزان رغبتی برای کاشت باتوجه به افزایش تورم وپایین بودن قیمت خریدتضمینی گندم نداشته باشند.
این‌ نماینده مجلس از دست‌اندرکاران تصمیم گیر خواست در راستای خودکفایی پایدار و کاهش وابستگی به واردات و خروج‌ منابع و ارز از کشور و حمایت از تامین امرار معاش کشاورزان و تولیدکنندگان سختکوش عرصه تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه تدبیر اساسی بکارگیرند و با نگاه کارشناسی و آنالیز هزینه‌های تمام شده، در راستای خرید قیمت گندم متناسب با افزایش تورم اقدام کنند.
نوروزی با اشاره به اعلام نرخ تورم سال جاری توسط بانک مرکزی، عدم افزایش قیمت خریدتضمینی گندم متناسب بامیزان رشد تورم را خلاف برنامه ششم توسعه دانست و تاکید کرد: دولت برای جلوگیری از واردات، به هزینه های تمام شده توجه ویژه کند وگرنه نمی‌تواند نیاز خود را از بازار داخلی تهیه و تامین کند چراکه باتوجه به بالابودن قیمت گندم در بازارهای جهانی در مقایسه باقیمت این محصول در کشور، دولت برای تامین نیازکشور به گندم ازطریق واردات بایدهزینه بالایی راپرداخت کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴