تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۱
عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: قابل تحسین است که سالانه یاد و نام شهدا را گرامی بداریم اما کافی نیست، این قدم اول است مهم این است که مسیر و راه شهدا را باید طی کرده و استمرار ببخشیم تا زنده بمانیم این را هم دشمن فهمیده که اگر می‌خواهیم دین و انقلاب و کشور ما زنده بماند جز این راه راه دیگری را نمی‌شود انتخاب کرد.
۰
plusresetminus
شهادت رمز پیروزی ملت ایران است/ استمرار راه شهدا؛ گام بعد از زنده کردن یاد شهیدان
به گزارش بلاغ، مهدی چمران در دهمین یادواره شهدا و علمای بایع‌کلا نکا پشتوانه مردم را عامل ماندگاری انقلاب‌ها برشمرد و اظهار کرد: اگر انقلابی حمایت مردم را به همراه خود نداشته باشد ماندنی نخواهد بود.
وی افزود: وقتی بسیاری از دیکتاتورها همچون صدام از بین رفتند نه تنها کسی ناراحت نشد بلکه مردم خوشحال هم شدند که یک آدم جانی که بر عراق حکومت کرد و جنگ تحمیلی را به راه انداخت و نزدیک به 200 هزار نفر از زنان و مردان ما را به شهادت رساند و نزدیک یک میلیون نفر جانباز به جای گذاشت که این آمار البته در کشور عراق بیشتر بود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب انقلاب اسلامی را غیرقابل مقایسه با دیگر انقلاب‌های دنیا خواند و خاطرنشان کرد: حتی انقلاب کوبا یا ویتنام و الجزایر که مردم نیز با آن‌ها بودند مثلا در الجزایر که 9 سال مردم با فرانسه می‌جنگیدند و کسی کمک هم نمی‌کرد تا نزدیک 10 میلیون نفر شهید دادند تا به پیروزی رسیدند که پشتوانه مردمی نیز داشتند.

این مسئول اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی ایران تنها به دست مردم و رهبری امام راحل به پیروزی رسید درحالیکه مردم هیچ چیز دیگری نداشتند چراکه مردمی که در صحنه بودند از هیچ سلاحی بهره‌مند نبودند.

وی گفت: بعدها منافقین و احزاب دیگر آن زمان هم دم از نبرد مسلحانه می‌زدند اما تنها در حد حرف بود چون نه سلاح داشتند و نه نیرو اما امام با قدرت مردم انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانید امروز که عده‌ای مانند ربع پهلوی که ادعای نشستن جای پدر و اداره ایران داشته چنین هوس‌هابی را در سر می‌پرورانند و عده‌ای هم در خارج حمایت‌شان می‌کنند.

چمران تصریح کرد: اما انقلاب اسلامی ایران هم از نطر ایدئولوژیک، هم رهبری و هم مردمی که پای انقلاب آمده جانفشانی کردند، شهید شدند و انقلاب را به پیروزی رسانیدند، پای انقلاب ایستادند و هنوز هم ایستاده‌اند در طول تاریخ نظیر ندارد.
 
* عامل اصلی مشکلات کشور بی‌عرضگی داخلی است
وی افزود: هرچند مشکلاتی در کشور به وجود آمده اما این به خاطر بی‌تدبیری‌ها، بی‌عرضگی‌ها، دل نسوزاندن‌ها و نسنجیده کار کردن‌ها و البته همراه با فشارهای خارجی در جای خود بوده اما مسائل داخلی و ندانم‌کاری خودمان بیشتر از فشار خارج از کشور است.

سخنران یادواره شهدای روستای بایع کلا نکا اذعان کرد: هر حرکت اجتماعی و اقتصادی که در زندگی مردم تاثیرگذار است باید یک پیوست اجتماعی داشته باشد، باید بررسی شود که چگونه با مردم صحبت و آن‌ها را آگاه کنیم که این جراحی اقتصادی می‌خواهد صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: مردم باید مطلع باشند نه اینکه شب بخوابند و صبح بیدار شوند که متاسفانه اینچنین شد و این بی‌حرمتی به مردم است آن هم چنین مردمی که انقلاب به پا کردند، در جبهه‌ها پای انقلاب ایستادند و شهدا را نیز تقدیم کردند.

چمران حال و هوای جنگ را وصف ناشدنی توصیف و تأکید کرد: خیلی سعی کردیم حال و هوای جنگ را بگوییم ولی هیچوقت نمی‌شود حال و هوای شب حمله را توصیف کرد چراکه تا انسان آنجا نباشد و درک نکند نمی‌شود توصیف کرد که عده‌ای شاد و خندان به امید پذیرفته شدن در جرگه شهدا شب عملیات با هم وداع کرده توسل پیدا می‌کنند که بروند و بجنگند که اگر خدا خواست شهید و اگر خدا خواست به پیروزی برسند.

وی افزود: آری یک بیان، شعر و فیلم زیبا انسان را به آن حال و هوا نزدیک می‌کند اما نمی‌توان آن حال و هوا را به خوبی درک کرد مگر می‌توان روز و ظهر عاشورا را درک کنیم.
 
* روزهای تلخی که تجربه شدند
عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان ضرورت شرح تفاوت اوضاع کشور قبل از پیروی انقلاب اسلامی با بعد از آن، متذکر شد: کسانی که تجربه انقلاب را دارند پشت انقلاب هستند اما جوانانی که نه انقلاب را دیدند نه روضه و منبری که حتی نمی‌توانست اسم امام را بیاورد و یا انتقاد کوچک کند که به زندان می‌افتاده ندیدند که چگونه منابع نفتی، ثروت‌ها و مرزهای ما را غارت می‌کردند، انسان‌ها را می‌کشتند این بلاها را بر سر کشور ما می‌آوردند و پادشاه کشور ما باید در برابر رئیس جمهور آمریکا کرنش وارانه می‌ایستاده و هرچه به او بگویند بگوید چشم.

این مسئول اضافه کرد: روزگاری 65 هزار مستشار آمریکایی در ایران بود و ایرانی‌ها حق نداشتند به هواپیما نزدیک شوند، کار را فقط خودشان انجام می‌دادند همانطور که امروز به عربستان رفتند، پول می‌گیرند و کارشان را راه می‌اندازند

وی گفت: ما خجالت می‌کشیم که آمریکا به مسلمانان در عربستان بگوید گاو شیرده، پولشان را بمکند و هی سلاح به آن‌ها بدهند، جنگ منطقه‌ای راه بیاندازند، بمب بخرند و با پول مسلمین در یمن خون مسلمین را بریزند همه این‌ها به خاطر این است که چند روز بیشتر حکومت کنند.

چمران تصریح کرد: هنوز دلارهای ایران از قبل زمان انقلاب که به حسابی در آمریکا واریز می‌شده و خود ایرانی‌ها هم نمی‌دانستند چقدر بوده در آمریکا باقی مانده اما گفته می‌شود حدود 15 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: انگلیسی‌ها به ما تانک‌هایی داده بودند که موتور آن ضعیف بود و مدام موتور می‌سوزاند ما هیچوقت جنگ زرهی نکردیم چون تانک نداشتیم پول تعویض موتور را هم گرفتند و عوض هم نکردند که هنوز هم نکردند.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌های کشور اذعان کرد: آلمان‌ها و فرانسوی‌ها نیز در زمان شاه قرارداد طرح‌ها و ادوات مختلف را بستند و پول آن را گرفتند و هیچ کاری انجام ندادند اما ما انقلاب کردیم و گفتیم اینها مال ملت ما است هیچکس چه شاه باشد چه مجلس حق بخشیدن آن به دیگران را ندارد چون مال ملت و مردم است.
 
* مردم؛ قوام انقلاب‌ها و حکومت‌ها
این مسئول اضافه کرد: قوام انقلاب‌ها و حکومت‌ها به مردم است و این مردم هم عده‌ای عموم و عده‌ای هم سازمان‌یافته از این مردم به صورت خاص با تشکیلاتی خاص و دارای آمادگی‌های مناسب پشتوانه آن انقلاب و آماده فداکاری انقلاب هستند و آن همین بسیج است که در مواقع خطر طبیعی یا جنگ یا حتی مشکلات دیگر بسیج آماده است که اگر این‌ شرایط غیرعادی نبود در بسیج علمی و اگر این هم نبود بسیج فرهنگی است که خیلی مهم است.

وی گفت: آنچه دشمن دل بسته این‌ها نیست بلکه هجوم فرهنگی است تا آنکه در درون خانه‌ها و مفز و افکار جوانان ما رسوخ کرده و افکار خود را جایگزین کنند.

چمران تأکید کرد: بدنه نیروهای ما در جنگ با وجود ارتش و شهادت طلبی آن‌ها، بسیج بود و سپاه نیز تازه شکل گرفته بود که نیروی کافی نداشت و بدنه سپاه را نیز نیروهای بسیجی شکل می‌دادند اصلا خود سپاه از بسیج بود که بعد از پایان جنگ بحث درجه مطرح شد.
 
* ایمان و بصیرت لازمه هر نیروی بسیجی
وی اولین مشخصه یک بسیجی را ایمان و اعتقادات دانست و افزود: فرق ما با بقیه این است که براساس ایمان و مکتب اسلامی بسیجمان شکل گرفته و برای خداست چراکه یک بسیجی فقط برای خدا کار می‌کند نه چیز دیگر.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه بصیرت را دومین مشخصه بسیج خواند و اذعان کرد: بصیرت خیلی مهم است، بصیرت یعنی کاری را درست و به موقع انجام دهیم موقع شناس باشیم.

این مسئول اضافه کرد: بعد از شهادت امام حسین در کربلا و روز عاشورا عده‌ای به خود آمدند اما دیر فهمیدند هرچند جنگیدند، مختار را آوردند و انتقام گرفتند حتی چندین برابر 72 دو نفر شهید هم دادند اما آن 72 تن بصیرت داشتند، به موقع رفتند و نامشان ماندگار شد و ما در برابر آن‌ها می‌ایستیم و آرزوی بودن با آن‌ها را داریم.

وی گفت: مردم ام در فتنه 88 که پیش آمد بصیرت داشتند البته مدتی فضا غبار آلود بود اما مردم به خود آمدند تا اینکه در عاشورای آن سال حماسه 9 دی خلق شد و با بصیرت خود نشان دادند که بصیرت دارند و با فتنه‌گر نیستند مانند همین چند روز اخیر و امروز در کشور تا نشان دهند که بصیرت دارند و می دانند چه باید بکنند.

چمران تصریح کرد: با اینکه شرایط سخت شده اما عده‌ای می‌خواهند اصل نظام را براندازند و ایران را نوکر بسازند که هرچه دیگران می‌گویند بگوید چشم که فکر می‌کنند اگر چنین باشند راحت زندگی می‌کنند اما اشتباه می‌کنند مانند خیلی از کشورهایی که انقلاب کردند و از انقلابشان برگشتند و وضع خوبی ندارند مانند کشور مصر.
 
* حرکت جهشی راه عبور از همه عقب‌ماندگی‌ها
وی افزود: مشخصه بعدی بسیج آمادگی روحی، معنوی، اعتقادی، علمی، بدنی و رزمی است  چراکه در طول سالیان در شرایطی بودیم که چهار راه حوادث روی زمین هستیم به خصوص تنگه هرمز و خلیج فارس که برای صدور نفت و انرژی بسیار اهمیت دارد همیشه باید آماده باشیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب حرکت جهشی را مشخصه بعدی بسیجی توصیف و خاطرنشان کرد: بسیجی اینگونه نیست که سیستم اداری معمولی را انجام دهد که در اینصورت هیچ فایده‌ای ندارد و پیشرفت نخواهد داشت همانطور که در جنگ نیز اگر این روحیه بود هیچوقت به پیروزی نمی‌رسیدیم حتی فرماندهان خیلی از آن سپاه‌ها جوان‌هایی بودند که جهشی آموخته بودند چراکه باید جهش داشته سریع حرکت کنیم تا به نتجیه برسیم وگرنه همیشه عقب می‌مانیم.

این مسئول اضافه کرد: قبل از انقلاب می‌گفتند ما 25 سال از دنیا عقب هستیم آری شاهنشاه‌ها سر ما را کلاه گذاشتند نه تنها زمین از دست داند بلکه ما را کشور عقب مانده به حساب می‌آوردند تا جایی که آمریکایی‌ها در ایران حق عقب ماندگی می‌گرفتند ما در چنین شرایطی بودیم.

وی گفت: در حالیکه عقب مانده بودیم امروز جهش علمی و سرعت پیشرفت عملی ما در دنیا 11 برابر متوسط جهانی است این یعنی حرکت بسیج که در جبهه هم انجام دادیم و مفق شدیم البته جایگاه ما در علم و تکنولوژی آن روز کجا بود که چند سال قبل به 14 رسیده بودیم اما امروز در دنیا 16 هستیم ولی توقف نباید داشته باشیم.
 
* شهادت‌طلبی مشی بسیجی
چمران اظهار کرد: کسی که ایمان دارد خلوص دارد یعنی برای خدا و خدمت به مردم کار می‌کند، بسیج شهادت طلب است و برای خودش چیزی نمی‌خواهد اوج آرزویش فیض شهادت است، زهد و تقوا دارد تاجایی که همان جوان‌هایی که سر چهارراه ها اتلاف وقت می‌کردند در جبهه نماز شب‌خوان بودند

وی افزود: برای یک بسیجی مقاومت و شجاعت و ایستادگی شرط اولیه است که اگر نداشته باشد چه جبهه  باشد چه هم اکنون بسیجی نیست همچنین بسیجی ولایت پذیر است و با ولایت زاویه پیدا نمی‌کند مانند اصحاب امام حسین همیشه پشت ولایت است

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بسیجی به آینده روشن انقلاب امید دارد چراکه امید به پیروزی نهایی حق ما است تفکر و مکتب اسلامی ما با ظهور ولی عصر دنیا را پر از نور خواهد کرد این امید واهی نیست بلکه واقعی است
 
* شهادت؛ رمز پیروزی ملت ایران
چمران شهادت را رمز پیروزی ملت ایران دانست و اظهار کرد: هر انقلابی بر سه اصلی ایدئولوژی که برای ما اسلام است، رهبری که ابتدا امام و امروز رهبری است و سلاح استوار است، امروز بهترین سلاح‌ها را داریم درحالیکه ما در روزهای نخستین جنگ بسیار زجر کشیدیم چون سلاح‌های کافی نداشتیم و پاسخ‌گو نبود.

وی افزود: تمام ثروت نفت ما در زمان شاه برای ما عایدی نداشت که جوابگوی جنگ شود  اما انقلاب اسلامی آمد و علم، تکنولوزی، دانشگاه، تخصص، نیروهای جوان، ذوق و علم جوانان را به کار گرفت.

عضو جبهه مردیم نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: انقلاب با تکیه بر همین ظرفیت‌ها سلاح‌هایی نظیر ضدهوایی ساخت مانند سوم خرداد که پیشرفته‌ترین هواپيمای پنهان‌کار جاسوسی و رادارگریز دشمن که 250 میلیون دلار خرج ساختش کرد را در مرزهای کشور ما یک برادر جوان شجاع رشید پاسدار قوی با همان سلاح آن را زد که نه‌تنها آمریکایی‌ها که روس ها نیز فکر زدن آنرا نمی‌کردند البته پهابادهایی که سالم به زمین نشانده شدند بماند.
 
* احیای اقتصاد اسلامی در جهان با تفکر بسیجی
این مسئول اضافه کرد: در مسیر اقتصادی و فرهنگی نیز به کمک همین نیروی جوان و تدبیر رهبری این کار علمی در نیروهای مسلح انجام شد و ما به این سلاح‌ها دست یافتیم و پهباد ابر قدرت جهان را زدیم ولی نتوانستند هیچ کاری کنند.

وی گفت: پس ما می‌توانیم اقتصاد را نیز به همین خوبی حل کنیم که اقتصاد اسلامی ما در دنیا سرآمد باشد ما کشور فقیری نیستم این همه منابع داریم به شرط اینکه دل بسوزانیم باید بتوانیم استفاده کنیم وقتی دل می‌سوزانیم جلو می‌ریم اما وقتی به حواشی می‌پردازیم و به خود پرداخته ملت را فراموش می‌کنیم به این شرایط دچار می شویم.

چمران تصریح کرد: الان به این سلاح‌ها هم مغرور نیستیم سلاح اصلی ما شهادت، ایمان و اعتقاد است مبنای بسیج ما اعتقاد و ایمانشان است که اگر نباشد بهتر از این سلاح‌ها را دیگران دارند ما که بمب اتمی نداریم ولی پاکستان و هند و اسرائیل دارند ولی از موشک‌های غزه فلسطین می‌ترسند درواقع از همین نیروی طرفدار انقلاب اسلامی ایران می‌هراسند.

وی افزود: غزه از سنگ صاحب موشک شد تاجایی که اسرائیل یک روز موشکباران شد آتش بس را پذیرفت این را هم بدانیم که شهدای عزیز ما فقط شهید وطن نیستند شهید ایدئولوژی، مکتب و راه خدا هستند که مرده نیستند بلکه نزد خدا روزی می‌خورند و با این اعتقادات و آن سلاح‌ها قدرتمند هستیم.
 
* نیرویی قویتر از همه نیروهای جهان
این استاد و هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: خیلی از توان‌های ما از خیلی‌ها در دنیا کمتر است اما قدرت ایمانی، اعتقادی و ایستادگی ما و به دلیل شهادت‌طلبی مردم، بسیجیان و همه نیروهای مسلح ما و همه کسانی که آماده دفاع از کشور خود هستند بیشتر است.

این مسئول اضافه کرد: قابل تحسین است که سالانه یاد و نام شهدا را گرامی بداریم اما کافی نیست، این قدم اول است مهم این است که مسیر و راه شهدا را باید طی کرده و استمرار ببخشیم تا زنده بمانیم این را هم دشمن فهمیده که اگر می‌خواهیم دین و انقلاب و کشور ما زنده بماند جز این راه راه دیگری را نمی‌شود انتخاب کرد.
در پایان وی گفت: شهدا پیرو امام حسین(ع) و امام راحل بودند راه شهدا را باید استمرار ببخشیم همه از جنگ اگر خسته می شدند رزمندگان و شهدای ما خسته جنگ نبودند و امروز نیز پیرو رهبری و عاشق ولایت هستند اما خسته نیستند که با دنبال کردن این راه پیروزی را به‌دنبال خواهیم داشت.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴