تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۹۷۷
بازخوردها نشان می‌دهند امروزه کار رسانه‌ای بر روی عملکرد یک مسوول به مراتب اثرگذارتر از تلاش برای رسانه ای شدن چهره آن مسوول است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدامین ناصرین،گسترش رسانه‌ها و افزایش میزان استفاده مردم از رسانه‌های آنلاین و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، باعث شده دغدغه مدیران و مسئولان(هر کس که مسئولیتی در کشور دارد)، انعکاس هر چه بهتر عملکردشان و رسانه‌ای کردن کارهایشان باشد.
با این حال، سطح پایین سواد رسانه‌ای برخی مدیران و مشاورین‌شان، باعث انحراف آن‌ها از مسیر صحیح اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای می‌شود تا آنجا که مخاطب شدیدا بازخورد منفی نشان می‌دهد.
مدیران و مسئولان با اهداف مختلف،  به دنبال رساندن گزارش عملکردشان به مردم و جامعه هستند که البته امری ضروری است؛ این مهم با مفهومی با عنوان "پیوست رسانه‌ای" مطرح می‌شود.
مدیر یا مسئولی که به دنبال مطرح کردن نام خود و یا به نوعی رزومه سازی در منصبی که در آن قرار گرفته باشد ناخودآگاه کار رسانه‌ای مدنظرش را معطوف به شخص خود می کند و این آغاز انحراف از مسیر صحیح کار رسانه‌ای است.
انتشار تصاویر از جلسات بازدیدها و دیدارها بدون ارائه گزارش راهبردی و مفید برای مردم یقیناً دافعه زیادی برای مخاطب به خصوص در عصر حاضر که توقعات بالاتر رفته ایجاد می‌کند. احتمالا برای مردم اهمیت زیادی ندارد که فلانی با فلانی جلسه داشته بلکه مخاطب به دنبال دستاورد و ماحصل این جلسات است آن هم دستاوردی که برای عامه مردم یا قشری از مردم سودی داشته باشد.
اما بی شک بهترین راه کار رسانه‌ای و انعکاس فعالیت‌ها، مانور رسانه‌ای بر روی "عملکرد" است نه خود شخص؛ به این معنی که تمرکز کار رسانه ای بر روی انعکاس "کار انجام شده" باشد و کمتر به مقدمات، تشریفات و حواشی پرداخته شود.
این شیوه کار رسانه ای چند مزیت بزرگ دارد؛ اول اینکه به واقع آن خوراک رسانه‌ای که به درد مردم میخورد به دست آنها می رسد.
دوم، اخلاق رسانه‌ای بهتر رعایت شده و در پی آن اعتماد مخاطب بهتر جلب می‌شود.
سوم اینکه حتی اگر مدیر یا مسئولی به دنبال برندینگ شخصی که از از علوم روز دنیا است باشد، از طریق انعکاس عملکرد و فعالیت های مفید بهتر و قوی تر به هدف خود می رسد
اگر مخاطب عملکرد مهم و بدرد بخوری را در رسانه ببیند ناخودآگاه به دنبال نام کننده آن کار نیز می رود و با شخص عامل آن آشنا می شود که اینگونه آن مولفه برندینگ که ذکر کردیم نیز محقق می‌شود.
در این بین نقش مدیر روابط عمومی و رسانه دستگاه، اداره، سازمان، شرکت یا مجموعه مورد نظر بسیار تعیین کننده است؛ مدیر رسانه با نگاه خود و سیاست‌گذاری مناسب می‌تواند پیچ تنظیم مدیر یا مسئول موردنظر در کار رسانه‌ای باشد.
هر چند که برخی مدیران در این زمینه دیکتاتور وار برخورد می کنند تا آنجا که اگر مدیر یا مشاور رسانه‌ای کوچکترین مخالفتی بل سیاست‌ها و نکات مدنظرشان کند، امنیت شغلی خود را در خطر می‌بیند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴