تاریخ انتشارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۱۶۴۶
نخست‌وزیر ارمنستان که این روز‌ها از سوی آذربایجان متهم به آغاز تنش نظامی است، گفت که گفت‌وگو با هدف دست‌یابی به صلح تنها راه پایان دادن به نزاع است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به تنش نظامی اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی «تووز»، خواستار گفت‌وگو برای پایان دادن به این تنش شد.
او امروز در نشست «شورای اقتصادی اتحادیه منطقه اقتصادی اوراسیا» در «مینسک» گفت:‌ «راه حل نظامی برای تنش وجود ندارد و گزینه‌ای جایگزین برای گفت‌وگوهای صلح [با آذربایجان] نیست؛ گفت‌وگوهایی که به نفع همه ملت‌های منطقه ماست».
این اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان در حالی است که وزارت دفاع آذربایجان، نیروهای ارمنی را به نقض آتش‌بس متهم کرده و گفته است که درگیری اخیر با حمله نیروهای نظامی ارمنستان به منطقه مرزی «تووز» آغاز شد و نیروهای آذربایجانی مجبور به واکنش شدند.
تنش نظامی بین باکو و ایروان یکشنبه این هفته آغاز شد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد. هم‌اکنون تنش‌ها بین دو کشور کاهش یافته و در مناطق مرزی درگیر آرامش نسبی حاکم است.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو طرف به آرامش، از آمادگی خو برای میانجیگری جهت حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و حل بحران «قره باغ کوهستانی» خبر داده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴