در حالی که تنش‌های آمریکا و چین این روزها لحظه به لحظه بالا می‌رود، خبر رسیده واشنگتن قصد بررسی ممنوعیت سفر تمامی اعضای حزب حاکم کمونیست چین و خانواده‌هایشان به آمریکا را دارد تا اوضاع پیچیده‌تر از گذشته شود! حزب حاکم چین بیش از 90 عضو دارد.
۰
plusresetminus
دیوانه‌ای که به سیم آخر می‌زند/ قصد آمریکا برای تحریم تمام 90 میلیون عضو حزب حاکم چین!

به گزارش بلاغ، مقام‌های ارشد آمریکایی مطلع از این مسئله می‌گویند، بحث و گفت‌وگو درباره این تحریم، هنوز در مراحل نخست است و این مسئله فعلا به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، ارائه نشده است. البته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، ممنوعیت صدور ویزا برای این همه افراد را تأیید نکرده و گفته: «ما با خط مشی و راهنمایی‌های ترامپ درباره چگونگی انجام اقدامی مناسب علیه حزب حاکم چین در حال بررسی هستیم.» به گزارش ایسنا از خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته: «ما تمامی گزینه‌ها را درباره چین روی میز داریم».

این تحریمِ مضحک، اگر تحقق یابد،(که بعید به نظر می‌رسد) مشکلات فراوانی در پی خواهد داشت، با این تحریم اوضاع دو کشور پیچیده‌تر از قبل می‌شود، همچنین این تحریم اقدام متقابل چین را به دنبال خواهد داشت (همان‌طور که چین هشدار داده به تاکتیک‌های قلدرمآبانه واشنگتن پاسخ خواهد داد). می‌توان حدس زد واکنش چین بسیار جدی خواهد بود.

البته به غیر از مسائل مطرح شده در بالا، این اقدام بسیار بی‌منطق هم می‌نماید. چطور می‌شود حدود 90 میلیون عضو رسمی این حزب را «سفر ممنوع» کرد.. این طرح زمانی مسخره‌تر به نظر می‌رسد که بحث از «سفر ممنوع کردنِ» خانواده‌های اعضا نیز مطرح شده است که این عدد را می‌تواند تا سه برابر افزایش دهد! گرچه این «سفر ممنوع کردن» احتمالی است و قطعی نیست، اما یک‌بار دیگر بی‌خردی اطرافیان ترامپ را عیان ساخت، مگر این‌که آنها با زدن تبصره‌هایی در صدد حفظ حیثیت خود برآیند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴